Amortizarea mijloacelor fixe. Metode si exemple de amortizare.

Acum, cand se vorbeste despre cresterea impozitarii, trebuie sa ne gandim si mai mult la cum putem reduce legal baza de calcul a impozitului pe venit si implicit, cum sa obtinem un venit net mai mic decat plafoanele pentru contributii sociale.

O cale de plăti mai puțin la buget este sa introducem pe cheltuieli amortizarea bunurilor pe care le folosim in activitatea economica: echipamente de productie, licente, telefoane, calculatoare, imprimante, autoturisme, amenajari, cladiri, etc. Astazi vorbim despre mijloacele fixe.

Găsești in Ghidul de contabilitate pentru PFA un capitol complet despre amortizări.

Ce sunt mijloacele fixe

Mijloacele fixe sunt considerate imobilizari corporale cu durata de utilizare mai mare de un an si cu valoarea de achizitie mai mare de 2.500 lei inclusiv TVA, pentru neplatitori de TVA, sau de 2.500 lei fara TVA pentru platitorii de TVA.

Important! In cazul contabilitatii in partida simpla, achizitia de mijloace fixe nu este deductibila la data platii, doar amortizarea acestora este deductibila.

Un echipament sau un utilaj este considerat  mijloc fix daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative;

b) are o valoare de achizitie mai mare de 2.500 de lei, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului;

c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.

Bunurile a caror valoare este sub 2.500 de lei sunt considerate obiecte de inventar; costul cu achizitia lor este inregistrat si este deductibil la momentul platii.

Platitorii de TVA amortizeaza mijlocul fix la valoarea de achizitie fara TVA, iar neplatitorii de TVA iau in calcul pretul de achizitie a mijlocului fix cu TVA inclus.

        Sunt considerate mijloace fixe:

  • cladiri si spatii de productie si depozitare;
  • terenuri;
  • masini si utilaje pentru productie;
  • mijloace de transport;
  • aparate de masura si control;
  • mobilier, birotica, tehnica de calcul;
  • mijloace fixe de natura obiectelor de inventar.

Amortizare contabilă si amortizarea fiscală

Amortizarea contabilă reprezintă alocarea valorii amortizabile a unui activ imobilizat pe întreaga sa durată de utilizare previzionată, calculându-se pe baza unui plan de amortizare ce are în vedere duratele de utilizare economică și condițiile de utilizare ale imobilizărilor corporale.

Amortizarea fiscală constă în deducerea din punct de vedere fiscal a cheltuielilor generate de achiziția/producția de active imobilizate pe baza unui mecanism similar amortizării contabile, însă cu unele diferențe, calculându-se conform duratelor normale de funcționare începând cu luna următoare celei în care imobilizarea corporală este pusă în funcțiune.

Important. Pentru întreprinderile mici, din categoria PFA, II, Profesii Liberale, amortizarea contabilă se confundă cu amortizarea fiscală.

Durata normala de functionare reprezinta durata de utilizare in care se recupereaza, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a mijloacelor fixe, pe calea amortizarii. Duratele de functionare sunt prevazute in HG nr 2139/2004 – lista se gaseste in ContApp la sectiunea Active..

Important! Pentru a fi posibila amortizarea unui mijlocul fix acesta trebuie achizitionat  in numele activitatii cu document justificativ (factura, contract de vanzare-cumparare), altfel cheltuiala cu amortizarea nu este deductibila. Platile cu achizitia de mijloace fixe se inregistreaza integral in registrul jurnal de incasari si plati. Evidenta mijloacelor fixe  se tine cu ajutorul Fisei mijlocului fix (cod 14-2-2).

Conform legii, cheltuiala cu achizitia mjiloacelor fixe nu va fi in totalitate deductibila in anul fiscal in cursul caruia a fost achizitionat; intreprinzatorul trebuie sa  deduca esalonat aceasta cheltuiala in raport cu durata de functionare/utilizare  a mijlocului fix. Amortizarea anuala se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala.

