Sesiunea a II a pentru micrograntul de 2.000 de euro

Actualizare 27 Aprilie 2023. Comunicat Ministerului cu noul termen de depunere a Raportului de Progres – pentru cei care nu l-au depus.

NOUL TERMEN PENTRU DEPUNEREA RAPORTULUI DE CĂTRE BENEFICIARII CELOR DOUĂ SESIUNI M1 ȘI DE CĂTRE CEI AI M2!

Beneficiarii celor două sesiuni ale Măsurii 1 – Microgranturi și cei ai Măsurii 2 – Granturi pentru capital de lucru, care nu au respectat termenele de depunere a raportelor, le-au depus incomplete sau nu au transmis informațiile și/sau documentele solicitate, au acum posibilitatea de a relua acest pas procedural, fără a mai fi nevoiți să ramburseze finanțarea.

Noul termen pentru transmiterea raportului complet este marți, 06 iunie a.c. Dacă și această dată limită va fi depășită, va fi inițiată sau, după caz, continuată procedura de recuperare a sprijinului financiar, conform metodologiilor de recuperare a ajutorului de stat. Precizăm că derogarea nu se aplică beneficiarilor al căror sprijin financiar a fost deja recuperat.

În cadrul Legii nr. 94 din 12 aprilie 2023 pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de apă și apă uzată finanțate din fonduri europene și pentru modificarea unor acte normative, publicata în Monitorul Oficial al Romaniei nr. 320 din 18.04.2023, a fost modificată Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum și alte măsuri în domeniul fondurilor europene, în sensul în care a fost introdus următorul Articolul 16^2:

„(1) În situația în care beneficiarii ajutoarelor de stat/finali, alții decât cei cărora li s-au aplicat prevederile art. 16^1, nu au respectat termenele de depunere a rapoartelor prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. h) și art. 16 alin. (1) lit. h) sau au depus rapoartele cu informații lipsă ori nu au completat informațiile/documentele solicitate, iar sprijinul financiar acordat sub formă de ajutor de stat nu a fost recuperat, aceștia pot depune raportul complet și corect în termen de 45 de zile, sub sancțiunea inițierii de către AM-POC/MAT/AIMMAIPE sau, după caz, a continuării procedurii de recuperare a sprijinului financiar acordat sub formă de ajutor de stat, conform metodologiilor de recuperare a ajutorului de stat.

(2) În cazul în care AM-POC/MAT/AIMMAIPE a inițiat procedurile de recuperare a ajutorului de stat, acestea se suspendă până la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).”

Actualizare 6 martie 2022. Au trecut mai mult de 4 luni de când am început sa depunem cereri pentru microgrant in sesiunea a II-a si nici măcar un dosar nu a primit aprobare!

In prima sesiune, pana la aceasta data toate microgranturile erau platite deja. Dar, cu birocratia din Romania este exact invers, in loc sa mearga mai repede, ca au acumulat experienta, merge mai greu!

In 2 ani NU au reusit sa dea 100 milioane de euro, in timp ce alte tari au dat sute de miliarde. 

Microgranturile, cu finantare de la Uniunea Europeana in proporție de 85%, trebuiau distribuite inca din 2020, dar nu reușesc din cauza incompetentei si dezorganizării (vedeti de cate ori au modificat ordonanta). Majoritatea solicitanților vor sa plătească datorii la buget, deci tot in buzunarele lor ajunge si micrograntul.

Din informatiile pe care le am, au trecut cu verificarea dincolo de cererea cu numarul 20.000, din 33.500 de cereri. Conform procedurii de verificare, daca nu s-a soluționat ca cerere respinsa, atunci dosarul de microgrant este aprobat.  Poți verifica numărul tău aici. Scrie CUI/CIF si apasă Caută.

Se preconizează ca pana la sfârșitul lunii Martie sa termine de verificat dosarele si sa inceapa platile, dar o sa fie haos pentru ca mii de oameni trebuie sa deschida cont si sa semenze contractele intr-un termen foarte scurt. Deci, 5 luni verificare dosare, 5 zile semnare contract!!

Am primit cereri de clarificare, unele justificate, dar cele mai multe lasa sa se inteleaga ca se trage de timp. Au deja multe informatii pe care le cer din nou. De exemplu, se cere certificat constatator cu istoric sa vada CAEN valabil la data cererii, care CAEN se vede chiar din cererea depusa si completata de aplicatia de microgranturi automat, din baza de date a ONRC. Mai cer sa fie refacuta imputernicirea daca e pe formularul vechi, desi nu e nicio o difereanta de continut intre cele doua modele.

Actualizare 8 decembrie 2021. Ministrul antreprenoriatului și turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a facut o scurta recapitulare a masurilor de sprijin pentru firme, iar pentru Masura 1, microgranturi de 2.000 euro, (vezi aici):

"Măsura 1 (M1) - Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile: pe 23 noiembrie a.c. s-a încheiat al doilea apel de finanțare, iar numărul aproximativ de aplicanți este de 33.000, rezultând suma de aproximativ 66 milioane euro. În următoarea etapă are loc analizarea cererilor depuse, contractarea și efectuarea plăților la începutul anului viitor."

Perioada de depunere a cererilor pentru microgrant s-a incheiat. Au fost inregistrate 33.555 cereri pentru 32.626 de microgranturi. Aproape 1.000 de cereri peste numarul maxim posibil. In opnia noastra toti solicitanti eligibili vor primi micrograntul.

Sesiunea a II-a de depunere a cererilor: 25 Octombrie – 23 Noiembrie 2021

Intrebari si Raspunsuri despre micrograntul de 2.000 euro

Care forme de organizare sunt eligibile?

 Sunt eligibile:

  • Persoanele fizice autorizate,
  • Intreprinderile Individuale,
  • Intreprinderile Familiale,
  • Profesiile Liberale (contabili -CAEN 6920, traducatori -CAEN 7430, tehnicieni dentari -CAEN 3250, experti tehnici -CAEN 7490 si altii)

daca au codul CAEN in aceasta lista. Vezi lista.

Verificati daca nu ati inregistrat si alte coduri CAEN la Registrul Comertului, cand ati infiintat firma sau ulterior. Verificati Certificatele Constatatoare!

Important! Criteriul de cifra de afaceri si de slariati NU se aplica formelor de organizare de mai sus.

Mai sunt eligibile si CMI/PFA care au lucrat cu pacienti COVID, daca pot furniza o adeverinta de la DSP sau de la Cabinetul implicat in activitati contra COVID – au contract cu Casa de Sanatate.

Sunt SRL-urile eligibile si care sunt criteriile?

