Autorizare punct de lucru

Când am deschis primul magazin eram cu totul neştiutór în legatura cu autorizatiile de functionare obligatorii. Nici internetul nu m-a ajutat prea mult și nici sursele legale, care sunt cu totul ambiguie, chiar inexistente.

Poti sa verifici singur, intră pe site-ul primariei, a agentiei naționale pentru protectia consumatorului…etc si cu greu vei gasi cerintele ce trebuie sa le indeplinescă un spatiu cu activitati de comert sau servicii.

Guvernul sa grăbește să încaseze impozite si amenzi dar nu-si asuma deloc educatia antreprenorilor. Pare mai degraba o strategie a birocratilor de a ascunde regulile ca sa te gaseasca cu greseli si sa-ti dea amenda (plus spaga de rigoare).

Revenind, nu se poate inregistra punctul de lucru in acelasi spatiu unde este declarat sediu profesional. In cazul in care  doresti desfasurarea activititii economice la sediul profesional se va autoriza ca atare, fara a mai fi necesara declararea ca punct de lucru.

Poti declara singur punctul de lucru, procedura este  mai simplă decât înființarea PFA. Sunt de parcus urmatorii pași:

1. Dupa ce ai gasit locatia, intocmesti contractul de comodat sau de inchiriere cu proprietarul spatiului; sunt si alte documente prin care se poate face dovada dreptului de folosinta a spatiului (am dat informatii precise in ghidul pentru infiintarea si inregistrarea pfa). Nu e nvoie sa închei  la avocat sau notar contractul de inchiriere sau de comodat, e valabil sub semnatura privata.

Cu contractul si cu formularele tip completate purcezi la inregistrarea punctului de lucru la Registrul Comertului din localitatea in care ai declarat sediul profesional.  Costuri de 200 lei.

Daca la punctul de lucru vor lucra mai mult  de 5 salariati atunci declararea acestuia  se va face la registrul comertului si la administratia financiara in raza teritoriala in care se afla punctul de lucru.

2.  In termen de 30 de zile trebuie sa notifici administratia financiara de la sediul profesional ca ai deschis un punct de lucru. 

3. Urmeaza încheierea contractului de salubritate cu o firma agreata de primaria din localitatea in care deschizi punctul de lucru.  Ai grija sa ceri si colectarea de materiale recuperabile in cazul in care din activitatea ta rezulta ambalaje ce pot fi reciclate. Costuri de minim 30-40 lei pe luna.

4.Cu actele de infiintare a PFA, ale punctului de lucru si cu contractul de salubrizare mergi la primaria in raza careia detii punctul de lucru si ceri autorizatie de functionare. Teremen de solutionare 30 de zile lucratoare. Nu ai voie sa desfasori activitate fara acordul de functionare de la primarie.  Taxa de 70 lei pe an. 5. Daca lucrezi cu produse alimentare este obligatorie si obtinerea acordului de functionare de la Directia Sanitar Veterinara din raza teritoriala a punctului de lucru. Taxa  de minim 200 lei pe an.

5. Daca la punctul de lucru afisezi reclame, bannere, casete luminoase, trebuie sa faci declaratia de afisaj si reclama la directia de taxe locale din raza teritoriala in care ai punctul de lucru. Mai mult este necesar si obtinerea unor autorizatii de constructii, pentru reclame care presupun constructii speciale  cum ar fi copertinele – un proces indelungat si scump pe care multi il evita dar cu amenzi usturatoare de la inspectoratul de stat in constructii. Aproximativ 20 lei pe metru patarat.

6. Pentru spatiile comerciale in care se lucreaza cu publicul se incheie si contract de dezinsectie si deratizare cu o firma agreata de primaria in raza careia ai spatiul. 50 de lei pe trimestru.

7. Daca intentionezi sa ocupi spatiul public – (cu o capra publicitara ca exemplu), trebuie sa inchiriezi de la Administratia Domeniului Public suprafata de care ai nevoie. Si aici e un proces indelungat si costisitor.

8.Dupa caz, exista activitati care necesita autorizatii speciale si pe care fiecare intreprinzator trebuie sa le stie, presupunand ca sunt, cat de cat, cunoscatori ai domeniului lor de activitate.

