Amortizarea mijloacelor fixe. Metode si exemple de amortizare.

Acum, cand se vorbeste despre cresterea impozitarii, trebuie sa ne gandim si mai mult la cum putem reduce legal baza de calcul a impozitului pe venit si implicit, cum sa obtinem un venit net mai mic decat plafoanele pentru contributii sociale.

O cale de plăti mai puțin la buget este sa introducem pe cheltuieli amortizarea bunurilor pe care le folosim in activitatea economica: echipamente de productie, licente, telefoane, calculatoare, imprimante, autoturisme, amenajari, cladiri, etc. Astazi vorbim despre mijloacele fixe.

Găsești in Ghidul de contabilitate pentru PFA un capitol complet despre amortizări.

Ce sunt mijloacele fixe

Mijloacele fixe sunt considerate imobilizari corporale cu durata de utilizare mai mare de un an si cu valoarea de achizitie mai mare de 2.500 lei inclusiv TVA, pentru neplatitori de TVA, sau de 2.500 lei fara TVA pentru platitorii de TVA.

Important! In cazul contabilitatii in partida simpla, achizitia de mijloace fixe nu este deductibila la data platii, doar amortizarea acestora este deductibila.

Un echipament sau un utilaj este considerat  mijloc fix daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative;

b) are o valoare de achizitie mai mare de 2.500 de lei, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului;

c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.

Bunurile a caror valoare este sub 2.500 de lei sunt considerate obiecte de inventar; costul cu achizitia lor este inregistrat si este deductibil la momentul platii.

Platitorii de TVA amortizeaza mijlocul fix la valoarea de achizitie fara TVA, iar neplatitorii de TVA iau in calcul pretul de achizitie a mijlocului fix cu TVA inclus.

        Sunt considerate mijloace fixe:

  • cladiri si spatii de productie si depozitare;
  • terenuri;
  • masini si utilaje pentru productie;
  • mijloace de transport;
  • aparate de masura si control;
  • mobilier, birotica, tehnica de calcul;
  • mijloace fixe de natura obiectelor de inventar.

Amortizare contabilă si amortizarea fiscală

Amortizarea contabilă reprezintă alocarea valorii amortizabile a unui activ imobilizat pe întreaga sa durată de utilizare previzionată, calculându-se pe baza unui plan de amortizare ce are în vedere duratele de utilizare economică și condițiile de utilizare ale imobilizărilor corporale.

Amortizarea fiscală constă în deducerea din punct de vedere fiscal a cheltuielilor generate de achiziția/producția de active imobilizate pe baza unui mecanism similar amortizării contabile, însă cu unele diferențe, calculându-se conform duratelor normale de funcționare începând cu luna următoare celei în care imobilizarea corporală este pusă în funcțiune.

Important. Pentru întreprinderile mici, din categoria PFA, II, Profesii Liberale, amortizarea contabilă se confundă cu amortizarea fiscală.

Durata normala de functionare reprezinta durata de utilizare in care se recupereaza, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a mijloacelor fixe, pe calea amortizarii. Duratele de functionare sunt prevazute in HG nr 2139/2004 – lista se gaseste in ContApp la sectiunea Active..

Important! Pentru a fi posibila amortizarea unui mijlocul fix acesta trebuie achizitionat  in numele activitatii cu document justificativ (factura, contract de vanzare-cumparare), altfel cheltuiala cu amortizarea nu este deductibila. Platile cu achizitia de mijloace fixe se inregistreaza integral in registrul jurnal de incasari si plati. Evidenta mijloacelor fixe  se tine cu ajutorul Fisei mijlocului fix (cod 14-2-2).

Conform legii, cheltuiala cu achizitia mjiloacelor fixe nu va fi in totalitate deductibila in anul fiscal in cursul caruia a fost achizitionat; intreprinzatorul trebuie sa  deduca esalonat aceasta cheltuiala in raport cu durata de functionare/utilizare  a mijlocului fix. Amortizarea anuala se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala.