SRL-urile sunt eligibile daca nu au avut salariati la 31.12.2019 si au avut o cifra de afaceri de cel putin 2.050 lei pe luna de activitate in 2019. De exemplu daca s-a infiintat in iunie 2019, trebuie sa aiba cifra de afaceri de 2.050 lei x 6 luni = 12.300 lei. Un alt criteriu este sa nu aiba capitaluri negative.

Important! SRL-urile NU sunt limitate de lista de coduri CAEN de mai sus.

Cand trebuia sa fie infiintata activitatea?

Sunt eligibile activitatile infiintate inainte de 31.12.2019, cu exceptia CMI/PFA care au lucrat cu pacienti Covid, care trebuie sa fie infiintate inainte de 1 februarie 2020.

Conteaza daca sunt la norma de venit?

Nu conteaza daca esti impozitat in sistem real sau cu norma de venit.

Am datorii la stat, sunt eligibil?

Esti eligibil si poti plati din microgrant datoriile la stat, atat pe cele restante cat si pe cele curente, din 2021.

Am primit ajutor Covid 19 in 2020 si in 2021, sunt eligibil?

Atat timp cant ajutorul primit este sub 800.000 euro, esti eligibil pentru micrograntul de 2.000 euro.

Pana la ce data se poate depune cererea de microgrant?

Termenul final de depunere a cererii este 23 Noiembrie 2021, orele 20:00, dar va rog sa va grabiti. In data de 31 octombrie la orele 9:00 erau depuse putin sun 23.000 de cereri dintr-un total posibil de 32.626 de cereri. Dar nu toate sunt eligibile. Oricum, ca si la masura 2, este foarte posibil ca Guvernul sa suplimenteze fondurile, daca sunt mai multi solicitanti eligibili.

Important! Noi vom depune cereri pana in ultima zi, chiar daca se depaseste pragul de 32.626 de cereri.

Codul CAEN poate fi adaugat acum?

Conform Ordonantei 130/2020, codul CAEN trebuie sa fie activ la data depunerii cererii, deci il poti adauga astazi la Registrul Comertului si maine poti depune cererea pentru microgrant.

Este impozabil micrograntul?

Micrograntul de 2.000 euro nu se returneaza, nu este impozabil si nu se ia in calcul la stabilirea obligatiei de a plati contributii sociale.

Cum se folosesc banii?

Dupa aprobarea cererii, vei informat ca trebuie sa deschizi cont la una din bancile partenere – vezi lista mai jos. Pe langa contul curent se deschide un cont special de microgrant, de unde se fac plati cu Ordin Plata sau Online. Nu poti folosi cardul bancar.

Daca achizitiile tale costa mai mult decat valoarea micrograntului, poti aduaga bani pe contul special si apoi sa faci plata.

Important! Nu trebuie sa deschizi cont acum, doar daca se aproba cererea deschizi contul.

Ai timp sa utilizezi banii 90 de zile de la incasare. Dupa cele 90 de zile poti inchide contul bancar.

Pe ce pot sa cheltuiesc finantarea?

In prima sesiune pe clientii nostri i-am ajutat sa plateasca taxe la buget- impozitul pe venit, CAS, CASS, impozitul pe dividende la srl. A doua categorie de cheltuieli a constat in achizitia de laptopuri, telefoane mobile, imprimante, etc. Dar poti cumpara orice ai nevoie in activitatea dvs. Vezi lista completa in ordonata de mai sus.

Cand pot radia/suspenda activitatea?

Conform OUG130/2020 trebuie sa mentii activitatea cel putin 6 luni de la incasarea ajutorului. Dar noi iti dorim sa nu o inchizi si sa profiti de cresterea economica.

Cati solicitanti sunt pana acum?

Vezi aici lista de solicitanti, cu totalul cererilor in dreapta jos.

Numarul maxim finantari este de 32.626. Numarul de microgranturi poate fi suplimentat.

Pot depune singur cererea?

Daca ai semnatura electronica, poti depune singur cererea si raportul de cheltuieli – inregistreaza-te aici.

Am incasat deja micrograntul, mai pot depune cerere?

Micrograntul se acorda o singura data pentru fiecare solicitant.

Anexa 1. Coduri CAEN eligibile la PFA-uri pentru grantul de 2000 euro

Pentru a fi eligibila pentru incasarea micrograntului activitatea PFA/II/IF/Profesie Liberala trebuie sa fi inceput inainte de 1 octombrie 2019 in unul din domeniile de activitate din lista de mai jos:

  • CAEN 6920 Activitati de contabilitate si audit financiar, consultanta în domeniul fiscal;
  • CAEN 8230 Activitati de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor;
  • CAEN 9311 Activitati ale bazelor sportive;
  • CAEN 9312 Activitati ale cluburilor sportive;

DOMENII DE ACTIVITATE ELIGIBILE : MASUARA 1 – GRANT 2.000 EURO

  1. FABRICAREA ARTICOLELOR DIN PAIE ŞI DIN ALTE MATERIALE VEGETALE ÎMPLETITE

1629 Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plută, paie şi alte materiale vegetale împletite

  1. TIPĂRIREA ŞI REPRODUCEREA PE SUPORŢI A ÎNREGISTRĂRILOR

1811 Tipărirea ziarelor

1812 Alte activităţi de tipărire n.c.a.

1813 Servicii pregătitoare pentru pretipărire

1814 Legătorie şi servicii conexe

1820 Reproducerea înregistrărilor

  1. FABRICAREA ALTOR PRODUSE DIN MINERALE NEMETALICE

2341 Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodăresc şi ornamental

2349 Fabricarea altor produse ceramice n.c.a.

  1. FABRICAREA CALCULATOARELOR ŞI A PRODUSELOR ELECTRONICE ŞI OPTICE

2680 Fabricarea suporţilor magnetici şi optici destinaţi înregistrărilor

  1. ALTE ACTIVITĂŢI INDUSTRIALE n.c.a.

3212 Fabricarea bijuteriilor şi articolelor similare din metale şi pietre preţioase

3213 Fabricarea imitaţiilor de bijuterii şi articole similare

3220 Fabricarea instrumentelor muzicale

3230 Fabricarea articolelor pentru sport

3240 Fabricarea jocurilor şi jucăriilor

3250 Fabricarea de dispozitive, aparate şi instrumente medicale şi stomatologice

3299 Fabricarea altor produselor manufacturiere n.c.a.

  1. COMERŢ CU AMĂNUNTUL, CU EXCEPŢIA AUTOVEHICULELOR ŞI MOTOCICLETELOR

4761 Comerţ cu amănuntul al cărţilor, în magazine specializate

4762 Comerţ cu amănuntul al ziarelor şi articolelor de papetărie, în magazine specializate

4763 Comerţ cu amănuntul al discurilor şi benzilor magnetice, cu sau fără înregistrări audiovideo în magazine specializate

