Autorizare punct de lucru

Când am deschis primul magazin eram cu totul neştiutór în legatura cu autorizatiile de functionare obligatorii. Nici internetul nu m-a ajutat prea mult și nici sursele legale, care sunt cu totul ambiguie, chiar inexistente.

Poti sa verifici singur, intră pe site-ul primariei, a agentiei naționale pentru protectia consumatorului…etc si cu greu vei gasi cerintele ce trebuie sa le indeplinescă un spatiu cu activitati de comert sau servicii.

Guvernul sa grăbește să încaseze impozite si amenzi dar nu-si asuma deloc educatia antreprenorilor. Pare mai degraba o strategie a birocratilor de a ascunde regulile ca sa te gaseasca cu greseli si sa-ti dea amenda (plus spaga de rigoare).

Revenind, nu se poate inregistra punctul de lucru in acelasi spatiu unde este declarat sediu profesional. In cazul in care  doresti desfasurarea activititii economice la sediul profesional se va autoriza ca atare, fara a mai fi necesara declararea ca punct de lucru.

Poti declara singur punctul de lucru, procedura este  mai simplă decât înființarea PFA. Sunt de parcus urmatorii pași:

1. Dupa ce ai gasit locatia, intocmesti contractul de comodat sau de inchiriere cu proprietarul spatiului; sunt si alte documente prin care se poate face dovada dreptului de folosinta a spatiului (am dat informatii precise in ghidul pentru infiintarea si inregistrarea pfa). Nu e nvoie sa închei  la avocat sau notar contractul de inchiriere sau de comodat, e valabil sub semnatura privata.

Cu contractul si cu formularele tip completate purcezi la inregistrarea punctului de lucru la Registrul Comertului din localitatea in care ai declarat sediul profesional.  Costuri de 200 lei.

Daca la punctul de lucru vor lucra mai mult  de 5 salariati atunci declararea acestuia  se va face la registrul comertului si la administratia financiara in raza teritoriala in care se afla punctul de lucru.

2.  In termen de 30 de zile trebuie sa notifici administratia financiara de la sediul profesional ca ai deschis un punct de lucru. 

3. Urmeaza încheierea contractului de salubritate cu o firma agreata de primaria din localitatea in care deschizi punctul de lucru.  Ai grija sa ceri si colectarea de materiale recuperabile in cazul in care din activitatea ta rezulta ambalaje ce pot fi reciclate. Costuri de minim 30-40 lei pe luna.

4.Cu actele de infiintare a PFA, ale punctului de lucru si cu contractul de salubrizare mergi la primaria in raza careia detii punctul de lucru si ceri autorizatie de functionare. Teremen de solutionare 30 de zile lucratoare. Nu ai voie sa desfasori activitate fara acordul de functionare de la primarie.  Taxa de 70 lei pe an. 5. Daca lucrezi cu produse alimentare este obligatorie si obtinerea acordului de functionare de la Directia Sanitar Veterinara din raza teritoriala a punctului de lucru. Taxa  de minim 200 lei pe an.

5. Daca la punctul de lucru afisezi reclame, bannere, casete luminoase, trebuie sa faci declaratia de afisaj si reclama la directia de taxe locale din raza teritoriala in care ai punctul de lucru. Mai mult este necesar si obtinerea unor autorizatii de constructii, pentru reclame care presupun constructii speciale  cum ar fi copertinele – un proces indelungat si scump pe care multi il evita dar cu amenzi usturatoare de la inspectoratul de stat in constructii. Aproximativ 20 lei pe metru patarat.

6. Pentru spatiile comerciale in care se lucreaza cu publicul se incheie si contract de dezinsectie si deratizare cu o firma agreata de primaria in raza careia ai spatiul. 50 de lei pe trimestru.

7. Daca intentionezi sa ocupi spatiul public – (cu o capra publicitara ca exemplu), trebuie sa inchiriezi de la Administratia Domeniului Public suprafata de care ai nevoie. Si aici e un proces indelungat si costisitor.

8.Dupa caz, exista activitati care necesita autorizatii speciale si pe care fiecare intreprinzator trebuie sa le stie, presupunand ca sunt, cat de cat, cunoscatori ai domeniului lor de activitate.

