Autorizare punct de lucru
Când am deschis primul magazin eram cu totul neştiutór în legatura cu autorizatiile de functionare obligatorii. Nici internetul nu m-a ajutat prea mult și nici sursele legale, care sunt cu totul ambiguie, chiar inexistente.
Poti sa verifici singur, intră pe site-ul primariei, a agentiei naționale pentru protectia consumatorului…etc si cu greu vei gasi cerintele ce trebuie sa le indeplinescă un spatiu cu activitati de comert sau servicii.
Guvernul sa grăbește să încaseze impozite si amenzi dar nu-si asuma deloc educatia antreprenorilor. Pare mai degraba o strategie a birocratilor de a ascunde regulile ca sa te gaseasca cu greseli si sa-ti dea amenda (plus spaga de rigoare).
Revenind, nu se poate inregistra punctul de lucru in acelasi spatiu unde este declarat sediu profesional. In cazul in care doresti desfasurarea activititii economice la sediul profesional se va autoriza ca atare, fara a mai fi necesara declararea ca punct de lucru.
Poti declara singur punctul de lucru, procedura este mai simplă decât înființarea PFA. Sunt de parcus urmatorii pași:
1. Dupa ce ai gasit locatia, intocmesti contractul de comodat sau de inchiriere cu proprietarul spatiului; sunt si alte documente prin care se poate face dovada dreptului de folosinta a spatiului (am dat informatii precise in ghidul pentru infiintarea si inregistrarea pfa). Nu e nvoie sa închei la avocat sau notar contractul de inchiriere sau de comodat, e valabil sub semnatura privata.
Cu contractul si cu formularele tip completate purcezi la inregistrarea punctului de lucru la Registrul Comertului din localitatea in care ai declarat sediul profesional. Costuri de 200 lei.
Daca la punctul de lucru vor lucra mai mult de 5 salariati atunci declararea acestuia se va face la registrul comertului si la administratia financiara in raza teritoriala in care se afla punctul de lucru.
2. In termen de 30 de zile trebuie sa notifici administratia financiara de la sediul profesional ca ai deschis un punct de lucru.
3. Urmeaza încheierea contractului de salubritate cu o firma agreata de primaria din localitatea in care deschizi punctul de lucru. Ai grija sa ceri si colectarea de materiale recuperabile in cazul in care din activitatea ta rezulta ambalaje ce pot fi reciclate. Costuri de minim 30-40 lei pe luna.
4.Cu actele de infiintare a PFA, ale punctului de lucru si cu contractul de salubrizare mergi la primaria in raza careia detii punctul de lucru si ceri autorizatie de functionare. Teremen de solutionare 30 de zile lucratoare. Nu ai voie sa desfasori activitate fara acordul de functionare de la primarie. Taxa de 70 lei pe an. 5. Daca lucrezi cu produse alimentare este obligatorie si obtinerea acordului de functionare de la Directia Sanitar Veterinara din raza teritoriala a punctului de lucru. Taxa de minim 200 lei pe an.
5. Daca la punctul de lucru afisezi reclame, bannere, casete luminoase, trebuie sa faci declaratia de afisaj si reclama la directia de taxe locale din raza teritoriala in care ai punctul de lucru. Mai mult este necesar si obtinerea unor autorizatii de constructii, pentru reclame care presupun constructii speciale cum ar fi copertinele – un proces indelungat si scump pe care multi il evita dar cu amenzi usturatoare de la inspectoratul de stat in constructii. Aproximativ 20 lei pe metru patarat.
6. Pentru spatiile comerciale in care se lucreaza cu publicul se incheie si contract de dezinsectie si deratizare cu o firma agreata de primaria in raza careia ai spatiul. 50 de lei pe trimestru.
7. Daca intentionezi sa ocupi spatiul public – (cu o capra publicitara ca exemplu), trebuie sa inchiriezi de la Administratia Domeniului Public suprafata de care ai nevoie. Si aici e un proces indelungat si costisitor.
8.Dupa caz, exista activitati care necesita autorizatii speciale si pe care fiecare intreprinzator trebuie sa le stie, presupunand ca sunt, cat de cat, cunoscatori ai domeniului lor de activitate.
Tarifele sunt valabile pentru Bucuresti, Primaria sector 6.
In articolul urmator voi scrie despre dotarea punctului de lucru si de afisajul minim obligatoriu la punctul de lucru.
Observatie: La SRL-uri sunt aceeași pași doar că intervine un document in plus, anume hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic.
Mult succes!
91 de comentarii
Buna ziua! Am o intrebare: ca PFA, in baza caror dispozitii legale trebuie obtinut avizul de functionare de la primarie (despre care ne-ati spus la pct.4)?
Sunt PFA in chirie intr-un spatiu care are aviz de functionare de la primarie, obtinut de proprietarul spatiului. Ar trebui sa obtiun si eu un aviz de functionare pe acelasi spatiu, dar cerut in numele PFA-Ului meu? Multumesc!