4778 Comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate

  1. ACTIVITĂŢI DE EDITARE

5811 Activităţi de editare a cărţilor

5812 Activităţi de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese şi similare

5813 Activităţi de editare a ziarelor

5814 Activităţi de editare a revistelor şi periodicelor

5819 Alte activităţi de editare

5821 Activităţi de editare a jocurilor de calculator

5829 Activităţi de editare a altor produse software

  1. ACTIVITĂŢI DE PRODUCŢIE CINEMATOGRAFICĂ

5911 Activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune

5912 Activităţi postproducţie cinematografică, video şi de programe de televiziune

5913 Activităţi de distribuţie a filmelor cinematografice, video şi a programelor de televiziune

5914 Proiecţia de filme cinematografice

5920 Activităţi de realizare a înregistrărilor audio şi activităţi de editare muzicală

  1. ACTIVITĂŢI DE DIFUZARE ŞI TRANSMITERE DE PROGRAME

6010 Activităţi de difuzare a programelor de radio

6020 Activităţi de difuzare a programelor de televiziune

  1. TELECOMUNICAŢII

6110 Activităţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu

6120 Activităţi de telecomunicaţii prin reţele fără cablu (exclusiv prin satelit)

  1. ACTIVITĂŢI DE SERVICII ÎN TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI

6201 Activităţi de realizare a software-ului la comandă (software orientat client)

6203 Activităţi de management (gestiune şi exploatare) a mijloacelor de calcul

6209 Alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei

  1. ACTIVITĂŢI DE SERVICII INFORMATICE

6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe

6312 Activităţi ale portalurilor web

6391 Activităţi ale agenţiilor de ştiri

6399 Alte activităţi de servicii informaţionale n.c.a.

6920 Activitati de contabilitate si audit financiar, consultanta în domeniul fiscal;

  1. CERCETARE-DEZVOLTARE

7220 C ercetare-dezvoltare în ştiinţe sociale şi umaniste

  1. PUBLICITATE ŞI ACTIVITĂŢI DE STUDIERE A PIEŢEI

7311 Activităţi ale agenţiilor de publicitate

7312 Servicii de reprezentare media

7320 Activităţi de studiere a pieţei şi de sondare a opiniei publice

  1. ALTE ACTIVITĂŢI PROFESIONALE, ŞTIINŢIFICE ŞI TEHNICE

7410 Activităţi de design specializat

7420 Activităţi fotografice

7430 Activităţi de traducere scrisă şi orală (interpreţi)

7490 Alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a.

  1. ACTIVITĂŢI DE ÎNCHIRIERE ŞI LEASING

7722 Închirierea de casete video şi discuri (CD-uri, DVD-uri)

82 Activitati de secretariat, servicii suport si alte activitati de servicii

8230 Activitati de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor;

  1. ÎNVĂŢĂMÂNT

8510 Învăţământ preşcolar

8520 Învăţământ primar

8551 Învăţământ în domeniul sportiv şi recreaţional

8552 Învăţământ în domeniul cultural (limbi străine, muzică, teatru, dans, arte plastice etc.)

8553 Şcoli de conducere (pilotaj)

8559 Alte forme de învăţământ n.c.a.

  1. ACTIVITĂŢI DE CREAŢIE ŞI INTERPRETARE ARTISTICĂ

9001 Activităţi de interpretare artistică (spectacole)

9002 Activităţi suport pentru interpretare artistică (spectacole)

9003 Activităţi de creaţie artistică

9004 Activităţi de gestionare a sălilor de spectacole

  1. ACTIVITĂŢI ALE BIBLIOTECILOR, ARHIVELOR, MUZEELOR

9101 Activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor

9102 Activităţi ale muzeelor

9103 Gestionarea monumentelor, clădirilor istorice şi a altor obiective de interes turistic

9104 Activităţi ale grădinilor zoologice, botanice şi ale rezervaţiilor naturale

  1. ACTIVITĂŢI SPORTIVE, RECREATIVE ŞI DISTRACTIVE

9311 Activitati ale bazelor sportive;

9312 Activitati ale cluburilor sportive;

 9313 Activităţi ale bazelor sportive

9319 Activităţi ale cluburilor sportive

9321 Bâlciuri şi parcuri de distracţii

9329 Alte activităţi recreative şi distractive n.c.a.

Actualizare 15.07.2021. Ministerul Economiei a emis Ordinul nr. 690 din 1 iulie 2021 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, termenul de utilizare a finantarii europene se prelungeste pana la data de 31 decembrie 2021.

Inca nu s-a anuntat nimic despre sesiunea a 2-a de depunere a cererilor.

Vezi ordinul 690 aici.

Clarificari privind cheltuielile eligibile, publicate de Ministerul Economiei

Actualizare 22.01.2021.. Ministerul Economiei a modificat raspunsurile date la clarificarile pentru utilizarea granturilor, iar contributiile datorate pe CNP sunt eligibile. Astfel, raspunsul de la intrebarea 1 devine:

1. Se pot plăti datorii la bugetul de stat din banii de granturi? 

Da, din banii de grant se pot plăti impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividende, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit. În privința contribuțiilor datorate pentru PFA, sunt eligibile cele în numele PFA, pe CNP. Nu sunt eligibile taxele și impozitele la bugetul local și amenzile de orice fel.

Link-ul nou cu lista completa de intrebari si raspunsuri este aici.

Actualizare 18.01.2021. Ministerul Economiei – clarificari pentru utilizarea granturilor, cheltuieli eligibile:

1. Se pot plăti datorii la bugetul de stat din banii de granturi? 

Da, din banii de grant se pot plăti impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividende, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit. În privința contribuțiilor datorate pentru PFA, sunt eligibile cele în numele PFA și nu pe CNP. Nu sunt eligibile taxele și impozitele la bugetul local și amenzile de orice fel.

2. Este eligibilă cheltuiala cu chiria?

Cheltuiala cu chiria este eligibilă a baza contractului încheiat pentru sediul social sau punctul de lucru în care se desfășoară activitatea pentru care s-a solicitat finanțarea.

3. Achiziția de softuri, licențe sau aplicații este eligibilă?

Da, este eligibilă și se încadrează la datorii curente și restante către furnizori, sau achiziția de echipamente sau tehnologii necesare desfășurării activității.

4.Sunt eligibile cheltuielile cu serviciile contabile?

Da, sunt eligibile și încadrate drept datorii curente și restante către furnizori necesare desfășurării activității.

5.Cotizațiile fixe și variabile către organizațiile profesionale sunt eligibile?

Pot fi eligibile dacă în baza achitării lor se obține autorizația de funcționare, necesară continuării activității.

6.Ce înseamnă reluarea activității?