Tarifele sunt valabile pentru Bucuresti, Primaria sector 6.

In articolul urmator voi scrie despre dotarea  punctului de lucru si de afisajul minim obligatoriu la punctul de lucru.

Observatie: La SRL-uri sunt aceeași pași doar că intervine un document in plus, anume  hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic.

Mult succes!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a comment

91 de comentarii

Buna ziua, am un Pfa pentru care am deschis un punct de lucru, studio foto. Este nevoie si pentru studio foto toate autorizatiile de mai sus ? Mentionez ca cei de la Primarie mi-au spus ca nu am nevoie de nicio autorizatie de la ei. Multumesc pentru raspuns.
Luiza Damian
-

13 ianuarie 2016 at 14:02

As vrea sa facucentru de predare a unei limbi straine in casa parintilor mei, pentru copii intr 10 si 18 ani. Este necesar o toaleta speciala pt ei ? Multumesc.
Anonim
-

17 decembrie 2015 at 12:00

Puteti sa ma ajutati cu o lista completa cu autorizatii necesare ptr magazin mixt la tara la intreprindere Individuala? Suprafata ptr desfasurarea activitatii este 100 metri patrati ,plus doua rastele ce contin 40butelii depozitate in curte. Multumesc!
maria
-

12 decembrie 2015 at 18:12

Buna ziua! Sunt intreprindere individuala cu punct de lucru la curte. Comercializez tot ce se poate in limita codurilor caen printed care so butelii aragaz uz caznic. Detin 40 de recipiente repartizate in doua rastele a care 20 buc. Intrebarea mea este daca am nevoie de autorizatie isu sau altfel de autorizatii ? Multumesc!
maria
-

12 decembrie 2015 at 18:01

OUG 44/2008 ACTUALIZATA 2014
mesia
-

10 noiembrie 2015 at 9:06

buna ziua vreau sa-mi infiintez un pfa cu cod caen 0147(cresterea pasarilor )a. alegerea numelui inscrierea la registrul comertului // inmatricularea la fisc// aviz sanitar veterinar // mai am nevoie de alte autorizari ? sediul este acelasi cu punctul de lucru multumesc
catalin tirnacop
-

10 noiembrie 2015 at 6:45

Buna ziua va rog sa ma lamuriti si pe mine. Am copiat ceea ce ati declarat dumneavoastra: "Buna ziua. Punctul de lucru trebuie este intotdeauna la o adresa diferita de sediu. O locatie poate fi sediu sau punct de lucru. Dar nu amnadoua in acelasi timp. Daca vreti sa prestati activitate la sediu declarati acest lucru la registru." si mai apoi ati spus( scris): "Buna ziua. Daca vreti sa declarati punct de lucru este nevoie de toate autorizatiile: onrc, primarie, anaf, etc. Mai bine nu-l declarati punct de lucru. Era bine sa-l fi declarat sediu profesional si nu mai aveati nevoie de primarie si anaf." Deci la sediul firmei, in mod legal, se pot desfasura activitati? Genul: curs de dans, curs de pictura?
Anonim
-