25 septembrie 2023 at 9:46
Buna ziua! Urmeaza sa inchiriez spatiu intr-un salon pentru a face manichiura si urmeaza sa deschid si un pfa. Mai am nevoie de autorizatiile de mai sus sau ar trebui sa le aiba deja salonul?
21 septembrie 2023 at 21:58
Buna ziua! Trebuie sa obtineti autorizatie si dvs, pe PFA-ul pe care il infiintati.
22 septembrie 2023 at 6:37
Bună ziua! Doresc sa deschid un cabinet psihologic, PFA. Sediul social nu o sa fie același cu punctul de lucru, dar evident ca la punctul de lucru se va incasa taxa oe ședința și atunci vin cu următoarea intrebare:este necesar ca punctul de lucru sa fie schimbat din locuință în spațiu comercial la primărie?
25 iunie 2023 at 21:18
Am un magazin mixt. Pe lingă am mai deschis o terasa cu un biliard la care nu percep taxa de ce acte am nevoie sa pot pot sa iau taxa si sa fiu in legalitate
5 mai 2023 at 14:27
Bună ziua! Ca PFA, pentru a fi în legalitate cu susținerea activităților online, de la cine am nevoie de autorizație? Dacă țin aceste cursuri de acasă (stau la bloc, voi face contract de comodat; locuința va fi, în primul rând, sediu profesional- pentru documente), voi avea nevoie de acordul vecinilor, iar dacă nu voi avea activitate la sediul profesional, atunci va trebui să caut un punct de lucru pentru susținerea activităților online. Corect? Indiferent că voi realiza aceste activități online (de genul cursurilor pentru adulți sau magazin online), de acasă sau de la un sediu închiriat, care este procedura de autorizare și de la cine îmi trebuie autorizație? Mulțumesc frumos pentru ajutor!
27 decembrie 2022 at 14:19
Buna ziua.
Am un I.I. cu sediul social fara activitate (desfasor pe teren ca prestator servicii) si vreau sa deschid un magazin online, pentru care inchiriez un mic depozit. Daca declar ca punct de lucru acel spatiu, trebuie sa modific si sediul social din fara activitate? Codurile caen sunt cele care se poate desfasoara in afara sediului, si cele de comert.
Va multumesc.
13 martie 2018 at 15:00
Buna ziua! Nu trebuie sa modificati nimic la sediu. Se declara activitate doar la punctul de lucru. Totodata trebuie sa adaugati si codurile CAEN de comert daca nu le aveti.
16 martie 2018 at 18:33
Buna seara dacă intr-o zi vrei sa scurteze programul de lucru unde sunt 2 angajați… ca patron a unui magazin pe un spațiu cumpărat trebuie sa ceri aprobare pentru schimbare de program la primărie ..?
3 decembrie 2022 at 20:37
Buna ziua ! Dacă am PFA , magazin alimentar si am deschis un nou punct de lucru cu aceeasi activitate am obligația de a avea un angajat la punctul de lucru ? ( Precizez ca lucram doar membrii familiei )
20 februarie 2018 at 20:28
Buna ziua! Nu aveti obligatia de a avea angajati dar trebuie sa lucrati numai dvs ca titular PFA sau sotia dvs daca notificati registrul Comertului. Ceilalti, chiar daca sunt din familie presteaza munca la negru si amenzile sunt foarte mari.
22 februarie 2018 at 11:48
Am avut un stand de freshuri, activitate baruri. L-am deschis in iulie anul trecut (2017), am platit autorizatia de functionare la primarie pe 6 luni (Iulie-Decembrie), si a mai functionat o luna anul acesta, luna ianuarie. Am inchis la Registrul Comertului si am fost la primarie sa platesc pe o luna autorizatia de functionare. SURPRIZA : Imi spune ca trebuie sa platesc pe tot anul = 640 lei. Dar daca eu am functionat numai o luna de ce sa platesc pentru toate 12 luni?? Anul trecut cand am deschis de ce am putut plati doar pentru cele 6 luni de functionare si anul asta nu pot plati pentru o singura luna de functionare??
Multumesc!
13 februarie 2018 at 12:21
Buna ziua. E in functie de cum a stabilit consiliul local. Primaria decide in zona ei de jurisdictie. Daca ati inchis de ce ati mai cerut autorizatie la primarie?
13 februarie 2018 at 15:22
Pe anul trecut îmi trebuia și dacă tot am fost sa închid la Registrul Comerțului, am fost și la primărie să plătesc pt luna Ianuarie autorizația de funcționare.. sau ar fi fost mai bine sa nu fi mers??
13 februarie 2018 at 15:28
Buna.Vreau sa deschid un coafor.am facut pfa si am amenajat locul…care este pasul urmator pt a functiona legal?