Exceptie. Contribuabilii care investesc in mijloace fixe destinate infiintarii si functionarii cabinetelor medicale pot deduce integral valoarea acestora la calculul profitului impozabil la data punerii in functiune sau pot recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare

Important! conform art 28. (20) Contribuabilii care investesc în mijloace fixe destinate prevenirii accidentelor de muncă și bolilor profesionale, precum și înființării și funcționării cabinetelor medicale pot deduce integral valoarea acestora la calculul profitului impozabil la data punerii în funcțiune sau pot recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare, potrivit prevederilor prezentului articol.

Nu se pot amortiza:

  • terenurile, inclusiv cele impadurite;
  • tablourile si operele de arta;
  • fondul comercial;
  • lacurile, baltile si iazurile care nu sunt rezultatul unei investitii;
  • bunurile din domeniul public finantate din surse bugetare;
  • orice mijloc fix care nu isi pierde valoarea in timp datorita folosirii, potrivit normelor;
  • casele de odihna proprii, locuintele de protocol, navele, aeronavele, vasele de croaziera, altele decat cele utilizate in scopul realizarii veniturilor.
  • imobilizarile necorporale cu durata de viata utila nedeterminata, incadrate astfel potrivit reglementarilor contabile.

Metode de amortizare

  1. Amortizarea liniara: valoarea de achizitie a mijlocului fix se imparte in mod egal pe toata durata de amortizare stabilita in nomenclator.
  2. Amortizarea accelerata permite ca in primul an cota de amortizare sa poata ajunge la 50% din valoarea fiscala de la data intrarii in patrimoniu a mijlocului fix. Pentru urmatorii ani de utilizare, amortizarea se calculeaza prin raportarea valorii ramase de amortizare a mijlocului fix la durata de utilizare ramasa a acestuia.
  3. In cazul metodei de amortizare degresiva, amortizarea se calculeaza prin multiplicarea cotelor de amortizare liniara cu unul dintre coeficientii urmatori:
  • 1,5 daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este intre 2 si 5 ani;
  • 2,0 daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este intre 5 si 10 ani;
  • 2,5 daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este mai mare de 10 ani.

Regimul de amortizare pentru un mijloc fix amortizabil se determina conform urmatoarelor reguli:

  • In cazul constructiilor, se aplica metoda de amortizare liniara;
  • In cazul echipamentelor tehnologice, respectiv al masinilor, uneltelor si instalatiilor de lucru, precum si pentru computere si echipamente periferice ale acestora, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara, degresiva sau accelerata;
  • In cazul oricarui altui mijloc fix amortizabil, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara sau degresiva.

De regula se foloseste metoda liniara, prin care amortizarea se stabileste prin impartirea valorii de achizitie la numarul de luni de functionare. Durata de amortizare curge din luna urmatoare lunii in care mijlocul fix a fost achizitionat si pus in functiune.

Calculul amortizarii deductibile pentru anul in curs se face cu ajutorul fisei de operatiuni diverse, unde se inregistreaza lunar valoarea amortizarii calculate.

Pentru autoturisme se poate opta pentru: amortizare liniara, degresiva sau in functie de numarul de kilometri parcursi.

Important! In ceea ce priveste autoturismele, cheltuiala cu amortizarea acestora este deductibila, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei pe luna, cu exceptia:

  1. autovehiculele utilizate pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de munca, vehiculele utilizate drept care de reportaj, cele utilizate de agenti de vanzari si de recrutare a fortei de munca.
  2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi.
  3. vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pentru instruirea in cadrul scolilor de soferi.

Se pot amortiza (liniar) si cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare. De exemplu se pot amortiza cheltuielile cu amenajarea locului in care se desfasoara activitatea economica – la sediul profesional si/sau la punctul de lucru.

Amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune,

Important! Pentru contribuabilul care opteaza sa fie impus pe baza de norma de venit si care anterior a fost impus in sistem real, avand investitii in curs de amortizare, valoarea amortizarii nu diminueaza norma de venit.

Exemplu de amortizare laptop. Amortizare tableta. Amortizare telefon

Date contribuabil: Intreprindere individuala, neplatitor TVA, contabilitate in partida simpla.