21 octombrie 2015 at 8:21

din aprilie ma chinui sa deschid un punct de lucru SI ANUME SPALATORIE AUTO VULCANIZARE SI BAR la sediul societatii sediu al carei propietar este mama mea ,deci eu am contract de comodat aici ,unde inainte am functionat ca magazin alimentar bar cu terasa ,mentionez ca am magazin din 1991,,dar intre timp la aceasta ADRESA am inchis si deschis o gramada de activitati..ptr autorizatia de functionare de la primarie mi s a cerut sa fac schimvare de destinatie din spatiu comercial ,caci asa scrie in extras de carte funciara spatiu comercial adica terenul este impartit in 3 corpuri c1 casa c2 dependinte si c3 spatiu comercial,spatiu ce u il utilizez din 1991 incoace fara probleme,deci vor de la primarie sa fac autorizatie de constructie pentru schimbare de destinatie din spatiu comercial in spalatorie auto ,ca si cand spalatoria auto nu ar fi un spatiu comercial ,,in fine ei spun ca nu pot functiona intr un spatiu comercial de magazin sau bar ca spalatorie adevarat ,dar eu functionez in terasa barului ca spalatorie si in magazinul vechi ca vulcanizare ,deci efectiv nu am construit nimic nu mai fac absolut nimic ,decat am bagat utilajele ,ptr ca betonat era acoperit era scurgere era ,ce sa mai fac???????? curent apa gunoi tot am contracte cu toti ,eu platesc lunar deci pe astea le am facut odata ,cum sa ma duc acum sa cer aviz ptr curent sau apa sau nu stiu mai ce ,de construire sau nu stiu ce ,daca eu le am ???????? pentru ca am luat lista la mana cu ceea ce imi cer ei ptr autorizatie de constructie de schimbare de destinatie si acolo sunt o gramada de acte si avize ca si atunci cand construiesti ceva de la zero ,ori eu nu construiesc nimic ,doar schimb profilul de activitate pe aceeasi firma unde am si certif constator si tot ,si aviz de mediu etc ,acord de la vecini tot,,ce sa fac ,ajutati ma ? nu exista o negatie ceva prin care nu trebuie aceasta autoriz de construire,nu ma pricep la lege dar am mai citit ca unele activitati sau nu stiu ce amenajari ,nu ar avea nevoie de aceasta autoriz ,sau nu stiu ,mi se pare ilogic
mirela
-

2 septembrie 2015 at 10:42

    Buna ziua. Din pacate nu am nici o sugestie pentru dvs. Am intalnit un caz in care constructia era locuinta si trebuia sa fie anexa in cartea funciara. Pentru a modifica destinatia cereau o lista lunga de acte, printre care si certificatde urbanism, autorizatii de contructie, etc. Verificati schita si daca nu e trecuta anexa, va fi dificil sa obtineti autorizatie de functionare.
    Constantin
    -

    9 septembrie 2015 at 13:23

buna ziua, este foarte util acest articol, am gasit pe onrc si declaratiile (http://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/infiintarea-sau-desfiintarea-de-sedii-secundare) insa am o nelamurire, in toate aceste declaratii cereri nu am gasit partea in care imi alegeam codurile caen pentru punctul de lucru. Sau pentru punctul de lucru se iau in in considerare cele pe care le am deja pe sediu social? Vorbesc de un pfa. Multumesc
mirela
-

30 august 2015 at 6:55

    Buna ziua. La punctul de lucru autorizati functionarea activitatii/activitatilor pentru care ati infiintat PFA. Sunt aceleasi.
    Constantin
    -

    9 septembrie 2015 at 13:18

Am inteles ca registrele de incasari si plati, precum si cele de inventar si vanzari/cumparari trebuie sa fie numerotate. In cazul in care le cumpar si le completez de mana, paginile acestora fie sunt numerotate din tipar, fie le numerotez eu manual, insa ce fac in situatia in care le listez din programul de contabilitate? De exemplu, registrul de vanzari il listez la fiecare sfarsit de luna si imi printeaza intr-adevar paginile numerotate din program (de ex daca sunt 12 pag, am 1/12, 2/12, 3/12 …. 12/12), insa la sfarsitul lunii urmatoare cand listez, imi printeaza de asemenea numarul paginilor, numai ca incepe iar de la 1 ... (daca aici am de ex 7 pag, voi avea 1/7, 2/7 … 7/7) si tot asa in fiecare luna. Nu am continuitate in numerotare. Cum sa procedez? Va multumesc!
Anda Miron
-

30 iulie 2015 at 8:30

    Buna ziua. La Pfa/II este obligatoriu registrul de incasari si plati si registrul inventar. pe baza jurnaleor de cumparari si vanzari se depun declaratii. Printati registrele anual si de cate ori vi se cere. Astfel sunt continue.
    Constantin
    -

    13 august 2015 at 12:35

Punct de lucru, apartament închiriat în care lucrez fara public, singur, pe calculator. Necesita acordul vecinilor la onrc? Necesita autorizație de functionare la primărie? Mulțumesc.
Tom
-

27 iulie 2015 at 14:28

    Pfa.
    Tom
    -

    27 iulie 2015 at 14:30

    Buna ziua. Daca vreti sa declarati punct de lucru este nevoie de toate autorizatiile: onrc, primarie, anaf, etc. Mai bine nu-l declarati punct de lucru. Era bine sa-l fi declarat sediu profesional si nu mai aveati nevoie de primarie si anaf.
    Constantin
    -