Locul unde desfasor activitatea este inchiriat si la infiintarea pfa.ului a fost nevoie de contractul de inchiriere.O cunostinta vrea sa isi faca si ea pfa pt cosmetica,in locul care l.am inchiriat eu.Cum sa procedeze?Ca o sa ii ceara si ei contract de inchiriere,si contractul este pe numele meu
8 februarie 2018 at 19:19
Buna ziua,
In anul 2017 am achizitionat un garaj la demisolul unui bloc de locuinte. Intre timp am schimbat destinatia lui in spatiu comercial, la cadastru si l-am intabulat ca si spatiu comercial.
Acum imi doresc sa il dau in chirie la un srl(comert sau prestari servicii)
Intrebarea mea este: Avand in vedere ca spatiul este intabulat ca si spatiu comercial, viitorii chiriasi vor mai avea nevoie de acordul vecinilor (formularul cu semnaturi) pentru a-si desfasura activitatea acolo?
5 ianuarie 2018 at 19:45
Buna seara,
in calitate de traducator (profesii libere), inregistrat doar la ANAF (nu PFA la ORC), am inchiriat un birou. Am obligatia de anuntare a unui punct de lucru la adresa biroului? Daca da, la care autoritate si ce formalitati sunt de facut in aceasta situatie. Din cate m-am interesat inregistrarea la ANAF a punctului de lucru (sediilor secundare) pe baza formularului 061 se face doar pentru entitatile inregistrate la ORC.
Multumesc anticipat.
9 noiembrie 2017 at 19:05
Buna ziua ,
Dețin un SRL și am depus actele pentru acordul de funcționare,am la mâna doar bonul care face dovada ,timp de așteptare 30 zile …
Eu plătesc deja chiria la acel spațiu de 2 luni
Întrebarea mea este,pot funcționa in baza acelui bon care face dovada depunerii actelor,nu.mi permit luxul de a plăti și a 3 a luna chirie degeaba fără a funcționa
Mulțumesc frumos
O zi frumoasa
25 septembrie 2017 at 13:07
Buna ziua! Conform legii nu puteti functiona doar cu acel bon. In practica doar un functionar foarte rau intentionat va poate sanctiona cu amenda pentru ca desi aveti depuse actele nu aveti totusi inca garantia ca vi se va acorda autorizatia de functionare.
15 noiembrie 2017 at 12:18
Buna ziua as dori sa deschid un bar dar in interiorul acestuia si un magazin pot face lucrur acesta dar nu as vinde la pahar alcool numai la sticla multumesc
18 septembrie 2017 at 5:55
Buna ziua! Deschide-ti doar un magazin alimentar daca nu vreti sa vindeti la pahar.
25 septembrie 2017 at 10:08
Buna seara,
Daca vand marfa online, as putea sa declar ca am activitate la terti iar sediul sa il declar fara activitate? De asemenea, in imobilul in care este si apartamentul am si o boxa unde as vrea sa depozitez cateva marfuri, considerati ca este legal ? ( poate sa imi impute cineva ca desfasor activitate la sediu), desi eu tin marfurile intr-o boxa? Va multumesc frumos.
21 august 2017 at 21:09
Buna ziua! La terti puteti presta servicii. Ca sa fiti legal trebuie sa va declarati activitate la sediu.
28 august 2017 at 10:28
Buna seara , o intrebare daca eu doresc sa lucrez intr-un salon de înfrumusețare cu pfa si eu mai am nevoie de Autorizațiile de mai sus? Punctul de lucru la salonul …. trebuie facut sau se poate si ambulator ? Ce se intampla in cazul in care il fac ambulator?
11 august 2017 at 22:00
Buna ziua! Trebuie sa definiti legtatura dvs cu locul desfasurarii activitatii. La un control (mai ales inspectia muncii) trebuie sa justificati prezenta dvs in acel loc public: este punct de lucru al PFA-ului dvs? sau sunteti angajata la salon – inregistrat pe alta entitate? Amenda este de 20.000 ron din august. Puteti desfasura activitatea la client, dar acasa la el, nu in spatii publice.
16 august 2017 at 16:20
Buna ziua.Am înfintat un pfa cu sediul social la 50 km fata de punctul de lucru ,unde vreau să cultiv legume .lntrbarea este:pot locui la punctul de lucru temporar si să fac ceva amenajări în acest scop .Menționez ca terenul este în extravilan si dacă am dreptul sa solicit racordare la curent pentru pompa de apa, necesară la irigarea culturilor agricole. Mulțumesc
3 august 2017 at 4:41
Buna ziua! Activitatile agricole sunt impozitate la norma de venit, nu va ajuta cheltuielile facute in numele PFA. Cereti autorizatie ca persoana fizica pentru curent electric.
7 august 2017 at 16:40
Buna seara. Daca sunt PFA cu activitate artistica, si am inchiriat un spatiu, ce pasi mai trebuiesc parcursi, ca sa fiu in legalitate. Am incheiat contract cu o firma, neplatitoare de TVA si ea, ca si mine. Imi trebuie autorizatie de functionare, ca punct de lucru? Ce autorizatii mai trebuiesc tip ISU, mediu, salubritate? Va rog sa ma ajutati. Va multumesc frumos. Daca inchei contracte la cele de mai sus numite, pot sa scad in registru jurnal cheltuielile?