Reluarea activității reprezintă o formulare generică și se referă la reluarea activității după starea de urgență, în contextul pandemiei. Nu se solicită documente sau dovezi justificative de încetare a activității, iar continuarea activității în timpul pandemiei nu duce la pierderea eligibilității.

7.Pentru transportatori, facturile de combustibil sunt eligibile?

Da, cheltuielile cu combustibilul sunt eligibile și sunt considerate cheltuieli cu materia primă.

8.Pot efectua plăți în avans la bugetul de stat?

Sunt considerate datorii la bugetul de stat sumele deja declarate, iar plățile în avans nu pot fi considerate cheltuieli eligibile.

9.Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?

Nu, nu este eligibil pentru PFA deoarece nu figurează în anexa 1 la OUG 130.

10.Cum se poate renunța la micrograntul deja încasat?

Pentru a renunța la banii încasați, se depune cerere de renunțare la AIMMAIP, iar aceasta va demara procedurile de retur.

11.Obligativitatea de informare publică despre accesarea / utilizarea fondurilor este obligatorie în cazul microgranturilor?

Nu, obligativitatea de informare nu există în cadrul microgranturilor (Măsura 1).

12.Dacă o firmă a beneficiat de șomaj tehnic pentru angajați pe perioada pandemiei, poate accesa fonduri europene nerambursabile pentru IMM-uri?

Da, firma respectivă poate accesa sprijin financiar din fonduri nerambursabile.

Link-ul vechi cu lista completa de intrebari si raspunsuri este aici.

Capitol nou la Ghid PFA: Microgrant 2000 euro. Contabilitate si fiscalitate. Cheltuieli eligibile.

Cuprins:

  • Incasarea micrograntului de 2.000 euro;
  • Conditii pentru utilizarea finantarii nerambursabile de 2.000 euro;
  • Cheltuieli eligibile pentru finantarea din micrograntul de 2.000 euro;
  • Lista de cheltuieli ne-eligibile;
  • Exemplu de utilizare a micrograntului de 2.000 euro;
  • Utilizarea micrograntului de catre platitorii de TVA;
  • Rezilierea contractului si returnarea banilor.

Capitolul a fost adaugat in Ghidul pentru activitati impuse in sistem real si in Ghidul pentru activitati impuse cu norme de venit.

Declaratii secretar de stat din Ministerul Economiei – 14 Decembrie 2020

Intr-un interviu acordat site-ului Startupcafe.ro, Liviu Rogojinaru, secretar de stat în Ministerul Economiei a declarat:

  • Sunt 8.500 de cereri neeligibile din 29.250 depuse in prima sesiune, 12-21 octombrie 2020;
  • Întreprinderile Individuale si Întreprinderile Familiale nu sunt eligibile in prima sesiune de depuneri, deci vor fi respinse;
  • Alte cauze pentru respingerie – societate comerciala cu salariati, nu are cifra de afaceri minima sau aflata in dificultate la sfarsitul anului 2019, contract nesemnat la timp;
  • Sesiunea a 2-a va fi lansata in februarie 2020;
  • Cererile eligibile din prima sesiune, vor fi platite pana la sfarsitul anului 2020;
  • Ministerul Economiei nu dispune de personal suficient, aceasta fiind principala cauza a intarzierilor;

Interviul complet este aici.

Primele plati de microgrant – 25 Noiembrie 2020

Banca Transilvania va efectua primele plăți până la finalul acestei săptămâni pentru microîntreprinderile, persoanele fizice autorizate și organizațiile neguvernamentale care au ales BT ca bancă parteneră în programul guvernamental Granturi nerambursabile pentru capital de lucru. Peste 60% din firmele înscrise au ales Banca Transilvania în acest program – aproape 31.250 din cele 51.500 de firme înscrise în programul de microgranturi, Măsura 1 și 2, arată banca într-un comunicat.

Citește mai mult la pe profit.ro

Micrograntul de 2.000 euro a fost virat in contul solicitantilor care au semnat contractul de finantare.

Actualizare 19.11.2020. II, IF si Profesiile liberale sunt eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro

OUG 199/2020 aduce modificari la ordonanta microgranturilor de 2.000 euro:

  • Se extinde categoria de entitati eligibile la Intreprinderi Individuale, Intreprinderi Familiale si Profesii Liberale;
  • Microintreprinderile fara salariati, care au inceput activitatea in 2019 sunt eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro, daca au obtinut o cifra de afaceri in 2019 egala cu numarul de luni intregi de activitate inmultite cu suma de 415 euro. (Exemplu: s-a inceput activitatea pe 15 aug 2019, cifra de afaceri minima trebuie sa fie egala cu 4*415 = 1.660 euro * 4,84 lei = 8.035 lei );
  • Codurile CAEN adaugate de Parlament raman eligibile pentru microgrant: 6920, 8230, 9311, 9312. (in OUG 199 nu se mai mentioneaza nimic despre anularea acestora);

Descarca de aici OUG 130, versiunea actualizata la data de 20 noiembrie 2020.

Important!

In acest articol discutam despre Masura 1 – microgrant de 2.000 de euro acordat PFA/CMI/ONG/Profesii Liberale cu coduri CAEN eligibile in Anexa 1 (vezi mai jos).

  • Nu discutam despre Masura 2 – granturi pentru capital de lucru, care se acorda doar IMM, cu coduri CAEN eligibile in Anexa 2;
  • Nu discutam despre Masura 3 – granturi pentru investitii, care se acorda doar IMM, cu coduri CAEN eligibile in Anexa 3;

In sensul OUG 130/2020, prin IMM-uri se intelege doar societati comerciale cu personalitate juridica.

Atentie! La verificarile pentru eligibilitate, am gasit doua PFA radiate din oficiu de catre Registrul Comertului, fara ca titularii sa stie ca sunt radiati. Verifica aici daca PFA-ul tau este activ.

Legislatia in vigoare la aceasta data

Modificarile Parlamentului promulgate de Presedinte si publicate in MO

Actualizare 2 -16:00. Presedintele Romaniei a promulgat Legea prin care Parlamentul a modificat OUG 130/2020 cu microgranturile.

La Masura 1 – Microgrant de 2000 de euro sunt urmatoarele modificari:

  1. S-a introdus in anexa 1, cu activitati eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro, urmatoarele coduri:
  • CAEN 6920 Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta în domeniul fiscal
  • CAEN 8230 – „Activitati de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor
  • CAEN 9311 Activitati ale bazelor sportive
  • CAEN 9312 Activitati ale cluburilor sportive

2. S-a extins categoriilor de profesionisti eligibili pentru masura 1 – microgrant de 2.000 euro – definiti la art 5, aliniatul b din ordonanta:

Chiar si cu aceasta modificare, nu ne este clar daca toate formele de organizare sunt eligibile: Intreprinderi Individuale si Intreprinderi Familiale care sunt reglementate de Codul Civil. De ce s-au nominalizat formele de organizare si nu s-a lasat doar termenul de „profesionist”? In legislatia publicata in cursul acestui an (OUG 30, OUG 132) termenul de profesionsiti cuprindea toate formele de organizare, fara a specifica pe fiecare in parte.