Tarifele sunt valabile pentru Bucuresti, Primaria sector 6.

In articolul urmator voi scrie despre dotarea  punctului de lucru si de afisajul minim obligatoriu la punctul de lucru.

Observatie: La SRL-uri sunt aceeași pași doar că intervine un document in plus, anume  hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic.

Mult succes!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a comment

91 de comentarii

Buna seara, Daca vand marfa online, as putea sa declar ca am activitate la terti iar sediul sa il declar fara activitate? De asemenea, in imobilul in care este si apartamentul am si o boxa unde as vrea sa depozitez cateva marfuri, considerati ca este legal ? ( poate sa imi impute cineva ca desfasor activitate la sediu), desi eu tin marfurile intr-o boxa? Va multumesc frumos.
Gellu
-

21 august 2017 at 21:09

    Buna ziua! La terti puteti presta servicii. Ca sa fiti legal trebuie sa va declarati activitate la sediu.
    Constantin
    -

    28 august 2017 at 10:28

Buna seara , o intrebare daca eu doresc sa lucrez intr-un salon de înfrumusețare cu pfa si eu mai am nevoie de Autorizațiile de mai sus? Punctul de lucru la salonul .... trebuie facut sau se poate si ambulator ? Ce se intampla in cazul in care il fac ambulator?
Adriana
-

11 august 2017 at 22:00

    Buna ziua! Trebuie sa definiti legtatura dvs cu locul desfasurarii activitatii. La un control (mai ales inspectia muncii) trebuie sa justificati prezenta dvs in acel loc public: este punct de lucru al PFA-ului dvs? sau sunteti angajata la salon - inregistrat pe alta entitate? Amenda este de 20.000 ron din august. Puteti desfasura activitatea la client, dar acasa la el, nu in spatii publice.
    Constantin
    -

    16 august 2017 at 16:20

Buna ziua.Am înfintat un pfa cu sediul social la 50 km fata de punctul de lucru ,unde vreau să cultiv legume .lntrbarea este:pot locui la punctul de lucru temporar si să fac ceva amenajări în acest scop .Menționez ca terenul este în extravilan si dacă am dreptul sa solicit racordare la curent pentru pompa de apa, necesară la irigarea culturilor agricole. Mulțumesc
Cosma
-

3 august 2017 at 4:41

    Buna ziua! Activitatile agricole sunt impozitate la norma de venit, nu va ajuta cheltuielile facute in numele PFA. Cereti autorizatie ca persoana fizica pentru curent electric.
    Constantin
    -

    7 august 2017 at 16:40

Buna seara. Daca sunt PFA cu activitate artistica, si am inchiriat un spatiu, ce pasi mai trebuiesc parcursi, ca sa fiu in legalitate. Am incheiat contract cu o firma, neplatitoare de TVA si ea, ca si mine. Imi trebuie autorizatie de functionare, ca punct de lucru? Ce autorizatii mai trebuiesc tip ISU, mediu, salubritate? Va rog sa ma ajutati. Va multumesc frumos. Daca inchei contracte la cele de mai sus numite, pot sa scad in registru jurnal cheltuielile?
Craiu Nela
-

31 mai 2017 at 15:02

Buna ziua.Imi pot desfasura activitatea intr un salon de infrumusetare?pana imi da avizul de functionare de la primarie(actele sunt depuse)stiu ca durează 30 zile pana imi da avizul.
Cristina Scarlet
-

5 mai 2017 at 6:10

    Buna ziua. Strict legal nu aveti voie sa va desfasurati activitatea fara aviz. Practic toata lumea functioneaza cu acel bon de inregistrare cerere aviz de functionare.
    Constantin
    -

    11 mai 2017 at 7:04

Buna seara, Doresc sa deschid un mic atelier de creatie, tamplarie, adica fabricare de produse de decoratiune din lemn, o suprafata de maxim 40mp. Imi puteti spune de ce autorizatii am nevoie dupa crearea firmei. Stiu ca depinde de codul caen am nevoie de autorizatie de la mediu, dar daca mai am nevoie si de la Isu, si de la primarie autorizatie de functionare? Va multumesc
Martin
-

