Autorizare punct de lucru

Când am deschis primul magazin eram cu totul neştiutór în legatura cu autorizatiile de functionare obligatorii. Nici internetul nu m-a ajutat prea mult și nici sursele legale, care sunt cu totul ambiguie, chiar inexistente.

Poti sa verifici singur, intră pe site-ul primariei, a agentiei naționale pentru protectia consumatorului…etc si cu greu vei gasi cerintele ce trebuie sa le indeplinescă un spatiu cu activitati de comert sau servicii.

Guvernul sa grăbește să încaseze impozite si amenzi dar nu-si asuma deloc educatia antreprenorilor. Pare mai degraba o strategie a birocratilor de a ascunde regulile ca sa te gaseasca cu greseli si sa-ti dea amenda (plus spaga de rigoare).

Revenind, nu se poate inregistra punctul de lucru in acelasi spatiu unde este declarat sediu profesional. In cazul in care  doresti desfasurarea activititii economice la sediul profesional se va autoriza ca atare, fara a mai fi necesara declararea ca punct de lucru.

Poti declara singur punctul de lucru, procedura este  mai simplă decât înființarea PFA. Sunt de parcus urmatorii pași:

1. Dupa ce ai gasit locatia, intocmesti contractul de comodat sau de inchiriere cu proprietarul spatiului; sunt si alte documente prin care se poate face dovada dreptului de folosinta a spatiului (am dat informatii precise in ghidul pentru infiintarea si inregistrarea pfa). Nu e nvoie sa închei  la avocat sau notar contractul de inchiriere sau de comodat, e valabil sub semnatura privata.

Cu contractul si cu formularele tip completate purcezi la inregistrarea punctului de lucru la Registrul Comertului din localitatea in care ai declarat sediul profesional.  Costuri de 200 lei.

Daca la punctul de lucru vor lucra mai mult  de 5 salariati atunci declararea acestuia  se va face la registrul comertului si la administratia financiara in raza teritoriala in care se afla punctul de lucru.

2.  In termen de 30 de zile trebuie sa notifici administratia financiara de la sediul profesional ca ai deschis un punct de lucru. 

3. Urmeaza încheierea contractului de salubritate cu o firma agreata de primaria din localitatea in care deschizi punctul de lucru.  Ai grija sa ceri si colectarea de materiale recuperabile in cazul in care din activitatea ta rezulta ambalaje ce pot fi reciclate. Costuri de minim 30-40 lei pe luna.

4.Cu actele de infiintare a PFA, ale punctului de lucru si cu contractul de salubrizare mergi la primaria in raza careia detii punctul de lucru si ceri autorizatie de functionare. Teremen de solutionare 30 de zile lucratoare. Nu ai voie sa desfasori activitate fara acordul de functionare de la primarie.  Taxa de 70 lei pe an. 5. Daca lucrezi cu produse alimentare este obligatorie si obtinerea acordului de functionare de la Directia Sanitar Veterinara din raza teritoriala a punctului de lucru. Taxa  de minim 200 lei pe an.

5. Daca la punctul de lucru afisezi reclame, bannere, casete luminoase, trebuie sa faci declaratia de afisaj si reclama la directia de taxe locale din raza teritoriala in care ai punctul de lucru. Mai mult este necesar si obtinerea unor autorizatii de constructii, pentru reclame care presupun constructii speciale  cum ar fi copertinele – un proces indelungat si scump pe care multi il evita dar cu amenzi usturatoare de la inspectoratul de stat in constructii. Aproximativ 20 lei pe metru patarat.

6. Pentru spatiile comerciale in care se lucreaza cu publicul se incheie si contract de dezinsectie si deratizare cu o firma agreata de primaria in raza careia ai spatiul. 50 de lei pe trimestru.

7. Daca intentionezi sa ocupi spatiul public – (cu o capra publicitara ca exemplu), trebuie sa inchiriezi de la Administratia Domeniului Public suprafata de care ai nevoie. Si aici e un proces indelungat si costisitor.

8.Dupa caz, exista activitati care necesita autorizatii speciale si pe care fiecare intreprinzator trebuie sa le stie, presupunand ca sunt, cat de cat, cunoscatori ai domeniului lor de activitate.

Tarifele sunt valabile pentru Bucuresti, Primaria sector 6.