  • Codul CAEN: 6201 Activitati de consultanta in tehnologia informatiei;
  • Achizitioneaza tableta Apple IPAD pe 15 mai 2021;
  • Valoare de achizitie 3.200 lei cu TVA inclus;
  • Se inregistreaza plata in registrul de incasari si plati la data achizitiei;
  • Raportat la activitatea desfasurata cheltuiala este integral deductibila, deoarece bunul este folosit in activitatea curenta pentru obtinerea de venituri;
  • Bunul cumparat este considerat mijloc fix deoarece:
    • – are valoare de achizitie mai mare de 2500 lei;
    • – este folosit pe o perioada mai mare de un an;
  • Se consulta catalogul cu clasificarea mijloacelor fixe utilizate in economie si duratele normale de functionare ale acestora. Bunul achizitonat se incadreaza la grupa 2.2.9 Calculatoare, electronice si echipamente periferice.
  • Durata de amortizare intre 2-4 ani. Se alege durata minima de 2 ani.
  • Pentru calculul amortizarii lunare folosim metoda amortizarii liniare: Amortizare = 3.000/(2*12 luni)=125,00 lei pe luna.
  • Incepem sa deducem amortizarea incepand cu luna iunie 2021.
  • Amortizare in anul 2021 =   7 x 125,00 =   875,00 lei
  • Amortizare in anul 2022 = 12 x 125,00 = 1.500,00 lei
  • Amortizare in anul 2023 =   5 x 125,00 =   625,00 lei
  • La calculul venitului net pe anul 2021 se scade din venitul brut suma de 875,00 lei ce reprezinta costul utilizarii cu achizitia tabletei pentru aceasta perioada.

Pentru gestiunea mijlocului fix am folosit ContApp, care genereaza automat urmatoarele documente si calculeza autoamat amortizarea in Registrul de Evidenta Fiscala:

Economist și antreprenor, absolvent ASE, Facultatea de ​Contabilitate și ​Informatică de ​Gestiune. Din 2010 sunt specializat în ​contabilitatea și fiscalitatea persoanelor care desfășoară activități independente (PFA, PFI, II, Profesii liberale) sau obțin venituri din alte surse (chirii, investiții etc). În 2012 am înființat site-ul Gestiunepfa.ro, una dintre sursele principale de informații pentru cei interesați, iar din 2021 am lansat aplicația ContApp - platformă online de management fiscal-contabil pentru PFA și Profesii Liberale.

Leave a comment

111 comentarii

buna seara.Am un cab. med. indiv. md.de familie.Am cump. un auto pe cab. in val.de 78000lei in iulie 2011. Am dedus in fiecare luna 78000/48luni=1625lei,incepand cu sept 2011 pana-n ian 2013inclusiv.(intotal1625*17luni=27625.VAROG MULT sa-mi spuneti cate luni deduc suma de1500 in continuare?si daca pana-nian 2013 am dedus suma corect? VA MULTUMESC

Necula Luminita Alina
-

25 octombrie 2015 at 20:03

ce nu inteleg eu este daca amortizarea lunara o scriu in reg.inc si plati,multumesc

doli
-

24 octombrie 2015 at 10:49

Buna ziua. Faceti contract de vanzare cumparare. Ar fi ideal sa fie vandut catre II de o alta persoana, nu de dvs ca titular al II.

Constantin
-

5 octombrie 2015 at 19:54

Salut, foarte de ajutor articolul dar as aveam cateva intrebari (exemplul data este unde ma incadrez eu si anume codul caen al meu este: 6202 Activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei)
1. Daca achizitionez un laptop mai scump de 2500 ron, care sunt optiunile sa il deduc? Adica la obicet un macbook costa cam 8000 ron. Ce inseamna asta si cum il deduc.

2. Pot achizitiona o masina in leasign pe PFA si sa o deduc? Adica scrie mare si lat ca eu prestez servicii la clienti, asta inseamna ca am nevoie de transport. Sau nu are legatura cu asta? Vreau doar sa stiu daca exista o varianta sa deduc o masina luata in leasing care costa in jur de 28000 eur.

Multumesc!