31 mai 2017 at 15:02
Buna ziua.Imi pot desfasura activitatea intr un salon de infrumusetare?pana imi da avizul de functionare de la primarie(actele sunt depuse)stiu ca durează 30 zile pana imi da avizul.
5 mai 2017 at 6:10
Buna ziua. Strict legal nu aveti voie sa va desfasurati activitatea fara aviz. Practic toata lumea functioneaza cu acel bon de inregistrare cerere aviz de functionare.
11 mai 2017 at 7:04
Buna seara,
Doresc sa deschid un mic atelier de creatie, tamplarie, adica fabricare de produse de decoratiune din lemn, o suprafata de maxim 40mp. Imi puteti spune de ce autorizatii am nevoie dupa crearea firmei. Stiu ca depinde de codul caen am nevoie de autorizatie de la mediu, dar daca mai am nevoie si de la Isu, si de la primarie autorizatie de functionare? Va multumesc
3 mai 2017 at 18:35
Buna ziua, domnule Constantin
Doresc sa deschid un punct de lucru pentru activitatea de fabricare a sapunurilor si cosmeticelor naturale. Inafara de actele de autorizare amintite de dumneavoastra in articolul de mai sus, trebuie vreo autorizatie speciala pentru aceasta activitate? Multumesc.
21 aprilie 2017 at 9:06
Buna ziua. Nu stiu pentru ca nu am avut legatura cu domeniul. Intrebati la Agentia de mediu va rog.
25 aprilie 2017 at 11:24
Sunt PFA si m-am mutat recent in Alba Iulia de la Baia de Aries. Lucrez in domeniul activitatilor de infrumusetare.Doresc sa platesc taxele aici in oras, si urmeaza sa completez Declaratia 050. Este obligatorie deschiderea de punct de lucru ? Mentionez ca nu doresc schimbarea sediului.
17 ianuarie 2017 at 7:40
Buna ziua,
Sunt PFA, dar nu am un punct de lucru ,nu realizez venituri, Platesc impozit la ANAF,de 5 ani.Este normal sa platesc,atata timp cat nu am avut niciodata un punct de lucru,fiind angajata la o alta firma?Patesc CAS,SOMAJ, Impozit, insa doar pentru faptul ca detin o autorizatie?Pot transforma PFA in INTREP INDIVIDUALA(II)?
6 ianuarie 2017 at 11:38
Buna ziua! Nu puteti treasforma, trebuie sa inchideti PFA si sa deschideti II. PFA si II au acelasi sistem de impozitare. Veti plati aceleasi impozite. Pucntul de lucru nu are legatura cu impozitele. Daca nu aveti activitate pe PFA inchideti sau suspendati-l pentru a nu mai plati impozite.
9 ianuarie 2017 at 20:45
Pt un Pet Shop pe PFA imi trebuie Autorizație de funcționare de la Primărie? Si ce amenda plătesc daca nu am făcut demersul pt a obține aceasta autorizație? Specific ca am Autorizația de la DSVP
6 decembrie 2016 at 13:17
Buna ziua. Va trebuie autorizatie de la primarie. Nu stiu cat e amenda sau daca este. Intrebati la primaria din localitatea dvs.
12 decembrie 2016 at 9:03
Dores da si daca al nevó ir de autoriza ti e isu pentru 40 m patrati?
19 noiembrie 2016 at 2:43
Buna seara! Nu aveti nevoie.
21 noiembrie 2016 at 11:55
Buna ziua!,as dori sa stiu daca pentru o curatatorie de perne uscata fara chimicale,am nevoie de avize sau autorizatii ?( mediu,sanitar veterinar etc.)
24 octombrie 2016 at 8:26
Buna ziua. La infiintarea punctului de lucru trebuie sa autorizati si activitatea dvs. Aici veti da o declaratie pe proprie raspunderea ca respectati reglementarile sanitare, de mediu, stingere a incendiilor, etc. Aceasta declaratie o dam cu totii la autorizarea unei activitati. In plus daca activitatea dvs are o reglementare speciala trebuie sa cereti in mod expres autorizatie de la fiecare institutie. Din cate mi-ati spus inclin sa cred ca nu aveti nevoie de autorizatii in plus – nu lucrati cu alimente, nu aveti deseuri toxice sau substante inflamabile. Cereti si opinia fiecarei institutii.
25 octombrie 2016 at 10:18
Buna ziua! As dori sa stiu daca intr-un spatiu unde functioneaza cateva ore un cabinet medical se poate desfasura o alta activitate( in intervalul in care cabinetul nu are program de lucru)?
10 mai 2016 at 11:05
Buna ziua. Se poate desfasura si o alta activitate. Trebuie autorizata la registrul comertului.
