Ghidul complet pentru administrarea activității tale.

Acesta este binecunoscutul Ghid PFA de contabilitate în partidă simplă pentru activități independente, într-o nouă identitate, sub umbrela platformei ContApp. Acest Ghid are o istorie de peste 10 ani și peste 10.000 utilizatori anuali și zeci de actualizări anuale, iar conținutul său reflect fidel, în orice moment, în proporție de 100%, realitățile legislative la zi și Codul Fiscal în vigoare.

Ce înseamnă COMPLET? Înseamnă că pornește chiar de la primul pas, până la ultimul detaliu.

  • Taxe și contribuții sociale datorate de PFA si Profesiile Liberale;
  • Totul despre contabilitatea în sistem real, cu exemple si studii de caz;
  • Totul despre contabilitatea la normă de venit, cu exemple si studii de caz;
  • Completarea declarației unice, înregistrare in SPV.;
  • Gestionarea relației cu ANAF – plăți, compensări, restituiri;
  • TVA si operațiuni intracomunitare;
  • Înființarea, autorizarea, modificarea, radierea activităților economice;

Și acum, să trecem la treabă!

De ce antreprenorii trebuie să aibă acest Ghid?

  • Deoarece acesta face parte din Biblia afacerii sale, de la început de drum pănă la managementul unei afaceri mature.
  • Deoarece responsabilitatea afacerii este apanajul antreprenorului /prorietarului afacerii.
  • Deoarece informația corectă înseamnă putere, în timp ce lipsa ei înseamnă neputință.
  • Deoarece diferența dintre success și nereușită stă de cele mai multe ori în detalii, iar managementul fiscal-contabil este un detaliu nu tocmai mărunt.
  • Deoarece dacă un antreprenor are de ales între a ști și a nu ști … ce credeți că alege?

Cine are nevoie de acest Ghid?

  • Antreprenorul cu planuri, energie și viziune a afacerii.
  • Antreprenorul care știe că informația corectă, la timpul potrivit, înseamnă putere.
  • Antreprenorul care vrea să cunoască secretele contabilității în partidă simplă.
  • Antreprenorul care alege să-și țină contabilitatea autonom, tip DIY, fără contabil.
  • Antreprenorul cu contabil, care caută o platformă online pentru colaborarea cu contabilul său.
  • Antreprenorul care vrea să fie corect informat și implicat în sănătatea financiară a afacerii sale.
  • Antreprenorul care își dorește să managerieze aspectele cheie ale afacerii sale.
  • Antreprenorul care știe că responsabilitatea actului financiar-contabil pică în responsabilitatea lui.
  • Antreprenorul Persoană Fizică Autorizată [PFA], cu contabilitate de tip PFA;
  • Antreprenorul Întreprindere Individuală [ÎI], cu contabilitate de tip ÎI;
  • Antreprenorul Persoană Fizică Independentă [PFI], cu contabilitate de tip PFI;
  • Antreprenorul Întreprindere Familială [ÎF], cu contabilitate de tip ÎF;
  • Antreprenorii cu Profesii Liberale înregistrate la organizațiile profesionale din care fac parte și la ANAF, cu contabilitate de tip profesii liberale;
  • Alte categorii de antreprenori cu activități care aplică regulile contabilității în partidă simplă și întocmesc contabilitatea în sistem real sau la normă de venit.
  • Viitorul antreprenor, la început de drum.
Ghid complet pentru administrarea activitatii
Ghid complet pentru administrarea activității. Online si PDF.

Ce informații utile și practice oferă acest Ghid?

  • Care sunt Registrele obligatorii și ce conține fiecare?
  • Cum se completează Registrului Jurnal de Încasări și Plăți?
  • Cheltuielile deductibile și nedeductibile. Pârghii legale de reducere a impozitului pe venit.
  • Cum se calculează venitul net și cum se completează Registrul de Evidență fiscală?
  • Completarea Declarației Unice 2022. Rectificarea Declarației Unice.
  • Cadrul juridic legal pentru diverse activități. Modificarile Codului Fiscal din 2022.
  • Diferența dintre activitatea independentă și cea dependentă – pro și contra încadrării ca salariat.
  • Impozitarea la normă de venit vs. impozitarea în sistem real. Care variantă este mai avantajoasă în 2022?
  • Când și cum se înregistrează un punct de lucru?
  • Mai multe coduri CAEN înseamnă mai bine?
  • Care este diferența dintre PFA, ÎI și SRL în 2022?
  • Persoana fizica autorizata [PFA], întreprindere individuală [ÎI] sau întreprindere familială [ÎF]?
  • A fi sau a nu fi plătitor de TVA? 
  • Operațiuni intracomunitare. Obținerea codului special de TVA.
  • Fiscalitatea [taxele și impozitele] unei activități independente. Ce s-a schimbat în 2022?
  • Declararea activității la sediul profesional sau la clienți. Pro și contra.
  • Stabilirea obligației de a plăti contribuții sociale.
  • Cum se face inventarierea patrimoniului și cum se completează Registrul Inventar?
  • Cum se face plata și verificarea obligațiilor de plată? 
  • Procedura de compensare/ restituire a plăților făcute în plus.
  • Cum se suspendă/ se lichidează o activitate independentă?
  • Cum se face arhivarea documentelor contabile?
  • Exemple și studii de caz.