Liv Ang
-

5 octombrie 2015 at 12:20

    Salut! Am crezut ca am raspuns mai sus la intrebarile tale. O sa reiau pe datele tale. Presupun ca nu esti platitor de TVA si nu esti la norma de venit. Cumperi un laptop de 8000 lei (cu tva inclus) pe 30 sept 2015. Vei inregistra factura si plata de 8000 lei in Reg Jurnal de incasari si plati. Avand o valoare de peste 2500 lei, laptopul se amortizeaza in 24 de luni. Faci un plan de amortizare pe 24 de luni incepand cu luna urmatoare achizitiei. 8000/24=333.33 lei pe luna. Cum la PFA si II se calculeaza impozitul anual, pentru anul 2015, din plata de 8000 de lei este deductibila doar amortizarea pe ultimile 3 luni – oct, nov, dec. = 333.33*3=1000 lei din 8000. Sa presupunem ca ai venituri brute de 20.000 lei in 2015. In 2016 trebuie sa calculezi venitul net pe 2015 si sa platesti impozitul de 16%. Din 20.000 lei scazi doar 1000 de lei (nu 8000 lei). Doar 1000 de lei sunt deductibili la calculul venitului net si a impozitului aferent pe 2015.
    In 2016 vei putea deduce din veniturle anului 2016 suma de 12*333.33=4000 de lei.
    In 2017 vei putea deduce din veniturle anului 2016 suma de 9*333.33=3000 de lei cand se incheie amortizarea laptopului.

    La fel se procedeaza si cu masina doar ca:
    – amortizarea se calculeaza pe o perioada de 4 ani (de regula aleg 4 ani),
    – valoarea maxima deductibila este de 1500 lei pe luna, peste 1500 este nedeductibil.
    Sper ca am fost suficeint de clar. Daca nu, astept intrebari!

    Constantin
    -

    5 octombrie 2015 at 19:52

Bună seara. Am o întrebare la dvs.daca am un cabinet medical care a achiziționat un autoturism în leasing în luna noiembrie 2012 pe care am dat un avans de 40000 ron.plata și cheltuiala a fost înregistrată în luna noiembrie 2012 în registrul de încasări și plăti. În fiecare luna firma de leasing îmi facturează pe cabinet rata cu dobinda și casco. Eu am dedus aceste cheltuieli în momentul efectuării plăților. e corect?sau trebuia sa fac pe amortizări. menționez ca mașină este folosita în scop de servicii adică mă deplasez cu ea la spital,clinica dar și in timpul meu liber.Mulțumesc.

mire
-

30 iunie 2015 at 21:04

    Buna ziua. E corect sa sa inregistrati platile in Registrul de Incasari si plati. Deductibila e doar dobanda in cursul anului. Plata ratei (fara dobanda) nu este deductibila. Trebuie sa calculati amortizarea care intra pe cheltuieli in cursul anului curent.

    Constantin
    -

    9 iulie 2015 at 16:32

Buna ziua,
Doresc achizitionarea unui automobil productie romaneasca pentru un Cabinet medical individual. Nu am avut un automobil inmatriculat pe firma pina in acest moment. Pot achizitiona ca si persoana fizica (beneficiez de un automobil vechi si vreau sa cumpar prin programul RABLA) ulterior sa il inmatriculez pe cabinet?

Pop Bogdan
-

16 iunie 2015 at 7:34

    Ca sa-l amortizati trebuie cumparat pe PFA. Se poate transfera si ulterior de pe persoana fizica pe PFA. O sa va coste taxele de inmatriculare.

    Constantin
    -

    22 iunie 2015 at 14:30

Buna ziua,

Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine daca aveti timp.
Vreau sa stiu cum deduc un autoturism auto la mana a doua in valoare de 24000 lei in conditiile in care este cumparata pe PFI cu ctr de vanzare cumparare? Cat pot sa deduc maxim lunar? Si cheltuielile cu aceasta se deduc 100%sau 50%?

Va multumesc anticipat.

Singh Simona
-

13 mai 2015 at 17:22

    Daca autovehicolul este in proprietatea PFA/II puteti calcula amortizarea pe o perioada de pana la 6 ani.
    Valoarea amortizarii este deductibila 100% dar nu mai mult de 1500 leipe luna.

    Constantin
    -

    25 mai 2015 at 16:48

Buna ziua

Am un PFA cu obiect de activitate editare reviste si periodice si am achizitionat un aparat foto care are o valoare de 4000 lei. Intrebarea este: avand in vedere ca este mijloc fix folosit in obtinerea de venituri, il pot deduce integral sau deduc lunar pana la amoritizare? In cazul in care se aplica amotizarea, care ar fi durata minima de amortizare?