Totusi, ministrul economiei spune ca nu va pune in aplicare legea. (Sursa Startupcafe.ro – vezi articolul integral aici)

„Nu putem aplica acum legea, pentru că este o schemă de ajutor de stat și aceasta trebuie notificată la Comisia Europeană și aprobată de către Bruxelles. În caz contrar, Comisia ne va obliga să recuperăm ajutorul de stat de la oameni și nu vrem să ajungem acolo. Ministerul Fondurilor Europene va notifica schema la Bruxelles. Apoi, pe noua lege, după ce va aproba Comisia Europeană modificările la schema de ajutor de stat, vom mai lansa un apel, pentru că vor veni fondurile europene de reziliență. De asta nu-mi fac griji. Toată lumea trebuie să fie calmă”

Pentru a merge pe OUG 130, fara modificarile propuse de Parlament, Guvernul trebuie sa dea o ordonanta de urgenta pentru amanarea intrarii in vigoare a legii.

Actualizare 1 – 10:00. In sedinta de guvern din 28.10.2020, ministrul economiei a propus redeschiderea sesiunii de depunere a cererilor pentru masura 1 si modificarea OUG130 astfel incat si firmele care s-au infiintat in cursul anului 2019, si au obtinut o cifra de afaceri mai mare de 417 euro pe luna de activitate (5.000 euro / 12 luni), sa fie eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro; (nu au cum sa consume 100 mil euro doar cu aceasta modificare).

Etapa a III-a. Verificarea eligibilitatii solicitantilor

Sesiunea 1 de depunere a cererilor pentru grantul de 2.000 euro a expirat pe 21 Octombrie 2020. Numar total de solicitanti: 29.250, sub numarul maxim posibil de 50.000 de solicitanti. Nu toti cei care au depus sunt eligibili.

Va urma o noua sesiune de depuneri. Aboneaza-te la noutati si te anuntam cand va incepe.

Conform pct. 6 din Procedura, Verificarea si selectia beneficiarilor:

6.1. (1) Verificarea documentelor depuse on-line se va face din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii: solicitările vor fi verificate în ordinea numărului RUE, în baza documentelor justificative încărcate în aplicaţie. Solicitanţii care nu îndeplinesc criteriile administrative şi de eligibilitate prevăzute la art. 3 la prezenta procedură, vor primi decizie de respingere din Proiect.

(2) Aplicanţii au obligaţia de a urmări informaţiile referitoare la program publicate pe site-ul ministerului, precum şi cele trimise pe adresa de corespondenţă. Se pot solicita clarificări, aplicantului fiindu-i transmisă Scrisoare de solicitare clarificări pe adresa de email înregistrată în aplicaţia electronică. Clarificările solicitate se trimit în aplicaţia electronică de înscriere, în 3 zile lucrătoare de la transmitere. Netransmiterea clarificărilor solicitate în termen conduce la respingerea proiectului.

(3) Dacă în urma analizei documentaţiei înscrise integral se constată neconcordanţe sau că informaţiile declarate de solicitant nu sunt complete/corecte/reale, solicitantul va primi decizie de respingere.

Etapa a II-a. Depunerea cererilor pentru micrograntul de 2.000 euro (Sesiunea 1 este inchisa)

Actualizare 16 Octombrie 2020 – Sesiunea 1 de depunere a cererilor expira in data de 21 octombrie ora 20:00.

ATENȚIE IMM-urile, PFA-urile, ONG-urile şi CMI-urile pot aplica pentru microgranturile de 2.000 Euro pâna pe 21 octombrie, ora 20.

Actualizare 12 Octombrie 2020.

Luni, 12 Octombrie 2020 ora 10, a inceput sesiunea de depunere a cererilor pentru micrograntul de 2.000 euro. Verifica aici numarul cererilor depuse.

Important! Gasesti aici un tutorial pentru depunerea cererii.

Important! Daca nu te incadrezi la micrograntul de 2.000 euro sunt sanse mari sa incasezi indemnizatie de 41,5% din salariul mediu brut pe economie (2.253 lei/luna)  pentru urmatoarele 3 luni. Vezi aici mai multe detalii.

Actualizare 06 Octombrie 2020

A fost publicata in Monitorul Oficial Procedura de implementare a Măsurii 1 – microgranturi de câte 2.000 de  euro pentru firmele mici și mijlocii (IMM) fără angajați, PFA, ONG și cabinete medicale.

Important! Descarca si citeste procedura de acordarea a micrograntului de 2.000 euro.

Observatie! Formularele de mai sus sunt doar pentru informare, acestea nu se completeaza si nu se depun fizic, nu se transmit ca atasament la email. Persoanele care sunt interesate de grantul de 2.000 de euro, creeaza un cont pe granturi.imm.gov.ro unde completeaza formularele online si le semneaza cu certificat digital sau imputernicesc o persoana pentru depunerea cererii.

Nu s-a anuntat nimic referitor la Etapa a II-a cu depunerea cererilor de finantare. Conform OUG 130, etapa a II-a se anunta cu cel putin 3 zile inainte de a fi activa.

Au fost selectate bancile partenere in programul de granturi pentru PFA/CMI

Acestea sunt:

  1. BANCA ROMÂNEASCĂ S.A.
  2. OTP BANK ROMÂNIA S.A.
  3. BRD GROUPE SOCIETE GENERALE S.A.
  4. BANCA TRANSILVANIA
  5. BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ S.A.
  6. CEC BANK S.A.
  7. RAIFFEISEN BANK S.A.
  8. UNICREDIT BANK

Detalii aici.

Etapa 1 este activa – creeaza-ti contul pe site-ul granturi.imm.gov.ro

Indrumar MEEMA pentru cei care vor sa se inscrie pe site. Vezi detalii.

S-a publicat proiectul cu Procedura de implementare a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”.

Cererea se va depune la adresa granturi.imm.gov.ro in doua etape:

  1. Prima etapa consta in crearea contului pe site-ul granturi.imm.gov.ro;
  2. Etapa 2 consta in depunere cererii de finantare la o data anuntata cu cel putin 3 zile inainte de fi activa; (La aceasta data nu sunt semnate colaborarile cu bancile comerciale; se asteapta ofertele lor pana vineri 18 sept urmand ca pana pe data de 25 sept sa se semneze colaborarile; etapa 2 va incepe cel mai probabil pe 1 octombrie).