Exceptie. Contribuabilii care investesc in mijloace fixe destinate infiintarii si functionarii cabinetelor medicale pot deduce integral valoarea acestora la calculul profitului impozabil la data punerii in functiune sau pot recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare

Important! conform art 28. (20) Contribuabilii care investesc în mijloace fixe destinate prevenirii accidentelor de muncă și bolilor profesionale, precum și înființării și funcționării cabinetelor medicale pot deduce integral valoarea acestora la calculul profitului impozabil la data punerii în funcțiune sau pot recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare, potrivit prevederilor prezentului articol.

Nu se pot amortiza:

  • terenurile, inclusiv cele impadurite;
  • tablourile si operele de arta;
  • fondul comercial;
  • lacurile, baltile si iazurile care nu sunt rezultatul unei investitii;
  • bunurile din domeniul public finantate din surse bugetare;
  • orice mijloc fix care nu isi pierde valoarea in timp datorita folosirii, potrivit normelor;
  • casele de odihna proprii, locuintele de protocol, navele, aeronavele, vasele de croaziera, altele decat cele utilizate in scopul realizarii veniturilor.
  • imobilizarile necorporale cu durata de viata utila nedeterminata, incadrate astfel potrivit reglementarilor contabile.

Metode de amortizare

  1. Amortizarea liniara: valoarea de achizitie a mijlocului fix se imparte in mod egal pe toata durata de amortizare stabilita in nomenclator.
  2. Amortizarea accelerata permite ca in primul an cota de amortizare sa poata ajunge la 50% din valoarea fiscala de la data intrarii in patrimoniu a mijlocului fix. Pentru urmatorii ani de utilizare, amortizarea se calculeaza prin raportarea valorii ramase de amortizare a mijlocului fix la durata de utilizare ramasa a acestuia.
  3. In cazul metodei de amortizare degresiva, amortizarea se calculeaza prin multiplicarea cotelor de amortizare liniara cu unul dintre coeficientii urmatori:
  • 1,5 daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este intre 2 si 5 ani;
  • 2,0 daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este intre 5 si 10 ani;
  • 2,5 daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este mai mare de 10 ani.

Regimul de amortizare pentru un mijloc fix amortizabil se determina conform urmatoarelor reguli:

  • In cazul constructiilor, se aplica metoda de amortizare liniara;
  • In cazul echipamentelor tehnologice, respectiv al masinilor, uneltelor si instalatiilor de lucru, precum si pentru computere si echipamente periferice ale acestora, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara, degresiva sau accelerata;
  • In cazul oricarui altui mijloc fix amortizabil, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara sau degresiva.

De regula se foloseste metoda liniara, prin care amortizarea se stabileste prin impartirea valorii de achizitie la numarul de luni de functionare. Durata de amortizare curge din luna urmatoare lunii in care mijlocul fix a fost achizitionat si pus in functiune.

Calculul amortizarii deductibile pentru anul in curs se face cu ajutorul fisei de operatiuni diverse, unde se inregistreaza lunar valoarea amortizarii calculate.

Pentru autoturisme se poate opta pentru: amortizare liniara, degresiva sau in functie de numarul de kilometri parcursi.

Important! In ceea ce priveste autoturismele, cheltuiala cu amortizarea acestora este deductibila, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei pe luna, cu exceptia:

  1. autovehiculele utilizate pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de munca, vehiculele utilizate drept care de reportaj, cele utilizate de agenti de vanzari si de recrutare a fortei de munca.
  2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi.
  3. vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pentru instruirea in cadrul scolilor de soferi.

Se pot amortiza (liniar) si cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare. De exemplu se pot amortiza cheltuielile cu amenajarea locului in care se desfasoara activitatea economica – la sediul profesional si/sau la punctul de lucru.

Amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune,

Important! Pentru contribuabilul care opteaza sa fie impus pe baza de norma de venit si care anterior a fost impus in sistem real, avand investitii in curs de amortizare, valoarea amortizarii nu diminueaza norma de venit.

Exemplu de amortizare laptop. Amortizare tableta. Amortizare telefon

Date contribuabil: Intreprindere individuala, neplatitor TVA, contabilitate in partida simpla.