Câteva lucruri importante despre autoimpunere.

Predicții … din trecut:

ANAF nu mai emite decizii de impunere, fiecare contribuabil fiind pe deplin responsabil pentru completarea corectă a Declarației Unice și a Registrelor obligatorii: Registrul de Încasări și Plăți, precum și Registrul de Evidență Fiscală. ANAF își simplifică astfel birocrația internă, timpul, atenția și productivitatea angajaților săi fiind focalizate pe urmărirea fiscalității contribuabililor, cu obiectivul major de încasa eficient, crescând astfel veniturile la Bugetul de Stat. Ca rezultat direct, numărul și frecvența controalelor fiscale va crește. Odată cu această importantă schimbare de strategie, va crește rapid și nevoia mediului de afaceri și respectiv a fiecărui antreprenor în parte de a fi disciplinat, eficient, la zi cu tot ceea ce ține de contabilitate și fiscalitate, conform și performant d.p.d.v. fiscal-contabil, informat corect și la timp, suficient cu privire la Codul Fiscal și legislația în vigoare. Iar asta e un job perfect pentru ContApp.

În concluzie: Declarația Unică nu este o simplificare pentru mediul de afaceri din România, așa cum s-a vehiculat din surse oficiale, ci este o simplificare unilaterală, doar pentru ANAF, care primeste astfel o Declarație din partea contribuabilului și asteaptă să i se vireze banii la Buget. Punct. Dar odată cu implementarea Declarației Unice, responsabilitatea trece în totalitate în cârca contribuabilului. Adică, la tine, la mine, la cei care fac ceva și aduc astfel bani la Buget. Asta este forma pe care o ia Evoluția din mediul de afaceri din România, iar cei care vor să prospere, trebuie să se adapteze, din mers. Nu degeaba se spune că unitatea de măsură a inteligenței este adaptabilitatea.

Autoimpunerea este obligația pe care contribuabilul și-o asumă legal, de a calcula, declara și plăti impozitul și contribuțiile aferente, la bugetul de stat.

Iată care sunt pașii:
  • contribuabilul ​are de ales între diverse sisteme de impozitare: sistem real, norm​e de venit, reținere la sursă, cote forfetare de cheltuieli;
  • apoi stabilește cheltuiellile deductibile, venitul net și obligația de a plată a contribuțiilor;
  • după care, întocmește documentele justificative;
  • completează ​Declarația ​Unică;
  • plătește contribuțiile la bugetul de stat.

Există un singur formular [Declaratia Unică] în care se raportează venitul realizat în anul calendaristic anterior, precum și venitul estimat pentru anul calendaristic curent. În funcție de venitul realizat și de cel estimat, se determină obligația de plată la CAS și CASS. Daca există obligativitatea plății CAS și/sau a CASS, se completează Declarația Unică. Dacă nu există obligativitatea plății CAS și/sau a CASS, se poate opta pentru plata acestora.

Deci … nimic nu stă pe loc!

… și nici antreprenorii nu pot sta pe loc!

D.p.d.v. procedural, lucrurile se complică pentru nespecialiști și pentru antreprenorii neinformați. Astfel, antreprenorii au câteva optiuni pentru a se pune la adăpost de probleme:

  1. Să apeleze la un specialist care se va ocupa de contabilitate și de Declarația Unică, care va costa sute/ mii de euro, an după an;
  2. Să ia taurul de coarne să identifice o sursă credibilă și sigură de informare și să dedice lunar câteva ore informării corecte și la timp, ca să-și poată manageria eficient fiscalitatea și contabilitatea afacerii sale.
  3. Să utilizeze ContApp pentru contabilitate, fiscalitate si Declarația Unică sau o altă soluție de pe piață.

În ziua de azi, din fericire, un antreprenor care dorește să nu mai trebuie să aibă studii de contabilitate și fiscalitate ca să-și poți ține singur contabilitatea și să-și calculeze corect fiscalitatea, completând anual Declarația Unică. Ceea ce are nevoie însă, este o doză sănătoasă de disciplină și o sursă 100% sigură de informații corecte și exemple utile, deoarece suntem asediați zilnic, din toate părțile, de informație contradictorie, eronată, reinterpretată și interpretabilă.

Din această nevoie a rezultat soluția pe care ContApp v-o oferă cu încredere, cu experiența a zeci de mii de utilizatori , precum și sute de actualizări în cei peste 10 ani de existență și utilitate practică: Ghidul PFA, pe care îl veți regăsi în continuare sub denumirea de Ghidului complet pentru administrarea afacerii.

Ghidul complet pentru administrarea activității

PFA, PFI, ÎI, ÎF și Profesii Liberale. Online si pdf.

176 lei

Plata cu cardul prin Netopia sau plata cu numerar sau prin transfer bancar in cont la Banca Transilvania.