    13 august 2015 at 12:34

Buna seara! Eu am deja actele depuse totul este facut mai trebuie sa astept autorizatia de functionare de la primarie pe care din diferite motive administrative ale primariei nu stiu cand o sa o primesc! Intrebarea mea este daca eu pot sa imi desfasor activitatea pana cand o sa primesc autorizatia acea de functionare? Mentionez ca sunt manichiurista!
Cristina
-

12 iulie 2015 at 19:56

    Buna ziua. Legal, ca sa va desfasurati activitatea aveti nevoie de autorizatie. Insa inspectorii vor sa vada macar dovada depunerii cererii de autorizare.
    Constantin
    -

    15 iulie 2015 at 12:41

Buna seara, am si eu o întrebare referitoare la pfa, magazin alimentar, si anume, ce autorizații mai îmi trebuiesc de la primărie si alte instituții. Mulțumesc , o seara frumoasa!
daria
-

1 iulie 2015 at 19:09

Buna ziua!nu am inteles cum nu poate fi sediu si pynct de lucru.eu am depus actele pentru II si am facut ctr.de comodat pe spatiul unde deschid un mag.alimentar.alta adresa /locatie nu am declarat!....
nico
-

29 iunie 2015 at 14:57

    Buna ziua. Punctul de lucru trebuie este intotdeauna la o adresa diferita de sediu. O locatie poate fi sediu sau punct de lucru. Dar nu amnadoua in acelasi timp. Daca vreti sa prestati activitate la sediu declarati acest lucru la registru.
    Constantin
    -

    9 iulie 2015 at 16:26

Buna ziua, Ce se intampla in cazul in care nu s-a obtinut acordul de functionare in termen de 30 de zile? Nu am stiut ca ne trebuie. La momentul infiintarii punctului de lucru ni s-a spus ca daca proprietarul nostru are acord de functionare pe intreaga cladire e suficient. Acum am aflat ca nu e. Cum facem sa obtinem acordul si ce presupune (sanctiuni)?
Cristian Alexandra
-

7 aprilie 2015 at 9:01

Va rog sa-mi mai raspundeti la o intrebare: stampila unei PFA trebuie sa contina si CIF-ul sau e suficient CUI-ul obtinut de la Registrul Comertului?
Boboc Letitia
-

17 februarie 2015 at 23:47

    Buna seara, e suficient CUI-ul.
    Constantin
    -

    23 februarie 2015 at 18:00

Buna ziua, Daca avem doua puncte de lucru, dar la aceeasi adresa, in spatii alturate si inchiriate de la acelasi proprietar ( este vorba de un complex comercial) trebuie sa obtinem doua autorizatii de functionare distincte? Va multumesc.
Teodor
-

17 februarie 2015 at 11:50

    Daca e acceasi activitate poate ca nu trebuie, dar daca sunt activitati diferite trebuie sa le autorizati pe fiecare in parte, atat la REGSITRUL Comertului cat si la Primarie.
    Constantin
    -

    23 februarie 2015 at 17:59

Buna ziua! Doresc sa deschid un salon de tatuaje ca PFA si intrebarea mea ar fi daca am nevoie si de autorizatia Primariei Municipiului Timisoara, avand in vedere ca am depus cererea de inregistrare si autorizatie a functionarii la ORC? Mentionez ca nu deschid punct de lucru, ci voi desfasura activitatea economica in sediul profesional care se afla intr-un spatiu inchiriat, inregistrat ca SAD. Din ce am citit, am inteles ca doar punctele de lucru trebuiesc autorizate, iar dvs ati scris ca, citez: "nu se poate inregistra punctul de lucru in acelasi spatiu unde este declarat sediu profesional. In cazul in care doresti desfasurarea activititii economice la sediul profesional se va autoriza ca atare, fara a mai fi necesara declararea ca punct de lucru." Si o a doua intrebare e: daca voi avea 2 angajati, trebuie sa mai depun ceva declaratii in acest sens la Registrul Comertului? Dosarul l-am depus deja, astept primirea certificatului in 3 zile.
Boboc Letitia
-