  • Codul CAEN: 6201 Activitati de consultanta in tehnologia informatiei;
  • Achizitioneaza tableta Apple IPAD pe 15 mai 2021;
  • Valoare de achizitie 3.200 lei cu TVA inclus;
  • Se inregistreaza plata in registrul de incasari si plati la data achizitiei;
  • Raportat la activitatea desfasurata cheltuiala este integral deductibila, deoarece bunul este folosit in activitatea curenta pentru obtinerea de venituri;
  • Bunul cumparat este considerat mijloc fix deoarece:
    • – are valoare de achizitie mai mare de 2500 lei;
    • – este folosit pe o perioada mai mare de un an;
  • Se consulta catalogul cu clasificarea mijloacelor fixe utilizate in economie si duratele normale de functionare ale acestora. Bunul achizitonat se incadreaza la grupa 2.2.9 Calculatoare, electronice si echipamente periferice.
  • Durata de amortizare intre 2-4 ani. Se alege durata minima de 2 ani.
  • Pentru calculul amortizarii lunare folosim metoda amortizarii liniare: Amortizare = 3.000/(2*12 luni)=125,00 lei pe luna.
  • Incepem sa deducem amortizarea incepand cu luna iunie 2021.
  • Amortizare in anul 2021 =   7 x 125,00 =   875,00 lei
  • Amortizare in anul 2022 = 12 x 125,00 = 1.500,00 lei
  • Amortizare in anul 2023 =   5 x 125,00 =   625,00 lei
  • La calculul venitului net pe anul 2021 se scade din venitul brut suma de 875,00 lei ce reprezinta costul utilizarii cu achizitia tabletei pentru aceasta perioada.

Pentru gestiunea mijlocului fix am folosit ContApp, care genereaza automat urmatoarele documente si calculeza autoamat amortizarea in Registrul de Evidenta Fiscala:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a comment

115 comentarii

Buna ziua, As dori sa va intreb: cum se deconteaza un laptop de 1200 lei luat in rate? Ce ar trebui sa fac, in afara de a-l trece in registrul inventar? "Bunurile a caror valoare este sub 2500 de lei sunt considerate obiecte de inventar; costul cu achizitia lor este înregistrat si deductibil la momentul plații." -mai multe detalii nu exista, de aceea nu imi e clar cum ar trebui sa procedez; am nevoie de laptop cat mai curand dar nu stiu: trebuie sa astept sa strang toti banii sau pot lua in rate si va fi deductibil la momentul platii? Multumesc.
Diana
-

19 ianuarie 2018 at 7:38

Bună ziua! Am cumparat o masinuta electrică noua in valoare de 9000 dolari. întrebarea mea este? valoarea masinii o trec in jurnalul încasări si plati la data plății prin bancă? + la sfârșitul anului trec valoarea amortizari defalcata pe 5 ani? vă multumesc
popa
-

15 ianuarie 2018 at 11:16

Buna ziua, Am un PFA si am achizitionat anul trecut o masina de cusut textile in valoare de 3500 Ron si as vrea sa calculez amortizarea, insa nu gasesc in catalogul mijloacelor fixe, care este durata normala de utilizare pt ea. Ma puteti ajuta? Multumesc anticipat
Mirela D
-

11 ianuarie 2018 at 11:22

    Buna ziua. Amortizati pe 6 ani. Mai cereti si alta opinie va rog.
    Constantin
    -

    17 ianuarie 2018 at 13:16

      In regula, multumesc pentru raspuns.
      Mirela D
      -

      18 ianuarie 2018 at 14:33

Buna ziua,mentionez ca am cumparat un spatiu construit in 1935 destinat serviciilor medicale pt care am platit un avans de 15% si restul in rate pe 15 ani ,v-as ruga sa ma ajutati cu un raspuns in cat timp pot amortiza plata avansului si a ratelor ? Conteaza vechimea cladirii? Va multumesc anticipat!
Calinescu Mihaela
-

21 mai 2017 at 12:50

Buna ziua,am cumparat spatial destinat unui cabinet medical situat intr-o cladire veche construita in 1935, cum amortizez investitia? Precizez ca am platit un avans si rate in continuare pe 15 ani.In cat timp se amortizeaza avansul si restul ratelor? Multumesc anticipat.
Calinescu Mihaela
-