17 mai 2016 at 12:16
Buna seara,am si eu o nelamurire,am un SRL-asociat unic,am un angajat(pe mine,mentionez ca sunt medic si sunt obligata sa am o forma juridica de genul SRL/PFA),firma nu are punct de lucru deschis,doresc sa consult la un cabinet medical si am fost indrumata sa fac un contract de prestari servicii medicale.Nedumerirea mea:pot face acest contract
fara sa deschid punct de lucru sau sunt nevoita sa-l deschid?Multumesc
5 aprilie 2016 at 17:44
Buna ziua. Nu sunteti olbigata sa deschideti punct de lucru. Chiar daca sunteti SRL, problema la dvs poate fi activitatea dependenta de un singur client.
Aveti aici mai multe detalii: https://contapp.ro/activitate-independenta-vs-activitate-dependenta/
11 aprilie 2016 at 15:11
Buna ziua! Am un SRL si doresc sa mi autorizez un cod caen pentru a inchiria apartamente in regim hotelier.Intrebarea mea este! Ce cod caen trebuie sa autorizez si daca trebuie sa mi deschid punct delucru. Eu inchiriez apartamentele si le inchiriez mai departe in regim hotelier. Multumesc
15 martie 2016 at 4:43
Buna ziua,
am o intrebare va rog. Vreau sa infiintez un atelier de croitorie, sediul social este in casa bunicilor. Dar as dori ca activitatea sa o subcontractez unei firme (o croitoreasa). Trebuie eu sa-mi declar punctul de lucru, cu contract de inchiriere, la sediul firmei ei? Aceeasi situatie si daca o angajez cu contract de munca si prestarea muncii la ea acasa.
In domeniul in care activez am intalnit n situatii de subcontractare activitate, sau salariati care lucreaza la domiciuliu si nu si-a declarat firma niciodata punct de lucru la acestia. Ar insemna poate n contracte si n taxe/chirii. Este ilogic. Eu inteleg ca cel pe care il subcontractezi trebuie sa-si declare, si el sa faca toata procedura si toate taxele si logic ca-ti da un pret mai mare.
Este o dubla impunere!
Multumesc
9 martie 2016 at 9:52
Buna ziua. Daca subcontractati unei firme, dvs nu trebuie sa declarati punct de lucru, e treaba firmei. Doar cumparati produse de la ei.
Daca vreti sa angajati trebuie sa autorizati activitatea de productie la sediul dvs, sau in alta locatie, care trebuie declarata punct de lucru la Registrul Comertului.
15 martie 2016 at 14:22
la un spatiu de 24m2 am nevoie de autorizare isu multumesc
7 martie 2016 at 20:07
Buna ziua. Trebuie sa aveti un contract cu o firma specializata in evaluarea riscurilor de incendiu. Dar in functie de activitatea dvs poate fi nevoie si autorizare ISU. Nu conteaza suprafata spatiului in care va desfasurati activitatea.
8 martie 2016 at 13:54
Buna seara,
Am un PFA, cu sediul social in apartamentul in care locuiesc, am contract de comodat pe o camera. Puteti sa-mi spune-ti ce demersuri sunt necesare in vederea achitarii impozitului corespunzator la primarie.
Multumesc anticipat !
21 ianuarie 2016 at 18:28
Buna seara,
Am un PFA, cu sediul social in apartamentul in care locuiesc, am contract de comodat pe o camera. Puteti sa-mi spune-ti ce demersuri sunt necesare in vederea achitarii impozitului corespunzator la primarie.
Multumesc anticipat !
21 ianuarie 2016 at 18:27
Buna seara,
Am un pfa infintat cu un sediu social la adresa X ( este doar sediu social, contabilitatea si munca de birou a face contabila )
Am 2 puncte de lucru y si z cu acord de functionare si toate hartiile.
Am nevoie de acord de functionare pentru sediu social?
Acordul de functionare in satul Selimbar este de 200 de lei :))))
Multumesc
21 ianuarie 2016 at 17:36
Buna ziua. Nu aveti nevoie de acord de functionare.
22 ianuarie 2016 at 15:00
Buna ziua, am un Pfa pentru care am deschis un punct de lucru, studio foto. Este nevoie si pentru studio foto toate autorizatiile de mai sus ? Mentionez ca cei de la Primarie mi-au spus ca nu am nevoie de nicio autorizatie de la ei. Multumesc pentru raspuns.
13 ianuarie 2016 at 14:02
As
vrea sa facucentru de predare a unei limbi straine in casa parintilor mei, pentru copii intr 10 si 18 ani. Este necesar o toaleta speciala pt ei ? Multumesc.
17 decembrie 2015 at 12:00
Puteti sa ma ajutati cu o lista completa cu autorizatii necesare ptr magazin mixt la tara la intreprindere Individuala? Suprafata ptr desfasurarea activitatii este 100 metri patrati ,plus doua rastele ce contin 40butelii depozitate in curte. Multumesc!