Atentie, conform procedurii:

6.8 (1) Pentru aplicanții acceptați în urma verificărilor administrative și de eligibilitate în limita bugetului alocat măsurii, aplicația informatică va genera contract de finanțare(Anexa nr. 2) care se va regăsi în front office și va trimite pe adresa de corespondență un mesaj de atenționare în acest sens.

Aplicanții vor intra în aplicație, vor descărca contractul de finanțare, îl vor semna cu semnătură electronică și îl vor reîncărca semnat în aplicație în maxim 5 zile de la primire.

După semnarea acestuia de către ordonatorul terțiar de credite și reîncărcarea în aplicație a contractului semnat de ambele părți, instituția de credit parteneră selectată de către aplicant la înscriere va fi înștiințată electronic că poate face plata ajutorului financiar nerambursabil.

Beneficiarii eligibili declaraţi admişi vor deschide conturi curente disticte la instituţia parteneră, care vor fi utilizate exclusiv pentru implementarea proiectului pe perioada de derulare a acestuia.

(2) MMACA prin AIMMAIPE va transfera în contul de tranzit deschis la instituția parteneră selectată, cu rol de agenție de implementare,  sumele reprezentând ajutor de stat aferente contractelor de finanțare.  

(3) În termen de maxim 90 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar acesta are obligația efectuării cheltuielilor cu respectarea art. 4.3.1 alin (1). De asemenea, în același termen de maxim 90 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8), în caz contrar ajutorul acordat fiind recuperat.

În cazul în care AIMMAIPE constată că nu se depun documentele prevăzute la 6.8.(3), sau nu semnează contractul de finanţare până la termenul limită prevăzut în prezenta procedură, solicitanţii vor primi Scrisoare de înştiinţare a recuperării ajutorului acordat, transmisă automat de către aplicație.

Descarca de aici proiectul cu Procedura de implementare a măsurii 1 – microgrant de 2.000 de euro pentru PFA/CMI/ONG/IMM.

Actualizare 14 Septembrie 2020.

18 septembrie 2020, termenul de prezentare a ofertelor din partea instituțiilor de credit pentru acordarea fondurilor pentru cele trei măsuri instituite în baza OUG nr.130/2020. Vezi mai multe detalii aici.

Actualizare 12 Septembrie 2020. Ghidul Solicitantului pentru accesarea micrograntului de 2000 de euro a fost publicat.

  • Solicitantul este Ministerul Economiei, care va distribui fondurile europene de 1 miliard de euro catre PFA, CMI si IMM.

Important! Beneficiarii de ajutor de stat trebuie să depună o cerere de finanțare până la data de 30 octombrie 2020, iar încheierea contractelor de finanțare trebuie să se facă până la data de 31 decembrie 2020.

Nu a fost specificata inca adresa web unde se va incarca cererea de finantare si celelalte formulare solicitate. Din declaratiile persoanelor de decizie am inteles ca Serviciul de Telecomunicatii Speciale lucreaza la aplicatia online.

5.1.Schema se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial al României, pana la 31 decembrie 2020. Beneficiarii de ajutor de stat trebuie să depună o cerere de finanțare până la data de 30 octombrie 2020, iar încheierea contractelor de finanțare trebuie să se facă până la data de 31 decembrie 2020.

In indrumarul publicat de Ministerul Economiei

Înregistrarea si transmiterea proiectului se va putea face începând cu ora 9.00 a primei zile aferente perioadei în care apelul este deschis.

Tipul de depunere: cu depunere la termen.

  • Data deschidere apel de proiecte: Se va stabili de către MEEMA
  • Dată şi oră începere depunere de proiecte: Se va stabili de către MEEMA
  • Dată şi oră închidere depunere de proiecte: Se va stabili de către MEEMA
Important:

In Parlament se afla in dezbatere legea care modifica si aproba ordonanta granturilor (OUG 130). Pana la aceasta data, in Senat, s-a adaugat ca fiind eligibile pentru finantare la Anexa 1 si activitatile cu codul CAEN:

  • 6920 Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta în domeniul fiscal;
  • 9311 Activitati ale bazelor sportive;
  • 9312 Activitati ale cluburilor sportive;

Legea urmeaza sa intre in dezbatere si la Camera Deputatilor, unde mai poate sta pana la 2 saptamani, daca se grabesc deputatii.

Asadar, pana cand legea nu va fi publicata in Monitorul Oficial, nu vom putea depune cereri de finantare pentru microgranturi.

Nu s-a clarificat si daca celelalte forma de organizare a activitatilor independente, II si IF, sunt eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro.

Granturi PFA/CMI de 2.000 de euro

Ieri, 6 august 2020, s-a publicat OUG 130/2020 cu masurile de sprijin financiar nerambursabil (granturi pfa) acordat PFA, CMI si IMM (vezi textul OUG aici). Valoarea totala a sprijinului este de 1 miliard de euro, care se imparte in 3 masuri:

(2) Formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se referă la:
a) microgranturi, in valoare de maxim 2.000 de euro acordate din fonduri externe nerambursabile sub formă de sumă forfetară (buget 100 mil euro);
b) granturi pentru capital de lucru acordate sub formă de sumă forfetară şi în procent din cifra de afaceri (buget 350 mil euro);
c) granturi pentru investiţii productive acordate din fonduri externe nerambursabile în baza evaluării proiectului de
investiţii depus (buget 550 mil euro).

Important! Din cele 3 masuri doar prima se adreseaza PFA, CMI si ONG. Celelalte 2 masuri se adreseaza doar IMM (despre care nu discutam in acest articol).

Cine poate incasa cei 2.000 de euro

e) beneficiari finali ai ajutorului de stat – IMM/ microintreprinderi/PFA/CMI, organizaţii neguvernamentale cu activitate economică, denumite în continuare ONG-uri cu activitate economică, care primesc ajutorul de stat prin intermediul
micrograntului/grantului pentru capital de lucru/grantului pentru investiţii productive, prin incheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat;

f) CMI – unitatea, cu sau fără personalitate juridică, furnizoare de servicii publice, de stat sau private, de asistenţă medicală umană preventivă, curativă, de recuperare şi de urgenţă. Serviciile de sănătate ale cabinetelor medicale se realizează de medici de medicină generală – medici de familie, medici stomatologi, medici specialişti şi alte categorii de personal medical autorizat. În CMI îşi exercită profesia medicul titular, care poate avea ca salariaţi ori colaboratori medici sau orice altă categorie de personal;