In articolul urmator voi scrie despre dotarea  punctului de lucru si de afisajul minim obligatoriu la punctul de lucru.

Observatie: La SRL-uri sunt aceeași pași doar că intervine un document in plus, anume  hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic.

Mult succes!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a comment

91 de comentarii

Buna ziua! Am o intrebare: ca PFA, in baza caror dispozitii legale trebuie obtinut avizul de functionare de la primarie (despre care ne-ati spus la pct.4)? Sunt PFA in chirie intr-un spatiu care are aviz de functionare de la primarie, obtinut de proprietarul spatiului. Ar trebui sa obtiun si eu un aviz de functionare pe acelasi spatiu, dar cerut in numele PFA-Ului meu? Multumesc!
Delia Cazacu
-

25 septembrie 2023 at 9:46

Buna ziua! Urmeaza sa inchiriez spatiu intr-un salon pentru a face manichiura si urmeaza sa deschid si un pfa. Mai am nevoie de autorizatiile de mai sus sau ar trebui sa le aiba deja salonul?
Catalina
-

21 septembrie 2023 at 21:58

    Buna ziua! Trebuie sa obtineti autorizatie si dvs, pe PFA-ul pe care il infiintati.
    Constantin
    -

    22 septembrie 2023 at 6:37

Bună ziua! Doresc sa deschid un cabinet psihologic, PFA. Sediul social nu o sa fie același cu punctul de lucru, dar evident ca la punctul de lucru se va incasa taxa oe ședința și atunci vin cu următoarea intrebare:este necesar ca punctul de lucru sa fie schimbat din locuință în spațiu comercial la primărie?
Bianca
-

25 iunie 2023 at 21:18

Am un magazin mixt. Pe lingă am mai deschis o terasa cu un biliard la care nu percep taxa de ce acte am nevoie sa pot pot sa iau taxa si sa fiu in legalitate
Maria Sabău
-

5 mai 2023 at 14:27

Bună ziua! Ca PFA, pentru a fi în legalitate cu susținerea activităților online, de la cine am nevoie de autorizație? Dacă țin aceste cursuri de acasă (stau la bloc, voi face contract de comodat; locuința va fi, în primul rând, sediu profesional- pentru documente), voi avea nevoie de acordul vecinilor, iar dacă nu voi avea activitate la sediul profesional, atunci va trebui să caut un punct de lucru pentru susținerea activităților online. Corect? Indiferent că voi realiza aceste activități online (de genul cursurilor pentru adulți sau magazin online), de acasă sau de la un sediu închiriat, care este procedura de autorizare și de la cine îmi trebuie autorizație? Mulțumesc frumos pentru ajutor!
Gabriela S
-

27 decembrie 2022 at 14:19

Buna ziua. Am un I.I. cu sediul social fara activitate (desfasor pe teren ca prestator servicii) si vreau sa deschid un magazin online, pentru care inchiriez un mic depozit. Daca declar ca punct de lucru acel spatiu, trebuie sa modific si sediul social din fara activitate? Codurile caen sunt cele care se poate desfasoara in afara sediului, si cele de comert. Va multumesc.
Lorincz
-

13 martie 2018 at 15:00

    Buna ziua! Nu trebuie sa modificati nimic la sediu. Se declara activitate doar la punctul de lucru. Totodata trebuie sa adaugati si codurile CAEN de comert daca nu le aveti.
    Constantin
    -

    16 martie 2018 at 18:33

      Buna seara dacă intr-o zi vrei sa scurteze programul de lucru unde sunt 2 angajați… ca patron a unui magazin pe un spațiu cumpărat trebuie sa ceri aprobare pentru schimbare de program la primărie ..?
      Criss
      -

      3 decembrie 2022 at 20:37

Buna ziua ! Dacă am PFA , magazin alimentar si am deschis un nou punct de lucru cu aceeasi activitate am obligația de a avea un angajat la punctul de lucru ? ( Precizez ca lucram doar membrii familiei )
Elena
-

20 februarie 2018 at 20:28

    Buna ziua! Nu aveti obligatia de a avea angajati dar trebuie sa lucrati numai dvs ca titular PFA sau sotia dvs daca notificati registrul Comertului. Ceilalti, chiar daca sunt din familie presteaza munca la negru si amenzile sunt foarte mari.
    Constantin
    -