21 mai 2017 at 12:41

Buna ziua, Am si eu cateva intrebari despre un PFA cu cod caen principal 0113 cultivarea legumelor si inca unul secundar 7830-servicii de furnizare a managementui a fortei de munca. -pe primul cod 0113 sunt pe norma de venit,unde am primit fonduri europene nerambursabile intrebarea este le inregistrez in reg de incasari ca si venit?sau cum? am achizitionat un tractor agricol ,o grapa si un plug le fac fisa de miljoc fix? si le amortizez cum cum se amortizeaza normal? -pe cod 7830 trebuie sa tin contabilitatea separat ca sunt impozitata in sistem real? Multumesc!
adela
-

17 mai 2017 at 7:41

Buna ziua. Sunt PFA traducator, neplătitor de TVA. 1. Daca imi cumpar un laptop de 2000 lei (cu tot cu TVA-ul aferent), inteleg ca il trec direct in registrul de incasari si plati, iar suma este deductibila in totalitate anul acesta (urmand sa o declar la anul in Declaratia 200 drept cheltuiala deductibila = 2000 lei). 2. Trebuie sa il trec si in registrul inventar (tot cu valoare de 2000 lei), dar mai trebuie sa il trec si in alte registre: Jurnal de cumparari, Fisa mijlocului fix - citisem undeva ca eu nefiind platotoare de TVA, ar trebui sa il trec si in fisa mijlocului fix, desi nu vad legatura)? Va multumesc mult.
Dana
-

9 mai 2017 at 12:51

    Completare. Cf. Codului Fiscal: (2) Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporală care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: a) este deținut și utilizat în producția, livrarea de bunuri sau în prestarea de servicii, pentru a fi închiriat terților sau în scopuri administrative; b) are o valoare fiscală egală sau mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului, la data intrării în patrimoniul contribuabilului; c) are o durată normală de utilizare mai mare de un an. Cumulativ, NU sunt indeplinite conditiile, pentru ca laptopul, cu tot cu TVA, are valoare mai mica decat cea stabilita prin HG nr. 276/2013, deci cred ca trebuie sa deduc toata suma odata si sa il trec doar in RJIP si registrul inventar, fara sa mai tin alte fise/jurnale. Ba mai mult, in Legea nr. 15/1994 (care presupun ca e inca in vigoare si in care tot cumulativ trebuie indeplinite conditiile), se prevede: Constituie contravenţii la normele privind calcularea şi înregistrarea amortizării capitalului imobilizat în active corporale sau necorporale următoarele fapte, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni: a) înregistrarea ca mijloace fixe a unor obiecte care, conform prezentei legi, nu se încadrează în această categorie. Potrivit legii 15 si codului fiscal, nu e indeplinita una dintre conditii - cea a valorii, prin urmare, inteleg ca daca fac totusi amortizarea unui obiect care nu indeplineste toate conditiile cumulative (chiar daca are durata de utilizare mai mare de un an) sunt si pasibila de sanctiuni.
    Dana
    -

    12 mai 2017 at 12:48

    Buna ziua! Orice plata sau sau incasare, facuta in numele PFA, se trece in RJIP, indiferent de valoare. In ceea ce priveste deductibilitatea unei plati este alta poveste. In cazul laptopului de 2.000 lei, acesta se deduce intrgral la data platii din venitul brut. este ch deductibila imediat. Intocmiti proces verbal de dare in folosinta a obiectului de inventar. Valoarea totala a obiectelor de inventar o treceti in Registrul inventar. Nu intocmiti fisa mijlocului fix ci doar un centralizator a obiectelor de inventar.
    Constantin
    -

    18 mai 2017 at 14:19

      Buna ziua! Sunt un PFA Traducator si am un caz similar. Doresc sa achizitionez un telefon mobil (pe PFA) pentru care pretul nu depaseste 2000 de RON. Inteleg ca il pot deduce integral anul acesta si se considera cheltuiala deductibila fara a fi nevoie sa ii calculez amortizarea, nu? Multumesc frumos pentru raspuns!
      Madalina
      -

      24 iunie 2017 at 18:26

        Buna ziua. Este deductibil in totalitate, nu trebuie sa calculati amortizare.
        Constantin
        -

        3 iulie 2017 at 12:19

Buna ziua! Vand un autoturism cu valoare mai mica decat ceea din contabilitate (intrare-amortizare). Diferenta o trec la venituri impozabile sau cheltuieli nedeductibile.Multumesc
elena
-