Conditii de acordare a ajutorului de 2.000 euro

Art. 5(1) Microgranturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu următoarele categorii de beneficiari:
a) întreprinderile mici şi mijlocii care fac dovada prin situaţiile financiare depuse că nu deţin salariaţi cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019;
b) PFA, ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 1;
c) PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 82/2020. Dovada implicării în activităţile legate de COVID-19, dar şi pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unui formular anexă la cererea de finanţare emis de unitatea sanitară unde a prestat serviciul beneficiarul/direcţia de sănătate publică judeţeană, după caz, care va fi stabilit la nivelul Ghidului solicitantului.
(2) Verificarea încadrării beneficiarului în categoria IMM se realizează, pe bază de eşantion, de către MEEMA/AIMMAIPE după depunerea cererii de finanţare şi încheierea contractelor de finanţare, cu condiţia recuperării sprijinului din fonduri externe nerambursabile dacă beneficiarul nu se încadrează în categoria de IMM la data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia PFA şi CMI.
Art. 6 Microgranturile prevăzute la art. 4 alin. (1) se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:
a) au desfăşurat activitate curentă/operaţională pe perioada a cel puţin unui an calendaristic înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia PFA/CMI pentru care începerea activităţii poate să fi avut loc până la data de 1februarie 2020;
b) au obţinut o cifră de afaceri în exerciţiul financiar anterior depunerii cererii de finanţare de cel puţin echivalentul în lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuţi la art. 5 lit. b) şi c);
c) îşi menţin activitatea pe o perioadă de cel puţin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant.

Pentru ce poti sa folosesti 2.000 de euro

Art. 7 (1) Beneficiarii de microgranturi pot utiliza alocările din fonduri externe nerambursabile pentru susţinerea unor cheltuieli de tipul:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari;

b) datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi potrivit contractelor încheiate;

c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat;

d) cheltuieli privind achiziţia de servicii şi reparaţii necesare activităţii curente de bază, cu excepţia serviciilor de consultanţă, studii şi alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;

e) cheltuieli privind echipamentele de protecţie medicală, inclusiv materiale de dezinfecţie pentru protecţia împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;

f) cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activităţii curente;

g) cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activităţii;

h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.

(2) Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face pe eşantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.

(3) Beneficiarii de microgranturi vor depune o declaraţie pe proprie răspundere prin care îşi vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.

Procedura de obtinere a micrograntului de 2.000 euro

Art. 8 Cererile de finanţare depuse în cadrul apelurilor de proiecte sunt selectate la finanţare în ordinea depunerii, cu respectarea criteriilor de eligibilitate care vor fi stabilite în Ghidul solicitantului.

Din textul ordonantei deducem ca sunt urmatoarele etape pentru obtinerea micrograntului de 2.000 euro:

  1. Depunerea cererii de finantare in conformitate cu prevederile din Ghidul Solicitantului;
  2. Ministerul Economiei va evalua cererea de finantare conform criteriillor de mai sus;
  3. Dupa evaluarea cererii se incheie contractul de acordarea a ajutorului nerambursabil;
  4. Bancile partenere fac plata in contul beneficiarului;
  5. De retinut ca:

h) beneficiarul final al ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate la bancă în termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat în contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres în termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informaţii lipsă ori necompletarea acestuia cu informaţii/documente solicitate dă dreptul AM-POC/MEEMA/AIMMAIPE să iniţieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub formă de microgrant, în baza unei metodologii de recuperare a ajutorului de stat care va fi dezvoltată ulterior avizării schemei de ajutor de stat de către Comisia Europeană;

Alte ajutoare acordate PFA in aceasta perioada

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a comment

1.992 de comentarii

Bună dimineața!Îmi poți trimite o poză de pe raportul de progres(sa vad cum se completează) la adresa [email protected]?Unde ai încărcat raportul?Eu am cumpărat un produs care depasea 2000 euro!Mulțumesc!
Vali Tudorache
-

28 decembrie 2020 at 6:57

Salutare, ce numar de depunere ai? Eu sunt in jur de 13.000 si nu am primit raspuns inca.
cristian
-

27 decembrie 2020 at 16:18

Da, în lege scrie ca se poate. Asta dacă nu ești ca mine printre cei 1.624 de nefericiți care nu au primit răspuns încă.
R
-

27 decembrie 2020 at 15:57

Stie cineva daca putem plati impozitul PFA din contul de microgrant prin ordin de plata? ( evident se va plati pentru CNP-ul titularului )
Mihai
-

27 decembrie 2020 at 11:00

1. Si produse vandute direct de la emag uneori pot fi platite doar cu card online 2. Daca e magazin partener intotdeauna poate fi contactat direct daca e serios si aproape mereu este mai ieftin, uneori au si ridicare personala. Succes la cumparaturi! Craciun fericit!
Liber profesionist traducator autorizat respins
-

25 decembrie 2020 at 18:50

PFA, 3300+, nici azi n-a venit Moșu'. Poate de Anul Nou (dar în care an?...)
VV
-

25 decembrie 2020 at 0:07

Și care este legătura cu retroactivitatea? Dacă procesau cererea atunci și o respingeau, da, era bun respinsă, dar o procesează de abia acum când deja e în vigoare o altă lege. Din păcate, interpretați situația juridică (în speță, neretroactivitatea) precum un contabil și la repezeală aș interpreta-o și eu la fel precum un inginer, dar am găsit interpretări ale Curţii de Justiţie a Uniunii Europene în situații echivalente care privesc lucrurile altfel, respectiv se aplică noua reglementare pe principiul securității juridice, același din care izvorăște și neretroactivitatea.
Adrian
-

24 decembrie 2020 at 23:05

Comentariile cu link-uri sunt puse automat in moderare. Referitor la OUG 199 si aprobarea Comisiei Europene, exista principiul care afirma ca o lege nu se aplica retroactiv. Asadar, OUG 199 nu are nicio relevanta pentru cererile depuse in prima sesiune de alte forme de organizare ale profesionistilor - II, IF, Profesii Liberale. As fi vrut sa fie altfel, dar nu este.
Constantin
-

24 decembrie 2020 at 22:44

#Silviu a mers sa faci plata cu OP la emag? Eu cand aleg optiunea aceasta imi zice ca e indisponibila.
Patricia
-