12 decembrie 2015 at 18:12
Buna ziua! Sunt intreprindere individuala cu punct de lucru la curte. Comercializez tot ce se poate in limita codurilor caen printed care so butelii aragaz uz caznic. Detin 40 de recipiente repartizate in doua rastele a care 20 buc. Intrebarea mea este daca am nevoie de autorizatie isu sau altfel de autorizatii ?
Multumesc!
12 decembrie 2015 at 18:01
OUG 44/2008 ACTUALIZATA 2014
10 noiembrie 2015 at 9:06
buna ziua
vreau sa-mi infiintez un pfa cu cod caen 0147(cresterea pasarilor )a.
alegerea numelui inscrierea la registrul comertului // inmatricularea la fisc// aviz sanitar veterinar // mai am nevoie de alte autorizari ?
sediul este acelasi cu punctul de lucru
multumesc
10 noiembrie 2015 at 6:45
Buna ziua va rog sa ma lamuriti si pe mine. Am copiat ceea ce ati declarat dumneavoastra: „Buna ziua. Punctul de lucru trebuie este intotdeauna la o adresa diferita de sediu. O locatie poate fi sediu sau punct de lucru. Dar nu amnadoua in acelasi timp. Daca vreti sa prestati activitate la sediu declarati acest lucru la registru.”
si mai apoi ati spus( scris):
„Buna ziua. Daca vreti sa declarati punct de lucru este nevoie de toate autorizatiile: onrc, primarie, anaf, etc. Mai bine nu-l declarati punct de lucru. Era bine sa-l fi declarat sediu profesional si nu mai aveati nevoie de primarie si anaf.”
Deci la sediul firmei, in mod legal, se pot desfasura activitati? Genul: curs de dans, curs de pictura?
21 octombrie 2015 at 8:21
din aprilie ma chinui sa deschid un punct de lucru SI ANUME SPALATORIE AUTO VULCANIZARE SI BAR la sediul societatii sediu al carei propietar este mama mea ,deci eu am contract de comodat aici ,unde inainte am functionat ca magazin alimentar bar cu terasa ,mentionez ca am magazin din 1991,,dar intre timp la aceasta ADRESA am inchis si deschis o gramada de activitati..ptr autorizatia de functionare de la primarie mi s a cerut sa fac schimvare de destinatie din spatiu comercial ,caci asa scrie in extras de carte funciara spatiu comercial adica terenul este impartit in 3 corpuri c1 casa c2 dependinte si c3 spatiu comercial,spatiu ce u il utilizez din 1991 incoace fara probleme,deci vor de la primarie sa fac autorizatie de constructie pentru schimbare de destinatie din spatiu comercial in spalatorie auto ,ca si cand spalatoria auto nu ar fi un spatiu comercial ,,in fine ei spun ca nu pot functiona intr un spatiu comercial de magazin sau bar ca spalatorie adevarat ,dar eu functionez in terasa barului ca spalatorie si in magazinul vechi ca vulcanizare ,deci efectiv nu am construit nimic nu mai fac absolut nimic ,decat am bagat utilajele ,ptr ca betonat era acoperit era scurgere era ,ce sa mai fac???????? curent apa gunoi tot am contracte cu toti ,eu platesc lunar deci pe astea le am facut odata ,cum sa ma duc acum sa cer aviz ptr curent sau apa sau nu stiu mai ce ,de construire sau nu stiu ce ,daca eu le am ???????? pentru ca am luat lista la mana cu ceea ce imi cer ei ptr autorizatie de constructie de schimbare de destinatie si acolo sunt o gramada de acte si avize ca si atunci cand construiesti ceva de la zero ,ori eu nu construiesc nimic ,doar schimb profilul de activitate pe aceeasi firma unde am si certif constator si tot ,si aviz de mediu etc ,acord de la vecini tot,,ce sa fac ,ajutati ma ? nu exista o negatie ceva prin care nu trebuie aceasta autoriz de construire,nu ma pricep la lege dar am mai citit ca unele activitati sau nu stiu ce amenajari ,nu ar avea nevoie de aceasta autoriz ,sau nu stiu ,mi se pare ilogic
2 septembrie 2015 at 10:42
Buna ziua. Din pacate nu am nici o sugestie pentru dvs. Am intalnit un caz in care constructia era locuinta si trebuia sa fie anexa in cartea funciara. Pentru a modifica destinatia cereau o lista lunga de acte, printre care si certificatde urbanism, autorizatii de contructie, etc. Verificati schita si daca nu e trecuta anexa, va fi dificil sa obtineti autorizatie de functionare.
9 septembrie 2015 at 13:23
buna ziua, este foarte util acest articol, am gasit pe onrc si declaratiile (http://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/infiintarea-sau-desfiintarea-de-sedii-secundare) insa am o nelamurire, in toate aceste declaratii cereri nu am gasit partea in care imi alegeam codurile caen pentru punctul de lucru. Sau pentru punctul de lucru se iau in in considerare cele pe care le am deja pe sediu social? Vorbesc de un pfa. Multumesc
30 august 2015 at 6:55
Buna ziua. La punctul de lucru autorizati functionarea activitatii/activitatilor pentru care ati infiintat PFA. Sunt aceleasi.