3 mai 2017 at 18:35

Buna ziua, domnule Constantin Doresc sa deschid un punct de lucru pentru activitatea de fabricare a sapunurilor si cosmeticelor naturale. Inafara de actele de autorizare amintite de dumneavoastra in articolul de mai sus, trebuie vreo autorizatie speciala pentru aceasta activitate? Multumesc.
Ionut
-

21 aprilie 2017 at 9:06

    Buna ziua. Nu stiu pentru ca nu am avut legatura cu domeniul. Intrebati la Agentia de mediu va rog.
    Constantin
    -

    25 aprilie 2017 at 11:24

Sunt PFA si m-am mutat recent in Alba Iulia de la Baia de Aries. Lucrez in domeniul activitatilor de infrumusetare.Doresc sa platesc taxele aici in oras, si urmeaza sa completez Declaratia 050. Este obligatorie deschiderea de punct de lucru ? Mentionez ca nu doresc schimbarea sediului.
Cioara Marcela
-

17 ianuarie 2017 at 7:40

Buna ziua, Sunt PFA, dar nu am un punct de lucru ,nu realizez venituri, Platesc impozit la ANAF,de 5 ani.Este normal sa platesc,atata timp cat nu am avut niciodata un punct de lucru,fiind angajata la o alta firma?Patesc CAS,SOMAJ, Impozit, insa doar pentru faptul ca detin o autorizatie?Pot transforma PFA in INTREP INDIVIDUALA(II)?
camelia
-

6 ianuarie 2017 at 11:38

    Buna ziua! Nu puteti treasforma, trebuie sa inchideti PFA si sa deschideti II. PFA si II au acelasi sistem de impozitare. Veti plati aceleasi impozite. Pucntul de lucru nu are legatura cu impozitele. Daca nu aveti activitate pe PFA inchideti sau suspendati-l pentru a nu mai plati impozite.
    Constantin
    -

    9 ianuarie 2017 at 20:45

Pt un Pet Shop pe PFA imi trebuie Autorizație de funcționare de la Primărie? Si ce amenda plătesc daca nu am făcut demersul pt a obține aceasta autorizație? Specific ca am Autorizația de la DSVP
Alina
-

6 decembrie 2016 at 13:17

    Buna ziua. Va trebuie autorizatie de la primarie. Nu stiu cat e amenda sau daca este. Intrebati la primaria din localitatea dvs.
    Constantin
    -

    12 decembrie 2016 at 9:03

Dores da si daca al nevó ir de autoriza ti e isu pentru 40 m patrati?
Anonim
-

19 noiembrie 2016 at 2:43

    Buna seara! Nu aveti nevoie.
    Constantin
    -

    21 noiembrie 2016 at 11:55

Buna ziua!,as dori sa stiu daca pentru o curatatorie de perne uscata fara chimicale,am nevoie de avize sau autorizatii ?( mediu,sanitar veterinar etc.)
LAURA GRIGORESCU
-

24 octombrie 2016 at 8:26

    Buna ziua. La infiintarea punctului de lucru trebuie sa autorizati si activitatea dvs. Aici veti da o declaratie pe proprie raspunderea ca respectati reglementarile sanitare, de mediu, stingere a incendiilor, etc. Aceasta declaratie o dam cu totii la autorizarea unei activitati. In plus daca activitatea dvs are o reglementare speciala trebuie sa cereti in mod expres autorizatie de la fiecare institutie. Din cate mi-ati spus inclin sa cred ca nu aveti nevoie de autorizatii in plus - nu lucrati cu alimente, nu aveti deseuri toxice sau substante inflamabile. Cereti si opinia fiecarei institutii.
    Constantin
    -

    25 octombrie 2016 at 10:18

Buna ziua! As dori sa stiu daca intr-un spatiu unde functioneaza cateva ore un cabinet medical se poate desfasura o alta activitate( in intervalul in care cabinetul nu are program de lucru)?
macicasan daniela
-

10 mai 2016 at 11:05

    Buna ziua. Se poate desfasura si o alta activitate. Trebuie autorizata la registrul comertului.
    Constantin
    -