4 mai 2017 at 14:38

    Am valoare intrare:8831, valoare neamortiz: 7543 si se vinde cu 6730. Care este valoare impozabila
    elena
    -

    4 mai 2017 at 14:52

      Nu aveti venit impozabil. Aveti venit brut de 6730 lei si cheltuiala deductibla de 6730 lei. Impact 0 asupra impozitului.
      Constantin
      -

      11 mai 2017 at 7:02

    Buna ziua. Valoarea din contabilitate = Val de intrare - amortizare. Daca val de vanzare este mai mare decat valoarea din contabilitate diferenta este venit impozabil. Daca val de vanzare este mai mica decat valoarea din contabilitate diferenta este cheltuiala nedeductibila.
    Constantin
    -

    11 mai 2017 at 6:57

Va rog o solutie.Cum stabilesc impozitul pe venit la un cabinet care vinde un imobil(spatiul sau) neamortizat integral,dar cu valoare mai mare decat achizitia.?Exp.val.de inv.a cladirii este 1950 lei,neamortizat 900,vand cu 2000.(este vb.de activ.independenta neplat.de tva).Multumesc.
Maria Tulbure
-

23 aprilie 2017 at 18:15

    Buna ziua. Din valoarea de vanzare a imobilului scadeti valoarea ne-amortizata si obtineti valoarea impozabila. 2.000-900=1.100.
    Constantin
    -

    25 aprilie 2017 at 11:52

      Multumesc.Asa am procedat.Aveam nevoie de o confirmare .
      Maria T
      -

      25 aprilie 2017 at 12:37

Bună seara!Foarte util și cât se poate de explicit articolul! Aș avea o întrebare, legat de inființarea unui Cabinet medical individual. Pot fi considerate cheltuieli de inființare sumele ( pt. achiziția de consumabile respectiv,materiale sau dezinfectanti )plătite anterior obținerii CIF-ului ? Dacă da, ce trebuie trecut pe factură la cumpărător ? Vă mulțumesc !
mistral
-

27 februarie 2017 at 16:45

    Buna seara! Nu puteti deduce cheltuieli cu achizitii de bunuri si servicii realizate inainte de infiintarea cabinetului. Doar cheltuielile de infiintare se pot deduce cu o data anterioara CIF.
    Constantin
    -

    8 martie 2017 at 13:11

      Vă mulțumesc !
      mistral
      -

      9 martie 2017 at 13:52

Buna ziua. Am si eu o nelamurire daca puteti sa ma ajutati. Am achizitionat un laptop anul trecut pe care-l folosesc pt PFA (CAEN 6201). Problema este ca laptopul respectiv a fost achizitionat inainte de deschiderea PFA-ului. Acum as putea sa-l trec pe PFA si sa deduc cheltuiala? Si daca da cum? Va multumesc anticipat...
Luca
-

21 februarie 2017 at 7:13

    Buna ziua. Cumparati-l pe PFA cu contract de vanzare cumparare. Ideal de la alta persoana decat titularul PFA si cat mai aproape de valoarea reala.
    Constantin
    -

    27 februarie 2017 at 11:45

      Multumesc mult pt raspuns!
      Luca
      -

      27 februarie 2017 at 12:06

In masura in care incepand cu 1 februarie deschid un PFA cu cod caen 6619 si raman si angajat la un SRL, sunt obligat sa mai platesc pensia si sanatatea pe acel PFA? Foarte util acest articol si multumesc anticipat pentru raspuns.
trust
-

20 ianuarie 2017 at 8:51

Buna, eu am avut un PFA la norma de venit, timp in care am achizitionat un laptop (mijloc fix amortizabil in 2 ani). Anul acesta sunt la venit real si as vrea sa-l bag pe cheltuieli cu amortizarea. E ok avand in vedere ca a fost achizitionat anul trecut (cand eram pe norma)? Multumesc anticipat pentru raspuns.
Help PFA
-

18 ianuarie 2017 at 15:11

    Buna ziua! Amortizati in continuare pe perioada ramasa, 17, 15 luni, cat au mai ramas. E cheltuiala deductibila la calculul venitului net in 2017.
    Constantin
    -