14 februarie 2015 at 20:15

    Buna ziua, 1.Stiti deja ca o locatie nu poate fi in acelsi timp si sediu profesional si punct de lucru. Ori e una ori e alta! 2.Desfasurarea unei activitati presupune mai intai declararea si autorizarea ei la Registrul Comertului. Ca urmare presupun ca ati completat corespunzator declaratia model 2 la punctul 4.3. 3. Dupa ce obtineti certificatul de inregistrare, unde se specifica ce activitate desfasurati si in ce loc, trebuie sa obtineti si autorizatia de la primarie. Parcurgeti pasii din articol va rog. 4. O sa incasati bani in numerar si ca urmare o sa aveti nevoie de casa de marcat, contactati un distribuitor de case marcat inainte de a deschide locatia. 5. Verificati daca activitatea dvs are nevoie de autorizatii specifice: de la Ministerul Sanatatii, directia sanitar veterinara, etc. 6. De la primul salariat trebuie sa depuneti declaratia 070 + inrgistrare in revisal si notificarea Inspectoratului Teritorial de Munca. Va recomand sa contactati un contabil inainte de a face primul contract de munca.
    Constantin
    -

    16 februarie 2015 at 16:14

      Va multumesc frumos pt raspunsuri! Eram confuza, deoarece am fost la Primarie sa completez cererea de autorizatie si nu aveau un model tipizat pt PFA. Mi-au dat un formular pentru SRL si mi-au spus sa completez la punctul de lucru adresa sediului profesional. Asta imi e neclar. Ar trebui sa merg maine la Primarie sa modific cererea, adica sa tai peste punctul de lucru si sa scriu deasupra sediu profesional sau nu e un aspect atat de grav?
      Boboc Letitia
      -

      17 februarie 2015 at 22:20

Buna seara! Daca vreti ca totul sa fie legal trebuie sa va declarati punct de lucru la garaj. Apare in plus si casa de marcat pentru ca incasati de la persoane fizice. Puteti merge si pe varianta cu sediu acasa si reparatii la domiciliul clientului. Nu aveti nevoie de casa de marcat, eliberati factura si chitanta la client dupa reparatie. Si puteti pastra garajul pentru dvs, ca depozit personal fara sa-l declarati undeva.
Constantin
-

11 februarie 2015 at 18:21

    Buna ziua! Multumesc pentru raspuns. Ce credeti ca s-ar potrivi mai bine pentru mine? Srl sau PFA, eu vreau sa imi fac un atelier de reparatii biciclete si vanzare de piese. Va multumesc! O zi buna!
    Ian Mihai Komar
    -

    12 februarie 2015 at 7:40

      Incepeti cu o intreprindere individuala. La SRL va trebuie contabil din prima zi. La vanzare de piese va trebuie casa de marcat.
      Constantin
      -

      13 februarie 2015 at 18:22

Buna seara! Doresc sa imi deschid un atelier de biciclete, insa intampin tot felul de dificultati legate de acte, ca de exemplu: - eu as vrea sa imi fac atelierul intr-un garaj, insa la primarie imi spune ca pentru a obtine autorizatia de functionare, in cartea funciara a punctului de lucru trebuie sa fie scris spatiu cu alta destinatie (sa nu fie de locuit, apartament sau casa). Proprietarul garajului a spus ca nu vrea sa il transforme in spatiu comercial. Exista cumva vreo metoda de a-mi face acolo punctul de lucru? Pentru orice forma :PFA sau SRL am nevoie de autorizatie de functionare? Ma gandeam ca daca mi-as face PFA, as putea sa imi dau sediul social in apartamentul meu, iar punctul de lucru sa fie mobil, adica la domiciliul clientului, dar sa imi si pastrz garajul in care sa fac de fapt reparatiile. Este posibil asa? Pe scurt, pe ,mine ma intereseaza cea mai simpla si ieftina metoda de a fi in regula din punct de vedere legal. Va multumesc anticipat. O zi buna. Ian Mihai Komar / www.facebook.com/pasionatdebiciclete 0727294982
Ian Mihai Komar
-

6 ianuarie 2015 at 22:03