Multumesc

Cristian Niculescu
-

3 aprilie 2015 at 9:54

Buna ziua,

Pentru un PFA cu norma de venit si platitor de TVA, care achizitioneaza un bun imobiliar:
1. exista limitari (valorice sau de excludere) la deducerea TVA-ului ? Timp
2. limimta temporala de deducere integrala in 20 de ani este la fel ca la societati comerciale ?

Multumesc

QuestionU
-

4 martie 2015 at 11:10

    Buna ziua! Din pacate nu stiu sa va raspund la aceasta intrebare. Luati legatura cu un consultat fiscal, expert in probleme legate de TVA. E posibil ca un raspuns documentat sa va coste catva sute de euro. O stiu din proprie experienta. Legea poate fi interpretata si e nevoie de mai multe opinii…

    Constantin
    -

    7 martie 2015 at 15:23

Buna ziua, daca fratele meu are masina si vreau sa fac contract de comodat pe ea in interes de serviciu este in regula, ma pot deduce cu benzina si eventualele cheltuieli ale masinii?
Vreau sa o folosesc in interes de serviciu adica sunt prestator de servicii in domeniu instalatiilor sanitare/ incalzire. multumesc

adrian ion
-

12 februarie 2015 at 12:41

    Da, puteti sa faceti contract de comodat si va puteti deduce cheltuielile, in procent de 50%.

    Constantin
    -

    13 februarie 2015 at 18:35

    Cheltuielile cu amortizarea autoturismelor, noi sau la mana a doua, este deductibila integral, pana la valoarea de 1500 lei pe luna. Sunt exceptii pentru care amortizarea peste aceasta suma poate fi dedcutibila la calculul impozitului pe venitul net. In cazul expus de dvs amortizarea este deductibila 100% (dar nu mai mult de 1500 lei!) cu conditia sa utilizati aotourismul in interes de serviciu, pentru obtinerea de venituri pe pfa.

    Constantin
    -

    14 februarie 2015 at 16:02

      Revin cu o alta intrebare: daca am achizitionat o masina pe mine ca persoana fizica, pot vinde autoturismul pfa-ului meu? Nu am achizitionat masina pe pfa intrucat nu este facut inca pfa-ul si nici contractul de comodat nu este acceptat in situatia noastra (taximetrie…aici regula de primire a unei autorizatii taxi implica crearea unui nou transportator pe piata, deci un pfa nou chiar inainte de primirea autorizatiei, in cazul nostru la sfarsitul lunii iulie si nici nu permite ca autoturismul sa fie in proprietatea unei p fizice ci numai in proprietatea srl/pfa). Multumesc. Raluca Sipos

      Raluca
      -

      21 februarie 2015 at 12:23

        Buna seara. Puteti sa vindeti cu contract de vanzare cumparare.

        Constantin
        -

        23 februarie 2015 at 20:14

Buna seara! Am speranta ca ma puteti ajuta intr-o problema..am un PFA pe care doresc sa achizitionez o masina. Codul caen pe care il am momentan pe pfa nu justifica utilizarea masinii 100% pentru realizarea de venituri (cumpar masina acum si nu peste 6 luni, cand mi-ar trebui de fapt, deoarece este o reducere f buna pt achizitii pe pfa). Se poate trece amortizarea pe ch deductibila, doar partial din valoare ( adica la o suma de 60000/(4*12)= 1250 amortizarea, din care sa trec pe ch deductibila doar jumate) . Dupa achizitia masinii, peste 6 luni voi adauga un cod caen nou, pentru care se va utiliza 100% masina in scopul realizarii de venituri. Atunci voi putea trece integral amortizarea pe ch deductibila? Sunt economist incepator si cu parere de rau va spun ca ma depaseste aceasta situatie, chiar daca implica contabilitatea in partida simpla. Multumesc

Raluca
-

11 februarie 2015 at 21:52

toata stima ptr ajutorul dat

afriana vraciu
-

28 ianuarie 2015 at 7:40

Buna ziua!