    22 ianuarie 2017 at 10:13

Pentru o activitate( un pfa in regim de taxi) am achizitionat licenta pentru transport taxi si autoturismul prin cesionare de la o persoana fizica.Autoturismul este achizitionat prin contract de vanzare cumparare de la persoana fizica x la persoana fizica y.Intre timp am facut toate demersurile de pfa si tot ce trebuie pentru a desfasura aceasta activitate, dar nu stiu daca pot sa imi deduc cheltuielile cu amortizarea? Pe certificatul de inmatriculare pentru a desfasura aceasta activitate este trecut numele persoanei fizice, nu este trecut pfa x.
Popescu
-

3 noiembrie 2016 at 5:13

    Ca sa inregistrati cheltuieli cu amortizarea trebuie sa vindeti autoturismul catre PFA. Ca sa inregistrati cheltuielie de functionare a autoturismului trebuie sa faceti un contract de comodat intre PF si PFA.
    Constantin
    -

    4 noiembrie 2016 at 7:36

Buna seara! Am achizitionat un autoturism la mana a doua pe I.I.( fff important: pe talon scrie numele titularului de I.I., iar la observatii tot pe talon scrie pentru I.I....., adresa), cu plata integrala catre o persoana fizica, iar ca document justificativ am folosit dispozitia de plata. Se poate considera aceasta cheltuiala ca fiind o cheltuiala deductibila, careia sa-i stabilesc un plan de amortizare? Precizez ca am o I.I. neplatitoare de tva,in sistem real. Stiu ca pt un autoturism, amortizarea se calculeaza pe o perioada cuprinsa intre 4-6 ani. Am ales sa amortizez cheltuiala pe 5 ani. Autoturismul a fost achizitionat in ian 2015, astfel: 14175 lei (valoare auto)/60 luni = 236.25 lei/luna. Planul de amortizare se face incepand cu luna urmatoare de achizitie, adica pe 11 luni in 2015.Este corect? Nu a stiut nimeni sa ma lamureasca pe deplin! Multumesc anticipat
mirela
-

16 februarie 2016 at 21:45

Dupa multe cautari si articole citite, postarea dvs. este singura care m-a putut lamuri. Multumesc din suflet, ati fost cat se poate de clar si eficient. A mai intrebat cineva mai sus, dar daca am retinut eu corect: in registrul de incasari si plati se trece o singura data intreaga valoare de achizitie de la data respectiva ( 15 august 2013, in exemplul dat), si nu se mai trec ulterior amortizarile lunare?
Alexandra Gabriela
-

3 februarie 2016 at 14:01

    Buna ziua. Va multumesc pentru apreciere!! In RJIP inregistrati plata integral la data chitantei sau extrasului. Aceasta plata nu este deductibila la calculul impozitului pe venit. Doar partea de amortizare calculata in anul curent este deductibila. Aceste calcule le faceti inainte de depunerea declaratiei 200.
    Constantin
    -

    3 februarie 2016 at 14:07

Buna seara. Am un cabinet medical stomatologic, urmeaza sa perfectez contractul de vanzare-cumparare pt spatiul in care imi desfasor activitatea. achizitia e tot de la un CMI. Am platit in avans 50% din pret in baza antecontractului, dar aceasta plata nu am inregistrat-o in contabilitate. Va rog sa ma ajutati: 1. pot inregistra acum, in baza Contractului de vanzare-cumparare intreaga valoare de achizitie? 2. fiind un mijloc fix, in ce clasa se incadreaza? pot amortiza intreaga valoare? 3. cum imi pot recupera banii personali cu care am contribuit la achizitie? Multumesc tare mult.
angela florica
-

14 ianuarie 2016 at 18:15

Buna Constantin. Am achizitionat si eu o masina pe PFA. Am inteles ca trec in registrul incasari si plati plata masinii. Ce nu stiu eu este : in ce registru se va regasi calculul venitului real ? Din registrul de incasari si plati ...totalurile nu vor fi relevante pentru calculul impozitului. Multumesc!
Cam
-

6 ianuarie 2016 at 21:07

Scuze pentru greselile de scriere.Cabinetul medical nu este platitor de tva.
Elena
-

8 decembrie 2015 at 10:34

Cum se deduce un laser de LA Zepter cumparat pe in CMI?
Elena
-

8 decembrie 2015 at 10:30