24 decembrie 2020 at 20:54

Aici nu este vorba despre energie pierdută, ci despre faptul că suntem ca cetățeni bătaia de joc a autorităților în țara asta. Dacă vrem ca pe viitor să nu mai fie așa, merită cheltuită energie și pentru 2 eurocenți, nu pentru 2000 euro. Plus că cei de la Bruxelles acordă acest sprijin și noi, care suntem și campioni la absorbția de fonduri europene, ce facem? Zicem: e prea puțin, nu ne trebuie? Și pentru mine legea e clară. 1. Prin OUG 199/2020 au fost nominalizate explicit (atenție! nu adăugate, ci nominalizate explicit) și II/IF. Orice respingere ulterioară intrării în vigoare a OUG 199/2020 este nelegală. 2. OUG 130/2020 art. 2 lit. l) PFA - întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de o persoană fizică ce folosește, în principal, forța sa de muncă. 3. OUG 44/2008 art. 2 lit. g) întreprindere individuală - întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de un întreprinzător persoană fizică. 4. OUG 44/2008 art. 2 lit. h) întreprindere familială - întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de membrii unei familii. Cel puțin pentru II treaba nici măcar nu e interpretabilă, definitiile PFA din OUG 130/2020 și II din OUG 44/2008 se suprapun aproape perfect; dacă II n-are salariați, e valabilă și continuarea „ce folosește, în principal, forța sa de muncă”. (Definiția din OUG 130/2020 e copiată literă cu literă din OUG 44/2008, dar, prin faptul că termenul a fost redefinit, se deschide portița de a include măcar și II în noțiune.)
Adrian
-

24 decembrie 2020 at 16:38

Super , felicitari! Ne poti spune si noua de unde ai achizitionat ? ce magazin ? Multumim!
M
-

24 decembrie 2020 at 13:14

    Dupa o conspectie atenta a pretului la mai multe site-uri, eMAG a fost cel mai ieftin pentru ce imi doream eu. Sunt profesionisti, intotdeauna am avut numai experiente bune cu ei. Ca mai sunt momente cand dau gres fata de unii, asta e, se mai intampla. Cel putin cu contractul, in doua zile m-au rezolvat, desi au zis ca nu stiu nimic despre acest microgrant si se vor interesa.
    Silviu
    -

    24 decembrie 2020 at 13:18

Propun sa nu ne luam adio ci sa transmitem intr-un numar cat mai mare sesizari de nereguli pe https://www.fonduri-ue.ro/feedback/edit/, este portalul programelor finantate din fonduri UE din care face parte si programul la care am aplicat cu totii. Sa le aducem la cunostinta ce se intampla, si sa le cerem socoteala pentru incompetenta crasa de care dau dovada, functionarii publici care sunt platiti din banii dati de noi sub forma de taxe si impozite si mai mult decat atat au spor de 75% pentru ca lucreaza cu fonduri europene. Sa intrebam de ce nu se respecta procedurile si de catre functionarii publici nu doar aplicantii trebuie sa respecte termenele cu rigurozitate.Aceste sume de bani provin de la UE si nu sunt la discretia unor neaveniti. Nu exista transparenta in ceea ce priveste modul de evaluare, nu stie nimeni ce verificari se fac, nu da nimeni socoteala. Trebuie sa existe o cale prin care sa putem sa ne facem cunoscute nemultumirile.
SA SESIZAM NEREGULILE!!!
-

24 decembrie 2020 at 13:09

Buna ziua, Poate ajuta pe cineva informatiile urmatoare, asa cum m-au ajutat pe mine altele de pe acest topic: Nr. inscriere: ~3800 Primit contract pe 16 dec., trimis imediat catre ei tot pe 16. Pe 18 am primit si contractul si banii. 23.12 - bani cheltuiti (laptop + telefon) + completat raport de progres De asemenea achizitia a depasit 9679 RON. Am platit un produs intreg (laptop) celalalt produs diferenta (9679-laptop) prin ordin de plata, restul platii prin card la sediul furnizorului. La rubrica nr. contract am luat legatura cu furnizorul si i-am prezentat situatia. I-am cerut un contract de vanzare-cumparare cu numar si data. S-a rezolvat imediat. Pentru plata efectuata cu adaos din bani personali, am calculat TVA si pretul fara TVA pentru suma din ordin. Factura e pentru pretul intreg. Succes in toate. Multumiri domnului Constantin!
Silviu
-

24 decembrie 2020 at 13:07

Cine asteapta rapuns la contestatie sau e II / IF / Profesie Liberala si nu are raspuns si dupa raspunsul negativ crede ca rezolva cu o contestatie, va zic ca nu e asa. Toate contestatiile vor fi respinse. Am primit raspuns si din cum au formulat nu vor sa discute, sa analizeze, sa vada alte pdv, alte interpretari, ei repeta mecanic paragrafe din oug si procedura si ordinele lor care doar aproba procedura si oug si gata, ne fac idioti in fata si aia e. Nu va faceti speranta cu acele contestatii ca nu aveti cu cine discuta. Astia cand decid ceva, nu dau inapoi indiferent de ce se intampla. Nu ne ramane decat sa le uram de bine lor si familiilor lor. Zicea fostul ministru ca 1/2 din angajati sunt cu covid internati, sa speram la mai mare? Ce plangere penala sa le faci la astia? Pai tot noi picam poate pt. calomnie etc. si cand or sa trimita controale abuzive cine e 100% ca iese bine chiar daca are “farmacie”. Rezistenta e inutila. Doar urarile de bine pot face ceva. Offshore scrie pe noi. 600$ si ai firma americana in Dalaware cu taxe 0 daca nu faci profitul pe pamant american. Dezamagire totala fata de tot sistemul asta de rahat. Sper sa fir vaccinati toti obligatoriu rapid ca functionari publici “esentiali”.
Adio
-

23 decembrie 2020 at 21:47

    Ai dreptate. Azi am primit raspunsul la contestatie: RESPINSA! Dupa raspunsul prin care au motivat respingerea mi-am dat seama ca nici nu au citit ce am scris acolo.
    ADRIAN FLORIN MARCU
    -

    29 decembrie 2020 at 13:19

3100+ nici un raspuns. Cred ca lotul 3000-3500 a ajuns unde nu trebuie. Mai sunt si altii fara nici o notificare?
Andrei
-

23 decembrie 2020 at 21:10

Legea e clară din punctul meu de vedere. Unii s-au încăpățânat sa creadă ca e altfel. În plus, nu se merita atât energie pierduta pt 2.000 de euro.
Constantin
-

23 decembrie 2020 at 21:08

PFA, 3300+, n-am primit nici azi niciun răspuns.
VV
-

23 decembrie 2020 at 21:04

Adresa este [email protected]
Leti
-

23 decembrie 2020 at 19:47

Salut ! Ai gasit ceva legat de contract de achizitie ? Stiu ca trebuie neaparat si firma Emag in cazul meu nu stie nimic despre asta ! Mersi !
Andrei
-

23 decembrie 2020 at 14:25

Salut! Eu sunt din Bucuresti, incadrat intre 1500 si 2000. Ieri am primit aprobarea si contractul. Ieri l-am semnat si tot ieri l-am primit inapoi semnat. Azi am primit banii in cont. O sa ajunga la toti la un moment dat.
Ionut
-

23 decembrie 2020 at 13:11