Completarea registrului de bani personali nu mai e obligatorie cu data de 9 Iulie 2015.
Obligatia a fost anulata de legea nr. 186 din iulie 2015 privind aprobarea Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 8/2015 pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Daca ai casa de marcat incepand cu data de 30 aprilie 2015 trebuie sa ai intocmit Registrul de bani personali. Acest registru este prevazut in Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8 din 22 aprilie 2015 care completeaza legislatia utilizarii caselor de marcat (OUG 28/1999) cu un nou aliniat:
(12)Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligaţi:
- i)la ora începerii programului de lucru, să asigure înregistrarea sumelor de bani deţinute de personalul operatorului economic care îşi desfăşoară activitatea în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, într-un registru de bani personali, special întocmit în acest sens. Orice sumă de bani înregistrată în plus faţă de suma înregistrată la ora începerii programului de lucru, nu reprezintă sumă justificată prin registrul de bani personali. Modelul, conţinutul registrului de bani personali, precum şi procedura de înregistrare a acestuia la organul fiscal se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Ca urmare joi 30 Aprilie 2015 a fost publicat Ordinul nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului şi conţinutului registrului de bani personali, precum şi a procedurii de înregistrare a acestuia la organul fiscal.
Ce trebuie sa faci:
- intocmeste cat mai repede registrul – 30 Aprilie a fost prima zi de completat. Acesta poate fi cumparat din comert sau il poti face chiar tu;
- modelul registrului este aici. Creaza o pagina A4 si printeaza in 50 sau de 100 de exemplare, sau cate vrei, leaga-l, numeroteaza fiecare pagina crescator. Pe ultima pagina scrie: “Prezentul registru conține un număr de … pagini numerotate de la nr… la nr…” apoi semneaza si stampileaza.
- registrul nu trebuie vizat undeva, dar pana vineri 8 mai, sau cat mai repede, trebuie sa notifici ANAF ca l-ai intocmit. Un modelul de notificare este aici.
- se completeaza zilnic, la inceperea programului de catre cei care utilizeaza casa de marcat, titulari sau salariati ai PFA, II, IF, SRL etc. Se admite un singur registru pentru fiecare punct de vanzare.
- completarea in registru trebuie sa se faca fara spatii libere, fara stersaturi sau modificari;
Un comentariu
2 ianuarie 2016 at 14:10