Când am deschis primul magazin eram cu totul neştiutór în legatura cu autorizatiile de functionare obligatorii. Nici internetul nu m-a ajutat prea mult și nici sursele legale, care sunt cu totul ambiguie, chiar inexistente.
Poti sa verifici singur, intră pe site-ul primariei, a agentiei naționale pentru protectia consumatorului…etc si cu greu vei gasi cerintele ce trebuie sa le indeplinescă un spatiu cu activitati de comert sau servicii.
Guvernul sa grăbește să încaseze impozite si amenzi dar nu-si asuma deloc educatia antreprenorilor. Pare mai degraba o strategie a birocratilor de a ascunde regulile ca sa te gaseasca cu greseli si sa-ti dea amenda (plus spaga de rigoare).
Revenind, nu se poate inregistra punctul de lucru in acelasi spatiu unde este declarat sediu profesional. In cazul in care doresti desfasurarea activititii economice la sediul profesional se va autoriza ca atare, fara a mai fi necesara declararea ca punct de lucru.
Poti declara singur punctul de lucru, procedura este mai simplă decât înființarea PFA. Sunt de parcus urmatorii pași:
1. Dupa ce ai gasit locatia, intocmesti contractul de comodat sau de inchiriere cu proprietarul spatiului; sunt si alte documente prin care se poate face dovada dreptului de folosinta a spatiului (am dat informatii precise in ghidul pentru infiintarea si inregistrarea pfa). Nu e nvoie sa închei la avocat sau notar contractul de inchiriere sau de comodat, e valabil sub semnatura privata.
Cu contractul si cu formularele tip completate purcezi la inregistrarea punctului de lucru la Registrul Comertului din localitatea in care ai declarat sediul profesional. Costuri de 200 lei.
Daca la punctul de lucru vor lucra mai mult de 5 salariati atunci declararea acestuia se va face la registrul comertului si la administratia financiara in raza teritoriala in care se afla punctul de lucru.
2. In termen de 30 de zile trebuie sa notifici administratia financiara de la sediul profesional ca ai deschis un punct de lucru.
3. Urmeaza încheierea contractului de salubritate cu o firma agreata de primaria din localitatea in care deschizi punctul de lucru. Ai grija sa ceri si colectarea de materiale recuperabile in cazul in care din activitatea ta rezulta ambalaje ce pot fi reciclate. Costuri de minim 30-40 lei pe luna.
4.Cu actele de infiintare a PFA, ale punctului de lucru si cu contractul de salubrizare mergi la primaria in raza careia detii punctul de lucru si ceri autorizatie de functionare. Teremen de solutionare 30 de zile lucratoare. Nu ai voie sa desfasori activitate fara acordul de functionare de la primarie. Taxa de 70 lei pe an. 5. Daca lucrezi cu produse alimentare este obligatorie si obtinerea acordului de functionare de la Directia Sanitar Veterinara din raza teritoriala a punctului de lucru. Taxa de minim 200 lei pe an.
5. Daca la punctul de lucru afisezi reclame, bannere, casete luminoase, trebuie sa faci declaratia de afisaj si reclama la directia de taxe locale din raza teritoriala in care ai punctul de lucru. Mai mult este necesar si obtinerea unor autorizatii de constructii, pentru reclame care presupun constructii speciale cum ar fi copertinele – un proces indelungat si scump pe care multi il evita dar cu amenzi usturatoare de la inspectoratul de stat in constructii. Aproximativ 20 lei pe metru patarat.
6. Pentru spatiile comerciale in care se lucreaza cu publicul se incheie si contract de dezinsectie si deratizare cu o firma agreata de primaria in raza careia ai spatiul. 50 de lei pe trimestru.
7. Daca intentionezi sa ocupi spatiul public – (cu o capra publicitara ca exemplu), trebuie sa inchiriezi de la Administratia Domeniului Public suprafata de care ai nevoie. Si aici e un proces indelungat si costisitor.
8.Dupa caz, exista activitati care necesita autorizatii speciale si pe care fiecare intreprinzator trebuie sa le stie, presupunand ca sunt, cat de cat, cunoscatori ai domeniului lor de activitate.
Tarifele sunt valabile pentru Bucuresti, Primaria sector 6.
In articolul urmator voi scrie despre dotarea punctului de lucru si de afisajul minim obligatoriu la punctul de lucru.
Observatie: La SRL-uri sunt aceeași pași doar că intervine un document in plus, anume hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic.
Mult succes!
91 de comentarii
13 ianuarie 2016 at 14:02
17 decembrie 2015 at 12:00
12 decembrie 2015 at 18:12
12 decembrie 2015 at 18:01
10 noiembrie 2015 at 9:06
10 noiembrie 2015 at 6:45
21 octombrie 2015 at 8:21
2 septembrie 2015 at 10:42
9 septembrie 2015 at 13:23
30 august 2015 at 6:55
9 septembrie 2015 at 13:18
30 iulie 2015 at 8:30
13 august 2015 at 12:35
27 iulie 2015 at 14:28
27 iulie 2015 at 14:30
13 august 2015 at 12:34
12 iulie 2015 at 19:56
15 iulie 2015 at 12:41
1 iulie 2015 at 19:09
29 iunie 2015 at 14:57
9 iulie 2015 at 16:26
7 aprilie 2015 at 9:01
17 februarie 2015 at 23:47
23 februarie 2015 at 18:00
17 februarie 2015 at 11:50
23 februarie 2015 at 17:59
14 februarie 2015 at 20:15
16 februarie 2015 at 16:14
17 februarie 2015 at 22:20
11 februarie 2015 at 18:21
12 februarie 2015 at 7:40
13 februarie 2015 at 18:22
6 ianuarie 2015 at 22:03