9 septembrie 2015 at 13:18
Am inteles ca registrele de incasari si plati, precum si cele de inventar si vanzari/cumparari trebuie sa fie numerotate. In cazul in care le cumpar si le completez de mana, paginile acestora fie sunt numerotate din tipar, fie le numerotez eu manual, insa ce fac in situatia in care le listez din programul de contabilitate? De exemplu, registrul de vanzari il listez la fiecare sfarsit de luna si imi printeaza intr-adevar paginile numerotate din program (de ex daca sunt 12 pag, am 1/12, 2/12, 3/12 …. 12/12), insa la sfarsitul lunii urmatoare cand listez, imi printeaza de asemenea numarul paginilor, numai ca incepe iar de la 1 … (daca aici am de ex 7 pag, voi avea 1/7, 2/7 … 7/7) si tot asa in fiecare luna. Nu am continuitate in numerotare. Cum sa procedez?
Va multumesc!
30 iulie 2015 at 8:30
Buna ziua. La Pfa/II este obligatoriu registrul de incasari si plati si registrul inventar. pe baza jurnaleor de cumparari si vanzari se depun declaratii. Printati registrele anual si de cate ori vi se cere. Astfel sunt continue.
13 august 2015 at 12:35
Punct de lucru, apartament închiriat în care lucrez fara public, singur, pe calculator. Necesita acordul vecinilor la onrc? Necesita autorizație de functionare la primărie? Mulțumesc.
27 iulie 2015 at 14:28
Pfa.
27 iulie 2015 at 14:30
Buna ziua. Daca vreti sa declarati punct de lucru este nevoie de toate autorizatiile: onrc, primarie, anaf, etc. Mai bine nu-l declarati punct de lucru. Era bine sa-l fi declarat sediu profesional si nu mai aveati nevoie de primarie si anaf.
13 august 2015 at 12:34
Buna seara! Eu am deja actele depuse totul este facut mai trebuie sa astept autorizatia de functionare de la primarie pe care din diferite motive administrative ale primariei nu stiu cand o sa o primesc! Intrebarea mea este daca eu pot sa imi desfasor activitatea pana cand o sa primesc autorizatia acea de functionare? Mentionez ca sunt manichiurista!
12 iulie 2015 at 19:56
Buna ziua. Legal, ca sa va desfasurati activitatea aveti nevoie de autorizatie. Insa inspectorii vor sa vada macar dovada depunerii cererii de autorizare.
15 iulie 2015 at 12:41
Buna seara, am si eu o întrebare referitoare la pfa, magazin alimentar, si anume, ce autorizații mai îmi trebuiesc de la primărie si alte instituții. Mulțumesc , o seara frumoasa!
1 iulie 2015 at 19:09
Buna ziua!nu am inteles cum nu poate fi sediu si pynct de lucru.eu am depus actele pentru II si am facut ctr.de comodat pe spatiul unde deschid un mag.alimentar.alta adresa /locatie nu am declarat!….
29 iunie 2015 at 14:57
Buna ziua. Punctul de lucru trebuie este intotdeauna la o adresa diferita de sediu. O locatie poate fi sediu sau punct de lucru. Dar nu amnadoua in acelasi timp. Daca vreti sa prestati activitate la sediu declarati acest lucru la registru.
9 iulie 2015 at 16:26
Buna ziua,
Ce se intampla in cazul in care nu s-a obtinut acordul de functionare in termen de 30 de zile? Nu am stiut ca ne trebuie. La momentul infiintarii punctului de lucru ni s-a spus ca daca proprietarul nostru are acord de functionare pe intreaga cladire e suficient. Acum am aflat ca nu e. Cum facem sa obtinem acordul si ce presupune (sanctiuni)?
7 aprilie 2015 at 9:01
Va rog sa-mi mai raspundeti la o intrebare: stampila unei PFA trebuie sa contina si CIF-ul sau e suficient CUI-ul obtinut de la Registrul Comertului?
17 februarie 2015 at 23:47
Buna seara, e suficient CUI-ul.
23 februarie 2015 at 18:00
Buna ziua,
Daca avem doua puncte de lucru, dar la aceeasi adresa, in spatii alturate si inchiriate de la acelasi proprietar ( este vorba de un complex comercial) trebuie sa obtinem doua autorizatii de functionare distincte?
Va multumesc.
17 februarie 2015 at 11:50
Daca e acceasi activitate poate ca nu trebuie, dar daca sunt activitati diferite trebuie sa le autorizati pe fiecare in parte, atat la REGSITRUL Comertului cat si la Primarie.