    17 mai 2016 at 12:16

Buna seara,am si eu o nelamurire,am un SRL-asociat unic,am un angajat(pe mine,mentionez ca sunt medic si sunt obligata sa am o forma juridica de genul SRL/PFA),firma nu are punct de lucru deschis,doresc sa consult la un cabinet medical si am fost indrumata sa fac un contract de prestari servicii medicale.Nedumerirea mea:pot face acest contract fara sa deschid punct de lucru sau sunt nevoita sa-l deschid?Multumesc
Miriam
-

5 aprilie 2016 at 17:44

    Buna ziua. Nu sunteti olbigata sa deschideti punct de lucru. Chiar daca sunteti SRL, problema la dvs poate fi activitatea dependenta de un singur client. Aveti aici mai multe detalii: https://contapp.ro/activitate-independenta-vs-activitate-dependenta/
    Constantin
    -

    11 aprilie 2016 at 15:11

Buna ziua! Am un SRL si doresc sa mi autorizez un cod caen pentru a inchiria apartamente in regim hotelier.Intrebarea mea este! Ce cod caen trebuie sa autorizez si daca trebuie sa mi deschid punct delucru. Eu inchiriez apartamentele si le inchiriez mai departe in regim hotelier. Multumesc
Daniela
-

15 martie 2016 at 4:43

Buna ziua, am o intrebare va rog. Vreau sa infiintez un atelier de croitorie, sediul social este in casa bunicilor. Dar as dori ca activitatea sa o subcontractez unei firme (o croitoreasa). Trebuie eu sa-mi declar punctul de lucru, cu contract de inchiriere, la sediul firmei ei? Aceeasi situatie si daca o angajez cu contract de munca si prestarea muncii la ea acasa. In domeniul in care activez am intalnit n situatii de subcontractare activitate, sau salariati care lucreaza la domiciuliu si nu si-a declarat firma niciodata punct de lucru la acestia. Ar insemna poate n contracte si n taxe/chirii. Este ilogic. Eu inteleg ca cel pe care il subcontractezi trebuie sa-si declare, si el sa faca toata procedura si toate taxele si logic ca-ti da un pret mai mare. Este o dubla impunere! Multumesc
simona B
-

9 martie 2016 at 9:52

    Buna ziua. Daca subcontractati unei firme, dvs nu trebuie sa declarati punct de lucru, e treaba firmei. Doar cumparati produse de la ei. Daca vreti sa angajati trebuie sa autorizati activitatea de productie la sediul dvs, sau in alta locatie, care trebuie declarata punct de lucru la Registrul Comertului.
    Constantin
    -

    15 martie 2016 at 14:22

la un spatiu de 24m2 am nevoie de autorizare isu multumesc
vasile popescu
-

7 martie 2016 at 20:07

    Buna ziua. Trebuie sa aveti un contract cu o firma specializata in evaluarea riscurilor de incendiu. Dar in functie de activitatea dvs poate fi nevoie si autorizare ISU. Nu conteaza suprafata spatiului in care va desfasurati activitatea.
    Constantin
    -

    8 martie 2016 at 13:54

Buna seara, Am un PFA, cu sediul social in apartamentul in care locuiesc, am contract de comodat pe o camera. Puteti sa-mi spune-ti ce demersuri sunt necesare in vederea achitarii impozitului corespunzator la primarie. Multumesc anticipat !
Traian
-

21 ianuarie 2016 at 18:28

Buna seara, Am un PFA, cu sediul social in apartamentul in care locuiesc, am contract de comodat pe o camera. Puteti sa-mi spune-ti ce demersuri sunt necesare in vederea achitarii impozitului corespunzator la primarie. Multumesc anticipat !
Traian
-

21 ianuarie 2016 at 18:27

Buna seara, Am un pfa infintat cu un sediu social la adresa X ( este doar sediu social, contabilitatea si munca de birou a face contabila ) Am 2 puncte de lucru y si z cu acord de functionare si toate hartiile. Am nevoie de acord de functionare pentru sediu social? Acordul de functionare in satul Selimbar este de 200 de lei :)))) Multumesc
oana cerbu
-

21 ianuarie 2016 at 17:36

    Buna ziua. Nu aveti nevoie de acord de functionare.
    Constantin
    -

    22 ianuarie 2016 at 15:00