Ultimul dvs. comentariu nu cumva contrazice exemplul de amortizare a unui mijloc fix (laptop) pentru un PFA/II neplatitor de TVA pe care l-ati dat in articol?

Ma refer la exemplul cu valoarea de achizitie de 2600 ron, cazul PFA neplatitor de TVA.

Multumesc!

cristina
-

16 septembrie 2014 at 17:16

    Buna ziua! Aveti dreptate, trecusem exact opusul. Am corectat si va multumesc pentru sesizare!

    Constantin
    -

    18 septembrie 2014 at 16:18

Buna ziua,

Am si eu o intrebare daca ma puteti ajuta. As dori sa cumpar pe PFA un laptop dar sa inregistrez ca si cheltuiala intreaga lui valoare pe anul in curs. Pentru aceasta valoarea lui ar trebui sa fie sub 2500 de lei sau sub 1800? Multumesc anticipat.

Dan
-

17 august 2014 at 18:31

    Buna ziua. Daca sunteti neplatitor de TVA puteti plati maxim 2499 lei ca sa intre pe cheltuiali anul acesta.
    Daca sunteti platitor de TVA puteti da 2499 plus TVA, deci maxim 3098 lei ca sa fie cheltuiala deductibila integral in anul achizitiei.

    Constantin
    -

    19 august 2014 at 13:29

Si nu trebuie tinut cont in 2013 si de plata integrala inregistrata la data achizitiei (cheltuiala nedeductibila)?

ELLA
-

21 iulie 2014 at 8:55

    Buna ziua.
    1. La momentul achizitiei unui mijloc fix, inregistrati plata integral in registrul de incasari si plati. Incepeti sa amortizati bunul din luna urmatoare.
    2. La momentul calcului impozitului pe venitul net, din total venituri (incasari) scadeti doar valoarea amortizarii aferenta lunilor ramase din 2013. La ce ramane aplicati cota de impozit pe venit – 16%. Nu scadeti in 2013 toata suma platita, ci succesiv (in 2,3,4,..8,..15 ani) conform unui grafic de amortizare.

    Constantin
    -

    21 iulie 2014 at 12:11

Multumesc mult! E o intreaga poveste! E pt prima data cand fac asa ceva. Am tot citit, acum pot da lectii :)))! Da tot nu stiu daca tensiometru e obiect de inventar sau mijloc fix doar are durata de folosinta mai mare de un an dar e sub 2500 lei!!!!?? In legatura cu amortizarea, asa am si facut desi ma gandeam daca nu ar fi bine sa merg pe accelerata, 50% in primul an, apoi liniara pe urmatorii, pentru a ajuta cheltuielile lunare. E un EKG de 11000 lei si daca il pun pe 2.1.25.2. sau 2.1.25.4. e cu durata de 8-12 ani! Criminal de mult! Sau poate 2.1.25.2.1. – aparate pentru masurarea presiunii arteriale, 4-8 ani? Of, of, mult mai simplu tot odata!?

cabinet medical
-

21 mai 2014 at 17:37

Extras din Codul Fiscal!
16) Contribuabilii care investesc în mijloace fixe destinate prevenirii accidentelor de muncă şi bolilor profesionale, precum şi înfiinţării şi funcţionării cabinetelor medicale, pot deduce integral valoarea acestora la calculul profitului impozabil la data punerii în funcţiune sau pot recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare, potrivit prevederilor prezentului articol.

cum fac, pt cabinetul medical?

cabinet medical
-

19 mai 2014 at 22:21

    Pentru cabinet medical. Deduceti integral valoarea mijlocului fix la calculul impozitului in anul de achizitie al acestuia, in loc sa repartizati deducerea pe mai multi ani.
    Valoarea minima a mijlocului fix trebuie sa fie de 2500 lei cu TVA inclus pentru neplatitori de TVA sau 2500 lei fara TVA pentru platitori de TVA.

    Constantin
    -

    21 mai 2014 at 15:23

de mare ajutor articolul. multumesc.

Anonim
-

19 mai 2014 at 9:55

Multumesc pentru apreciere!

constantin
-

3 aprilie 2014 at 12:12

articol foarte bun, multumesc

andrei
-

1 aprilie 2014 at 15:21