23 februarie 2015 at 17:59
Buna ziua! Doresc sa deschid un salon de tatuaje ca PFA si intrebarea mea ar fi daca am nevoie si de autorizatia Primariei Municipiului Timisoara, avand in vedere ca am depus cererea de inregistrare si autorizatie a functionarii la ORC?
Mentionez ca nu deschid punct de lucru, ci voi desfasura activitatea economica in sediul profesional care se afla intr-un spatiu inchiriat, inregistrat ca SAD. Din ce am citit, am inteles ca doar punctele de lucru trebuiesc autorizate, iar dvs ati scris ca, citez: „nu se poate inregistra punctul de lucru in acelasi spatiu unde este declarat sediu profesional. In cazul in care doresti desfasurarea activititii economice la sediul profesional se va autoriza ca atare, fara a mai fi necesara declararea ca punct de lucru.”
Si o a doua intrebare e: daca voi avea 2 angajati, trebuie sa mai depun ceva declaratii in acest sens la Registrul Comertului? Dosarul l-am depus deja, astept primirea certificatului in 3 zile.
14 februarie 2015 at 20:15
Buna ziua,
1.Stiti deja ca o locatie nu poate fi in acelsi timp si sediu profesional si punct de lucru. Ori e una ori e alta!
2.Desfasurarea unei activitati presupune mai intai declararea si autorizarea ei la Registrul Comertului. Ca urmare presupun ca ati completat corespunzator declaratia model 2 la punctul 4.3.
3. Dupa ce obtineti certificatul de inregistrare, unde se specifica ce activitate desfasurati si in ce loc, trebuie sa obtineti si autorizatia de la primarie. Parcurgeti pasii din articol va rog.
4. O sa incasati bani in numerar si ca urmare o sa aveti nevoie de casa de marcat, contactati un distribuitor de case marcat inainte de a deschide locatia.
5. Verificati daca activitatea dvs are nevoie de autorizatii specifice: de la Ministerul Sanatatii, directia sanitar veterinara, etc.
6. De la primul salariat trebuie sa depuneti declaratia 070 + inrgistrare in revisal si notificarea Inspectoratului Teritorial de Munca. Va recomand sa contactati un contabil inainte de a face primul contract de munca.
16 februarie 2015 at 16:14
Va multumesc frumos pt raspunsuri! Eram confuza, deoarece am fost la Primarie sa completez cererea de autorizatie si nu aveau un model tipizat pt PFA. Mi-au dat un formular pentru SRL si mi-au spus sa completez la punctul de lucru adresa sediului profesional. Asta imi e neclar. Ar trebui sa merg maine la Primarie sa modific cererea, adica sa tai peste punctul de lucru si sa scriu deasupra sediu profesional sau nu e un aspect atat de grav?
17 februarie 2015 at 22:20
Buna seara! Daca vreti ca totul sa fie legal trebuie sa va declarati punct de lucru la garaj. Apare in plus si casa de marcat pentru ca incasati de la persoane fizice.
Puteti merge si pe varianta cu sediu acasa si reparatii la domiciliul clientului. Nu aveti nevoie de casa de marcat, eliberati factura si chitanta la client dupa reparatie. Si puteti pastra garajul pentru dvs, ca depozit personal fara sa-l declarati undeva.
11 februarie 2015 at 18:21
Buna ziua! Multumesc pentru raspuns.
Ce credeti ca s-ar potrivi mai bine pentru mine? Srl sau PFA, eu vreau sa imi fac un atelier de reparatii biciclete si vanzare de piese.
Va multumesc!
O zi buna!
12 februarie 2015 at 7:40
Incepeti cu o intreprindere individuala. La SRL va trebuie contabil din prima zi. La vanzare de piese va trebuie casa de marcat.
13 februarie 2015 at 18:22
Buna seara!
Doresc sa imi deschid un atelier de biciclete, insa intampin tot felul de dificultati legate de acte, ca de exemplu:
– eu as vrea sa imi fac atelierul intr-un garaj, insa la primarie imi spune ca pentru a obtine autorizatia de functionare, in cartea funciara a punctului de lucru trebuie sa fie scris spatiu cu alta destinatie (sa nu fie de locuit, apartament sau casa). Proprietarul garajului a spus ca nu vrea sa il transforme in spatiu comercial. Exista cumva vreo metoda de a-mi face acolo punctul de lucru?
Pentru orice forma :PFA sau SRL am nevoie de autorizatie de functionare? Ma gandeam ca daca mi-as face PFA, as putea sa imi dau sediul social in apartamentul meu, iar punctul de lucru sa fie mobil, adica la domiciliul clientului, dar sa imi si pastrz garajul in care sa fac de fapt reparatiile. Este posibil asa?
Pe scurt, pe ,mine ma intereseaza cea mai simpla si ieftina metoda de a fi in regula din punct de vedere legal.
Va multumesc anticipat.
O zi buna.
Ian Mihai Komar / http://www.facebook.com/pasionatdebiciclete
0727294982
6 ianuarie 2015 at 22:03