    22 februarie 2018 at 11:48

Am avut un stand de freshuri, activitate baruri. L-am deschis in iulie anul trecut (2017), am platit autorizatia de functionare la primarie pe 6 luni (Iulie-Decembrie), si a mai functionat o luna anul acesta, luna ianuarie. Am inchis la Registrul Comertului si am fost la primarie sa platesc pe o luna autorizatia de functionare. SURPRIZA : Imi spune ca trebuie sa platesc pe tot anul = 640 lei. Dar daca eu am functionat numai o luna de ce sa platesc pentru toate 12 luni?? Anul trecut cand am deschis de ce am putut plati doar pentru cele 6 luni de functionare si anul asta nu pot plati pentru o singura luna de functionare?? Multumesc!
Funduianu Alexandru
-

13 februarie 2018 at 12:21

    Buna ziua. E in functie de cum a stabilit consiliul local. Primaria decide in zona ei de jurisdictie. Daca ati inchis de ce ati mai cerut autorizatie la primarie?
    Constantin
    -

    13 februarie 2018 at 15:22

      Pe anul trecut îmi trebuia și dacă tot am fost sa închid la Registrul Comerțului, am fost și la primărie să plătesc pt luna Ianuarie autorizația de funcționare.. sau ar fi fost mai bine sa nu fi mers??
      Alexandru
      -

      13 februarie 2018 at 15:28

Buna.Vreau sa deschid un coafor.am facut pfa si am amenajat locul...care este pasul urmator pt a functiona legal? Locul unde desfasor activitatea este inchiriat si la infiintarea pfa.ului a fost nevoie de contractul de inchiriere.O cunostinta vrea sa isi faca si ea pfa pt cosmetica,in locul care l.am inchiriat eu.Cum sa procedeze?Ca o sa ii ceara si ei contract de inchiriere,si contractul este pe numele meu
Anonim
-

8 februarie 2018 at 19:19

Buna ziua, In anul 2017 am achizitionat un garaj la demisolul unui bloc de locuinte. Intre timp am schimbat destinatia lui in spatiu comercial, la cadastru si l-am intabulat ca si spatiu comercial. Acum imi doresc sa il dau in chirie la un srl(comert sau prestari servicii) Intrebarea mea este: Avand in vedere ca spatiul este intabulat ca si spatiu comercial, viitorii chiriasi vor mai avea nevoie de acordul vecinilor (formularul cu semnaturi) pentru a-si desfasura activitatea acolo?
Cezar
-

5 ianuarie 2018 at 19:45

Buna seara, in calitate de traducator (profesii libere), inregistrat doar la ANAF (nu PFA la ORC), am inchiriat un birou. Am obligatia de anuntare a unui punct de lucru la adresa biroului? Daca da, la care autoritate si ce formalitati sunt de facut in aceasta situatie. Din cate m-am interesat inregistrarea la ANAF a punctului de lucru (sediilor secundare) pe baza formularului 061 se face doar pentru entitatile inregistrate la ORC. Multumesc anticipat.
Cristina
-

9 noiembrie 2017 at 19:05

Buna ziua , Dețin un SRL și am depus actele pentru acordul de funcționare,am la mâna doar bonul care face dovada ,timp de așteptare 30 zile ... Eu plătesc deja chiria la acel spațiu de 2 luni Întrebarea mea este,pot funcționa in baza acelui bon care face dovada depunerii actelor,nu.mi permit luxul de a plăti și a 3 a luna chirie degeaba fără a funcționa Mulțumesc frumos O zi frumoasa
Andreea
-

25 septembrie 2017 at 13:07

    Buna ziua! Conform legii nu puteti functiona doar cu acel bon. In practica doar un functionar foarte rau intentionat va poate sanctiona cu amenda pentru ca desi aveti depuse actele nu aveti totusi inca garantia ca vi se va acorda autorizatia de functionare.
    Constantin
    -

    15 noiembrie 2017 at 12:18

Buna ziua as dori sa deschid un bar dar in interiorul acestuia si un magazin pot face lucrur acesta dar nu as vinde la pahar alcool numai la sticla multumesc
Adrian
-

18 septembrie 2017 at 5:55

    Buna ziua! Deschide-ti doar un magazin alimentar daca nu vreti sa vindeti la pahar.
    Constantin
    -

    25 septembrie 2017 at 10:08